Voiko pavlovan tehdä ilman etikkaa?
Marenkipohjaan tulisi 1-2tl etikkaa mutta sitä ei ole meillä :-( voiko korvata jollain tai jättää pois?
Kommentit (11)
Jätä kokonaan pois. Mä tein marengin ohjeella valkuaiset 4kpl sokeria 3dl ja vehnäjauhoa 1, 5 tl , hyvä tuli!
Tai voi laittaa vähän sitruunamehua jos sitä löytyisi.
Tippa sitruunamehua kävisi myös. Hapan on mukana parantamassa valkuaisten vaahtoutumista. Mutta ei tosiaan välttämättä sitä tarvitse, vaahdosta voi tulla ihan hyvä ilman sitä happoakin.
Sitruunan mehua sekaan pikkasen Tai louraus sitruunanmallisesta pönikästä, meillä aina jääkaapissa), voi tehdä ilmankin.
Tarpeeksi kauan kun vatkaa niin ei tarvi etikkaa, marenki onnistuu kyllä ilmankin. Vatkaa vaan niin kauan että marenki pysyy kulhossa ylösalaisin
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 16:54"]
Jätä kokonaan pois. Mä tein marengin ohjeella valkuaiset 4kpl sokeria 3dl ja vehnäjauhoa 1, 5 tl , hyvä tuli!
[/quote]
Marenkiin ei kuulu vehnäjauho. Olet tehnyt ihan jotain muuta, kuin marenkia.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 16:54"]
[/quote]
Marenkiin ei kuulu vehnäjauho. Olet tehnyt ihan jotain muuta, kuin marenkia.
[/quote] noh kyllä siitä ihan marenkia tuli ja hyvä sellainen pavlova kakku. Netistä ohjeen otin, uskoisin että vehnis ei oo pakollinen ja onnistuu ilmankin mut ei tuo kyl pilallekaa menny
Marenki ohjeita on todella paljon erilaisia, toisiin tulee vehnäjauhoja tai perunajauhoja, etikkaa tai sitruunamehua. Joihinkin käytetään sokerivettä ja osa tehdään vesihauteessa. Einole yhtä tapaa tehdä marenkia.
Mutta se perusohje on valkuaisset ja sokeri ja sillä saa kyllä onnistumaan ihan perus marengin.
se etikka tekee marengin sisustasta sellaisen toffeemaisen, siksi sitä lisätään. Rakenne on parempi niin kakussa.
Jätä pois, jos marengin tekee oikein niin ei siihen mitään etikoita tarvita.