Nuori lahtelaisnainen vainosi kahta naista somessa vuosia – uhri joutui todistamaan töissä, ettei ole huumeaddikti
Mikä vaivaa tällaista vainoajaa? Mikä persoonallisuushäiriö? Kokemuksia vainoajista?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/24265fd6-0103-4116-981d-c5fef590da4b
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se Cheekin veljen stalkkeri ollut myös lahtelainen..?
Toivottavasti neito otti opikseen ettei ole hetikohta uudemman kerran käräjillä samasta asiasta.
Se on siirtynyt Ilkka Alankoon. Kuvittelee, että kaikki Alangon kuviin kommentoineet naiset haluaa panna sitä ja että kaikki naiset, joiden kanssa Alanko poseeraa kuvissa oikeasti panee sitä ja Alanko tekee sen vain satuttaakseen häntä. Nakattu vissiin estoille, ku ei oo hetkeen näkynyt riehumassa.
Aika surullista...
Mulla oli lähisukulainen joka mustamaalasi minua , soitti lähipiirille ja työpaikalle väittäen minua murhaajaksi. Otin yhteyttä poliisiin , kunnianloukkaus ja akka pantiin ruotuun ja sain poliisilta akasta tietoa ja myöhemmin paljastui dg. narsistiksi. Välit panin heti poikki akkaan. Kova pala oli kuulemma hälle , olisi halunnut olla ystäväni ja sukulaiseni edelleen koska kyseessä hänen mielestään pelkästä pilasta. Oli ihmetellyt miksi kaikki on hälle vihaisia , mitä hän on tehnyt. Voi ziisus : D D D
Isosiskoni ja kaverinsa ahdistelivat hänen silloisen kämppiksensä nurkkaan tavoitteena, että tämä myöntäisi, että hän on kleptomaani. Vielä kotona asuessaa tämä sisko kävi usein vaatekaapissani, otti sieltä uusimmat ja hienoimmat vaatteet omaan käyttöön (sanoin tietenkin siitä, ei se auttanut). Taisi yrittää projisoida omat ominaisuutensa kämppikseensä.
Mun siskoa stalkattiin kun alkoi seurustella nykyisen miehensä kanssa. Joku akka oli ilmeisesti kaavaillut siitä itselleen miestä ja sekosi kun jäi lehdellä soittelemaan. Alkoi yhtä hullun ystävättärensä tuella vainota sisartani ja lankoani.
Varjostivat autolla perässä kun lähtivät jonnekin ja kerran kun eivät tienneet minne olivat menneet, ajoivat vanhempieni kotiin hakkaamaan ovea ja vaatimaan tietää missä sisareni on.
Vaino kumminkin laantui ajan mittaan vaikka tää kilpailijatar ainakin oman vastaajaviestinsä mukaan jätti työnsä vakuutusyhtiössä. Ei voinut kuulemma olla vakuutusalalla jos ihmiset ovat niin epärehellisiä kuin lankoni.
Tuo ystävätär sittemmin iski silmänsä johonkin toiseen mieheen ja ilmeisesti pakit saatuaan ajoi miehen äidin kotiin ja kiskoi kukkapenkistä kaikki kukat ylös.
Tarina on tosi ja tapahtui 1990-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli lähisukulainen joka mustamaalasi minua , soitti lähipiirille ja työpaikalle väittäen minua murhaajaksi. Otin yhteyttä poliisiin , kunnianloukkaus ja akka pantiin ruotuun ja sain poliisilta akasta tietoa ja myöhemmin paljastui dg. narsistiksi. Välit panin heti poikki akkaan. Kova pala oli kuulemma hälle , olisi halunnut olla ystäväni ja sukulaiseni edelleen koska kyseessä hänen mielestään pelkästä pilasta. Oli ihmetellyt miksi kaikki on hälle vihaisia , mitä hän on tehnyt. Voi ziisus : D D D
Sillähän kiusaajat yleensäkin perustelevat toimintansa, että "se oli pelkkä pila". Kaikki ihmiset varmaan joskus tekevät sellaista, jota eivät itse pidä pahana, mutta josta toinen loukkaantuu. Silloin täytyy osata pyytää anteksi ja muuttaa tapojansa. Jos sitä ei tee, vaan kuittaa asian sillä että se oli vitsi ja että toinen on liian herkkähipiäinen, kyseessä on kiusaaminen.
Näin entisenä koulukiusattuna joskus tulen kiittäneeksi universumia, että olin koulussa aikana, jollon somea ei oltu keksitty. Mun kiusaajat levitteli musta juoruja niin, että en tiennyt niistä. Vasta vuosien jälkeen kautta rantain olen osan kuullut. Jos sillon olisi ollut some... En edes halua ajatella. Ja juu, nuo jotka tollaista tekevät, ovat päästään sekaisin.
Yksittäistapaus, kaikki miehet on just tuollaisia.
Olisi kaikkien etu jos mt-ongelmiin saisi helpommin apua.
Vierailija kirjoitti:
Mutta vauva palstan mukaanhan vain miehet voi olla ahdistelijoita?
Ja eikö ülimies tule tänne uhriutumaan.
No, ihan vastaavankaltaisia löytyy täältä, tosin ne eivät lähettele viestejä somessa kohteelleen, vaan soittavat poskeaan, levittävät juorujaan ja väitteitään ympäri kyliä. Vuosikausien ajan. Kaikki asiat käännetään heidän mielensä mukaan, vaikka olisi jokin tapahtuma ollutkin, niin siitä tapahtumasta jätetään olennaisia asioista pois ja tehdään kaikesta sen kohteen syytä tai halvennetaan hänen lahjojaan älyn tai ihan minkä tahansa saralla.
Todennäköisesti tätä soopaa levitetään myös somea käyttäen. On pistetty henkilöstä salaa otettuja kuvia jonnekin galleriaan ja levitelty näitä sitten stoorien kera ympäriinsä.
Meni minne tahansa, aina löytyy se, joka pistää vainoamisringin käyntiin.
Ne puheet: siis valheellisia väittämiä, yksityiselämää loukkaavia, on jopa sotkeuttu kohteen lähisukua näihin puheisiin, solvataan siis koko lähisukua!
Ei mitään rajaa!
Yritäpä huutaa näille vastaan... ei se mitään auta, sillä ne ei muuta kuin tekee just sitä mitä mielivät.
Toi tyyppi oli siinä mielessä poikkeuksellisen helppo pistää tuomarin eteen, kun se osoitti sen solvauksensa suoraan uhriin somella.
Nää toisenkaltaset, ne on helvetistä!
Vierailija kirjoitti:
No, ihan vastaavankaltaisia löytyy täältä, tosin ne eivät lähettele viestejä somessa kohteelleen, vaan soittavat poskeaan, levittävät juorujaan ja väitteitään ympäri kyliä. Vuosikausien ajan. Kaikki asiat käännetään heidän mielensä mukaan, vaikka olisi jokin tapahtuma ollutkin, niin siitä tapahtumasta jätetään olennaisia asioista pois ja tehdään kaikesta sen kohteen syytä tai halvennetaan hänen lahjojaan älyn tai ihan minkä tahansa saralla.
Todennäköisesti tätä soopaa levitetään myös somea käyttäen. On pistetty henkilöstä salaa otettuja kuvia jonnekin galleriaan ja levitelty näitä sitten stoorien kera ympäriinsä.
Meni minne tahansa, aina löytyy se, joka pistää vainoamisringin käyntiin.
Ne puheet: siis valheellisia väittämiä, yksityiselämää loukkaavia, on jopa sotkeuttu kohteen lähisukua näihin puheisiin, solvataan siis koko lähisukua!
Ei mitään rajaa!
Yritäpä huutaa näille vastaan... ei se mitään auta, sillä ne ei muuta kuin tekee just sitä mitä mielivät.
Toi tyyppi oli siinä mielessä poikkeuksellisen helppo pistää tuomarin eteen, kun se osoitti sen solvauksensa suoraan uhriin somella.
Nää toisenkaltaset, ne on helvetistä!
Ja se mistä nää niitä ammentaa, niin yhdelläkään ammentajalla ei ole sellaista osuutta asiaan, että voisi oikeasti ja asiallisesti jotain kokea kärsineensä niin että olisi korvauksia voinut hakea. Kaiken lisäksi tapahtumaan oikeasti kuuluva on itse sanonut, että ei ole mitään syyttämässä. Mutta nää, nää idiootit, ne jatkaa... eikä niitä vastaan ole mitään aseita. Paitsi tietenkin, jos pystyy esim. todistamaan sen, että asunnon ympäristössä aiheuttavat kotirauhan häirintää, niin se, se on se mistä voi ruveta jotain saada aikaiseksi hiljentämisen suhteen.
Ei mitään rajaa....
Ja juu, onhan meillä esim. työpaikkojen osalta sellainen asia kuin työsuojelu, johon kuuluu myös se, että asiattomuuksia ei tarvitse työpaikalla sietää, ei tarvitse kärsiä ja miettiä tollasia älyttömiä tyyppejä työpaikalla. Vaan kun sekään työsuojelu ei toteudu.
Aivan lapsen asteelle jääneitä sen jänkkäämisensä kanssa. Ilmeisesti kokevat, kun ei sitä sitten jäädä sietämään, niin kokevat olevansa erinomaisia mastermaindeja tai muita ihme säätäjiä, jotka pystyvät ohjaamaan ihmisen elämää... No, olkoot onnellisia, ja juu, paljon on menetetty! Eikä kukaan piittaa!
Toivottavasti tuolle tyypille pakotettaisiin myös jonkinlaista hoitoa. Muutenhan hän ottaa vain seuraavat kohteet noiden edellisten tilalle, eikä toiminta muuten muutu mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eikö ülimies tule tänne uhriutumaan.
Johtunee siitä että ketju joissa tällaisista naisista varoitettiin poistettiin just.
Vain miehistä ja niiden ongelmista on sopivaa keskustella yleisellä tasolla. Naisilla ei ole mt-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläistä kyllä kuulee täällä hyvin usein
Valtaosa palstailijoista on naisia, joten heillä lienee enemmän kokemusta miehistä ahdistelijoina.
Ei anna syytä väittää, etteikö naiset voisi ahdistella. Tämmöinen viittaa siihen, että naisen mielestä maailma pyörii vain hänen ympärillään. :)
Kyllä siinä ulipojan gs-kerhossa on narskunaisiakin, ei ole mikään uutinen hänelle. Toivoo tietysti, että alullepanijapoikien osuus jää hämärän peittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläistä kyllä kuulee täällä hyvin usein
Valtaosa palstailijoista on naisia, joten heillä lienee enemmän kokemusta miehistä ahdistelijoina.
Ei anna syytä väittää, etteikö naiset voisi ahdistella. Tämmöinen viittaa siihen, että naisen mielestä maailma pyörii vain hänen ympärillään. :)
No kuka hitto on sitä mieltä? Tämä aloitushan juuri on naisesta joka on ahdistelija.
Teille ei kyllä kelpaa mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se Cheekin veljen stalkkeri ollut myös lahtelainen..?
Toivottavasti neito otti opikseen ettei ole hetikohta uudemman kerran käräjillä samasta asiasta.
Tämä mullakin tuli mieleen.
Ei ollut Lahdesta vaan oli muuttanut jostain Itä-Suomesta Lahteen vähäksi aikaa. Oliko vielä niin, että muutti sinne nimenomaan Cheekin veljen perässä? 🤔
Eikö tuollainen jatkuva vainoaminen ja muiden kyttääminen vie paljon aikaa? Tekijä on siis tod.näk joku työhön kykenemätön yksilö, jonka elämän sisältönä on muiden elämät ja niiden sabotointi. Yhdessä kriminaalipsykologian kirjassa oli hyvin selitetty eri vainoajatyypit ja niiden motiivit.
Mitä väliä? Ota itse selvää lukemalla alan julkaisuja, jos kiinnostaa.