Lue keskustelun säännöt.
Sanooko vanhempasi sinulle koskaan mm. rakastan sinua/olet tärkeä tai
Kommentit (26)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ei ikinä.On vaan vähätelty ja pidetty turhana ihmisenä.Koskaan ei edes halattu tai sanottu mitään positiivista.
Suomessa sana "rakastaa" on erittäin voimakas. ei sitä arjessa käytetä, vaan säästetään erikoistilaisuuksiin ja tositarkoituksiin, joita ei ehkä koskaan elämässä tule. Kyllä jotkut yrittävät sitä arkipäiväistää rakastamalla kaikkea, esim. perunamuusia ymv.
Ei sanottu.
Äiti sanoi ilkeästi meille tyttärille ”isänne teidät halusit” … tai ”sitten kun isänne kuolee…”
En kyllä tajua miksi tehdään lapsia jos niitä vihataan. Meidätkin olisi pitänyt huostaanottaa.
Mutta äitini on myös patologinen valehtelija. Ja olisi selvinnyt varmasti murhastakin.
Ei sitä kuulkaas lapset oikeasti tiedä rakastavatko vanhemmat jos eivät sitä mitenkään ilmaise. Se että antavat ruokaa ja puhtaat vaatteet ei lapsen silmissä näy minään rakkautena.
Äitini ei koskaan ilmaissut rakkauttaan kun olin lapsi, sen sijaan tunsin että olin vaan vaivaksi äidille. Äidin tapoihin kuului aina kehua muiden tyttäriä, mutta ei koskaan mua. Vasta kun sain lapsen on äiti alkanut "huolehtimaan" musta ja on auttamassa riesaksi asti.
Isä taas on osoittanut rakastavansa ja antanut aina ymmärtää, että olen hyvä ja rakastettava sellaisena kuin olen. Isän ansiosta itsetuntoni on ollut ihan kohtuullinen, nykyisin hyvä.