Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oih ihana lomapäivä!

Vierailija
22.07.2014 |

Aamulla herätti ihana vauva 5kk hymyilemällä. Imetin ja jätin vauvan hymyilemään miehen viereen.

Äkkiä kahvit tippumaan ja koiran kanssa aamupyrähdyslenkki. Sitten puuron keittoon, isommat lapset katselivat piirrettyjä. Mies oli mennyt aamupesuille ja antanut vauvan isomman lapsen syliin. Vauva ei viihtynyt vaan isompi lapsi huusi minua apuun herättäen samalla 2-vuotiaan. 2-vuotias kiukutteli ja minä keitin puuron loppuun vauva sylissä.

Tarjoilin puuron lapsille. Hörpin nopeasti aamukahvin vauvan hosuessa sylissä.

Pöydän siivous ja astioiden kerääminen lattialta, minne 2-vuotias ehti jo ne heittää.

Sitten aamupesut pienimmille ja vaipan vaihdot.

Pyykit koneeseen. Astianpesukoneen tyhjäys ja täyttö samalla 2-vuotias tietenkin jaloissa.

Rasvasin isompien lasten ihot, kummallakin atoopinen iho vaatii hoitoa. Heille vaatteet päälle ja sitten he päättivätkin mennä uimaan altaaseemme. Ok menkää vaan.

Vein roskat ja puuhailin jokapäiväisiä kotihommia. Mies istui vauva sylissä sohvalla.

Isommat tulivat uimasta ja käskin suihkuun. Karkasivat silti pukemaan. Hain takaisin ja käskin suihkuun ja käskin myös huuhdella uikkarit ja laittaa kuivamaan ulos.

Menivät suihkuun ja karkasivat sen jälkeen uudestaan pukemaan. Hain taas takaisin ja sanoin että iho pitää rasvata uudelleen.

Sitten loput kotityöt ja imettämään vauvaa päiväunille.

Nyt on vauva päiväunilla ja mies istuu edelleen siellä sohvalla. Vahdin tässä 2-vuotiasta ulkona ja kirjoitan tätä.

Ilmoitin äsken miehelle, että lähden vanhimpien lasten kanssa huomenna koko päiväksi pois, että hän saa vahtia ja hoitaa pienet ja kodin.

Onko muillakin päävastuu miehen lomankin aikaan äidillä? Siis kotityöt, lastenhoito, ruoka ja asioiden aikatauluttaminen jos jonnekkin pitäisi ehtiä vielä lähtemään.

Kirjoitin tämän tänne siksi etten mäkätä miehelleni vaan saan hermoni tasaantumaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet kaiken? Miksei mies vaikka vie koiraa tai keitä puuroa?

Vierailija
2/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan vahingossa kotona ollessani urautunut tähän kotiäidin rooliin. Meen päivästä päivään jollain automaattiohjauksella. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vähän ajattelinkin. Mies ei varmaan (tyypillisenä miehenä) tajua, että voisi auttaa jossain, ellet pyydä/käske. Sanopa huomenna aamulla, että keitä puurot ja syötä lapset ja mene itse rauhassa koiran kanssa lenkille.

Vierailija
4/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tehdä noin. Ei tuo mies mikää kädetön ole ja varmasti osallistuisi jos vaan ymmärtäisin pyytää ajoissa. Ja tosiaan sinne ajattelin isompien kanssa lähteä päiväretkelle, että mies jää kotimieheksi pienempien kanssa päiväksi. Ehkä huomaa miten paljon hommaa on kotona. Ap

Vierailija
5/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako niitä lapsia  on?

Vierailija
6/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Luulitko lapsia tehdessäsi, että he hoitavat itse itsensä?

Vierailija
7/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä. 8,5,2-vuotiaat ja vauva 5kk

Vierailija
8/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:55"]Niin? Luulitko lapsia tehdessäsi, että he hoitavat itse itsensä?

[/quote]

En luullut. Miksi sinä kuvittelat että luulisin niin? Luitko edes mitä kirjoitin?

Vierailija
9/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet autopilotilla koko ajan, niin ehkä miehesi on vaikea tarttua toimeen? Annatko hänelle selkeästi vastuuta, pyydätkö? Vai ajatteletko, ettei hän osaa kaikkea yhtä hyvin kuin sinä? Keskustelun paikka, suosittelen.

Vierailija
10/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin huomiota siihen, että teillä 8- ja 5-vuotiaat saavat käydä keskenään uimassa? :o

Vierailija
11/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:26"]Kiinnitin huomiota siihen, että teillä 8- ja 5-vuotiaat saavat käydä keskenään uimassa? :o

[/quote]

Taisi olla pihalla olevasta altaasta kyse.

Vierailija
12/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep pihassa on allas ja vielä ikkunan alla. Vyötäröön asti on lapsilla vettä. Ap

Vierailija
13/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö mies voi mennä isompien kanssa ja sinä hoitaisi pienemmät?

Vierailija
14/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 12:39"]eikö mies voi mennä isompien kanssa ja sinä hoitaisi pienemmät?

[/quote]

Jospa äiti juurikin haluaa olla isompien kanssa.

Vierailija
15/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin minä isompien kanssa menen. Sehän on kuin olisi lomalla. Lisäksi isommatkin arvostavat aikaa äidin kanssa niin ettei aina huomio kiinnittyy pienempiin. Ap

Vierailija
16/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies vain tajua. Ihan hyvä, että menet, niin hän saa käsityksen asioista. Älä kuitenkaan odota, että tekee asioita kuten sinä. Mutta ei kai sillä väliäkään kunhan hoituu.

Vierailija
17/17 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä mieheen luotan ja tiedän että häneltäkin asiat hoituu. Kummasti vaan asiat urautuneet nyt näin, kun pidempään olen ollut kotona. Kun työelämään palaan niin sitten on taas tasapuolisempaa varmasti.

Kiukkukin meni ohi tänne tunnot purkamalla onneksi. Nyt ehkä kykenen keskustelemaan miehen kanssa syyllistämättä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi