En pidä vauvoista/lapsista ollenkaan.
En tykännyt niistä silloinkaan kun olin 5 vuotias. Nyt ikää on 28 vuotta, asutaan omakotitalossa, käydään töissä miehen kanssa, ja mies on ehdotellut vauvan tekoa jo puoli vuotta. Hänen mielestään nyt olisi korkea aika.
En ole valmis hoitamaan kakkoja vaiposta, imettämään, kokemaan kipua synnytyksessä, heräilemään yöllä, kuuntelemaan itkua, syöttämään, jatkuvaa huutoa, en halua sellaista elämää. Päätin jo 15 vuotiaana etten aio lapsia hankkia. Mies puhuu adoptiosta jos ottaisimme jo vähän vanhemman, mutten suostu. Olisin hänelle äiti loppuelämäni enkä halua kantaa niin suurta vastuuta.
Nykyään joudun joka päivä painostukseen, että tekisimme vauvan. Älkää nyt sanoko että JSSAP koska rakastan miestäni älyttömästi mutten halua vauvaa.
En halua kestää sitä uhmaikää enkä murrosikää, jos lapsesta tulisi erityislapsi en kykenisi huolehtimaan hänestä. Haluan elää mieheni ja koirani kanssa, en halua lapsia tähän taloon.
Onko täällä muita jolla sama tilanne, mitä te sanoisitte miehelleni jos olisitte minä?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:21"]
Toki täällä voi keskustella lapsettomuudestakin, mutta silmiinpistävän usein velat haluavat yksityiskohtaisesti vuodattaa perustelunsa sille ja juurikin sitä kautta, että haukkuvat lapset ja lapsiperheiden elämän maan rakoon. Että kuinka kauheaa pelkkä ajatuskin on, ja miten groteskeja ja itsekkäitä ja kamalia lapset ovatkaan...
Ap:n aloitus ei ole pahin laatuaan täällä, mutta minusta tarpeetonta silti selittää, miten kauheaa kakkavaipat ovat. Minäkään en ala väittää ap:n päätöstä vastaan ja selittää, miten surkeaa hänen elämänsä on ilman lapsia, minusta sellainen säälittely toisen tietoisesti valitsemaa elämää kohtaan on törkeää.
[/quote]
Etkö tosiaan ymmärrä, mitä laadullista eroa on väitteillä "Minä en koskaan haluaisi elää lapsiperheen elämää. Kaikki siinä on ihan kauheaa" ja "Sinä elät niin tyhjää elämää, kun sinulla ei ole lapsia"?
Minusta lapset ovat yleensä groteskeja, julmia, itsekkäitä ja ikävää seuraa. (Lainaatko tekstiä minun ketjustani?) Tämä kokemukseni ei kuitenkaan kerro mitään siitä, miten sinä suhtaudut lapsiin ja lapsiperhe-elämään. Mistä minä tietäisin, onko se sinusta ihanaa vai kamalaa? Jotkut vanhemmat kuitenkin kuvittelevat tietävänsä minua paremmin, mikä minut tekee onnelliseksi, ja se on vain törkeää. -15
[/quote]
Ne ovat kumminkin meidän lapsiamme, jotka sinusta ovat groteskeja ja itsekkäitä... lisäksi jo pelkkä asenteesi ilmaisee paitsi inhoa, myös säälittelyä. Mikä ei ole koskaan kohteliasta keskustelussa. Vastaavaa olisi kirjoitella tänne, miten MINUSTA lapsettomuus on itsekästä ja naiivia jne. Enhän minä nyt sinua tarkoita mutta se on minun henkilökohtainen mielipiteeni lapsettomuudesta yleisesti...
Eipä paljon taida tosiasiallisesti epäystävällistä mielipidettä kuule parantaa tuollainen keplottelu. Mene haukkumaan lapsia ja äitiyttä jonnekin muualle kuin äitien keskustelupalstalle, ole hyvä. Palstoja riittää vaikka kuinka.
8
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:43"]
Ne ovat kumminkin meidän lapsiamme, jotka sinusta ovat groteskeja ja itsekkäitä... lisäksi jo pelkkä asenteesi ilmaisee paitsi inhoa, myös säälittelyä. Mikä ei ole koskaan kohteliasta keskustelussa. Vastaavaa olisi kirjoitella tänne, miten MINUSTA lapsettomuus on itsekästä ja naiivia jne. Enhän minä nyt sinua tarkoita mutta se on minun henkilökohtainen mielipiteeni lapsettomuudesta yleisesti...
[/quote]
Joku ei pidä hevosista, toinen ei lapsista, kolmas inhoaa kissoja. Jos hevostytöt, vanhemmat ja kissaharrastajat haluavat tästä tosiasiasta närkästyä, se on heidän ongelmansa. Minullakin on koira, mutta en silti kuvittele, että kaikki pitäisivät koirista. Itse asiassa tiedän monen inhoavan koiria. Miksi jaksaisin tuosta vetää herneen nenääni? -15
"Joku ei pidä hevosista, toinen ei lapsista, kolmas inhoaa kissoja. Jos hevostytöt, vanhemmat ja kissaharrastajat haluavat tästä tosiasiasta närkästyä, se on heidän ongelmansa. Minullakin on koira, mutta en silti kuvittele, että kaikki pitäisivät koirista. Itse asiassa tiedän monen inhoavan koiria. Miksi jaksaisin tuosta vetää herneen nenääni? -15"
Niinpä, miksi 8 suuttui tästä keskustelusta noin pahasti? En minäkään suutu jos joku sanoo että vihaa kissoja,jos minä omistan niitä. 8, älä viitsi olla lapsellinen :)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:15"]
Itse en koskaan lapsena ollut kiinnostunut vauvoista. Päätin jo 15-vuotiaana, etten ikinä hanki lapsia. Myös 28-vuotiaana olin täysin varma asiasta. Miehet, joiden kanssa seurustelin, tiesivät tuon ja kukaan heistä ei painostanut missään vaiheessa hankkimaan lapsia. Jos joku olisi, olisin välittömästi eronnut. Kun olin 35-vuotias, tapasin nykyisen aviomieheni. Hän sanoi ihan alussa, että haluaa lapsia ja en heti tyrmännyt. Ajattelin, että jos tulee, on tullakseen. Pamahdin samantien raskaaksi ja lämpenin odotusaikana ajatukselle, että minusta tulee äiti js olen velvollinen huolehtimaan muustakin, kuin itsestäni. Nyt olen reilun vuoden ikäisen lapsen äiti ja ihan kiva tapaus hän on, varsinkin nyt kun vauva-aika alkaa olla taaksejäänyttä elämää. Lapsen kehitystä on mielenkiintoista seurata, kuinka nopeasti pieni ihminen oivaltaa asioita, kasvaa ym. Klisee, mutta älä ikinä sano, ei ikinä.
[/quote]
Ja noin kävi minullekin, sillä erotuksella että en voi sietää omia lapsiani ja kadun niitä JOKA IKINEN PÄIVÄ.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:03"]
Eivät äiditkään teidän naamaanne toivon mukaan hieroskele mielipiteitään lapsettomista ja lapsettomuuden kauheudesta.
[/quote]
Lol.
[/quote]
No niin toivon. Itse en ikinä tekisi niin, ja mielestäni fiksut ihmiset eivät niin toimi. Jos täällä joku vela tekee aloituksen siitä, miten kauheita lapsien hankkiminen on, niin se varmasti vetääkin tuollaisia "hierontoja", tyylilaji kun on mikä on.
Joka tapauksessa jokainen vela pitäisi moista lapsien hankkimisen ihastelua varmasti törkeänä käytöksenä (syystäkin) - miksi sitten he itse harrastavat täysin samaa, ja vielä tulevat ehdoin tahdoin äitien keskustelupalstalle laatimaan sen sisältöisiä aloituksia?
8
[/quote]
Keskivertovelahan kokee loukkaavaksi ja halventavaksi sen, jos lapselliset ihmiset erehtyvät lipsauttamaan jotain edes kaukaisesti lapsiin tai lapsiperheen elämään liittyvää ääneen.
Mikä lie se trauma, joka saa ihmiset kokemaan toisen (eli lapsellisen ja lapsiperheiden) pelkän olemassaolon henkilökohtaisena loukkauksena?
Eletään jaannetana toisten elää.