Minkä pankin päivittäisasiakas olet? Oletko tyytyväinen? Aktia/Handelsbanken?
Olen pohtimassa pankin vaihtoa Nordeasta johonkin muuhun. Minkä pankin asiakas sinä olet ja oletko tyytyväinen? Tarkoitan nyt ihan päivittäisasiointia (palkkatili, verkkopankki, credit-debit kortti/kortteja). Ei S-Pankkia, senkin asiakas olen ja siitä tiedän "tarpeeksi". Ehkä eniten kiinnostaa Handelsbanken ja Aktia.
Kommentit (73)
Danske bank. en ole tyytyväinen. kallis palvelumaksu "päivittäispaketistä" (vai minkä niminen ikinä onkaan). huono konttoriverkosto (tarviin palveluita silloin tällöin kahdella eri paikkakunnalla). en ole muiden pankkien verkkopalveluja kokeillut, mutta danske bankin ei luultavasti ole paras mahdollinen.
lisäksi huonot tuotteet jos haluaa jonkin rahansa laittaa vähäksi aikaa. aktialla on joukkovelkakirjalainoja, niihin tykkäisin laittaa sellaista rahaa jota en tarvitse vähään aikaan, mutta jonka en kuitenkaan halua häviävän taivaan tuuliin.
eli mielipiteeni on, että ei ainakaan danske bankiin kannata rahojaan laittaa :)
Itse olen ensin hylännyt Nordean ja Myöhemmin osuuspankin. Olen Säästöpankin ja S-pankin asiakas. Ei moittimista. Ainoa "ongelma" on ollut se että joskus voi löytyä verkkokauppa, jossa ei toimi säästöpankin verkkomaksaminen... No tosin maksan verkko-ostokset aina visalla, jos mahdolista.
Ap kommentoi vielä, että Danske on automaattisesti pois laskuista. Op ei kamalasti kiinnosta sieltä saamani huonon palvelun takia, mutta pidän senkin mahdollisuuden avoinna.
Aktian asiakas olen ollut yli 10 vuotta. Olen tyytyväinen. Pienemmäsä pankissa
Nordean asiakas täälläkin, henkilökohtaiset pankkineuvojat siellä on ehdoton 10. Sekä S-pankki. OP:lle ei kiitos, siellä on tullut suoranaista vittuilua joskus.
Helsingin OP:n asiakas olen. Ainakin siinä määrin tyytyväinen, että vaihto ei ole käynyt mielessä. Mutta jos se mieleen tulee, todennäköisin kohde on Handelsbanken.
Säästöpankiin erittäin tyytyväinen, kokemusta Nordeasta ja OP:sta.
Handelsin olen ollut nyt nelisen vuotta. Ei pahaa sanottavaa, kaikki toimii hyvin.
Olen Aktian asiakas ollut jo vuosia. Uskomattoman hyvä asiakaspalvelu. Tässä esimerkki, josta tutut mut tunnistaa: mies soitti joku aika sitten pankkiin ja aloitti puhelun "Matti (nimi muutettu) tässä moi, pitäisi nostaa kortin nostoraja 5000 euroon." Ei siis esitellyt itseään edes sukunimellä ja homma hoitui saman tien. Kysyin pankkivirkailijalta myöhemmin miten hän tiesi pelkän etunimen perusteella, kuka soittaa. Sanoi muistavansa kaikki omat asiakkaansa ja tunnisti äänestä kuka on kyseessä. :)
Nyt myöhemmin on ottanut aivoon, kun Aktialla on aika paljon ollut ongelmia korttien kanssa. Tasaisin väliajoin ollut päiviä, jolloin kortti ei toimi kaupassa eikä automaatilla.
Onpa tosi hieno juttu pankkiturvallisuuden kannalta!
Vierailija kirjoitti:
Handelsin olen ollut nyt nelisen vuotta. Ei pahaa sanottavaa, kaikki toimii hyvin.
Nostetaanpas tätä ylös.
Handels vaikutti ihan hyvältä siihen asti, kunnes menin allekirjoittamaan papereita asioinnin siirrosta. Kaiken piti olla kunnossa eli tili ja asuntolainan loppu siirtyy sinne, saan yhdistelmäkortin ja aloitan siellä rahastosäästämisen.
Mutta mutta. Tuota luvattua yhdistelmäkorttia, jollainen minulla on ennen ollut, eivät sitten annakaan. Tulisi erilliset kortit, Handelsbanken Debit ja Handelsbanken Gold Credit. Siis yksi turha läpyskä lompakkoon ja mikä pahinta, taas uusi PIN-koodi muistettavaksi. Etenkin kun käytän Credit-ominaisuutta aika harvoin, voi sen erillisen kortin PIN-koodin muistaminen olla tarpeen tullen hankalaa. Credit-kortti on siis hyödytön, jollei kirjoita PIN-koodia tussilla korttiin.
Suoraan sanoen Handels johtaa asiakkaita harhaan, kun mainostaa sivuillaan yhdistelmäkortteja, joita ei millään haluta myöntää. En tiedä onko syynä pankin sisäinen kärhämä, josta asiakkaat saavat kärsiä. Credit-kortti on nimittäin Handelsbanken Rahoitus Oyj:n kortti ja yhdistelmäkortti taas Svenska Handelsbankenin, siis ruotsalaisten kortti. Pankkiasiani siirtyvät kyllä toistaiseksi Handelsiin mutta asiakassuhde saattaa tuon tempun vuoksi jäädä aika lyhyeksi.
Nordean avainasiakas, ei ole syytä vaihtaa. Varatili on säästöpankissa vähällä käytöllä, yksi tili S-pankissa käyttämättömänä. Nordeassa sijoittaminen on helpointa.
Aion vaihtaa kokonaan Danskesta S-pankkiin. Kortit olen jo S-pankista hankkinut ja siirtänyt sinne lapsilisän tulemaan sekä tyttöni tilin. Nyt enää tilien lopetus Danskessa ja palkan siirtäminen S-pankkiin. Mua vaan ärsyttää Dansken 6,40 euron kuukausimaksu.
Nordeasta vaihdoin S-Pankkiin alkuvuodesta, koska Nordea ei ole enää suomalainen pankki ja Nalle Wahlroos on runkkari.
Pienen paikkakunnan paikallinen OP. Hyvät edut ja ainakin täällä hyvä ja mukava palvelu.
Hei nostakaamme tätä.
Aktiaa olen tässä miettinyt, jos vaihtasin siihen Danskesta...
OP Arkadia (Helsingissä).
Olen tyytväinen, ollut asiakkaana yli 30 vuotta.
Op ja danske bank on mulla. Molempiin tyytyväinen.
Nordean asiakas olen. Kaikki on toiminut hyvin. Huonointa palvelua olen saanut OP:sta ja Danskesta.