Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Ystävät”, jotka syövät energian

Vierailija
16.07.2021 |

En varmaankaan ole ainoa, jolla on nk ystäviä, joiden tarpeet menevät kaiken muun edelle. Esim olet laittamassa ruokaa, mutta he ovat olleet mustikkametsässä ja haluavat tuoda mustikoita. Silloin pitäisi kauha pudota kädestä ja olla paitsi kaksin käsin ottamassa marjoja vastaan, myös antaa runsas määrä kehuja siitä, että ovat olleet helteellä mustikkametsässä ja vielä tuoneet lahjaksi perkaamattomia mustikoita, jotka itselleni aiheuttavat vain vaivaa ja päänsärkyä, kun viime vuoden mustikatkin vielä syömättä pakkasessa. Samanaikaisesti perhe odottaa nälkäisenä ruokapöydässä. Kieltäytyminen ei tule kysymykseen tai ei seuraavaan vuoteen keskustella tai voida osallistua samoihin harrastuksiin. Ja ei koske siis pelkästään mustikoita, vaan jos samainen ystävä haluaa lähteä lähikaupunkiin ostoksille, niin pakko on lähteä mukaan, vaikka olisi tuhat muuta tekemistä. Sen sijaan, jos itse haluaisin tehdä jotain yhdessä, niin ei ikinä sovi, vaan päinvastoin olen pikkusieluinen kun edes ehdotan jotain sellaista, vaikka hänellä on lakanoiden vaihto juuri sille päivälle suunniteltuna. Olenko tossu kun edes vaivaudun valittamaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noi rankkaa niin mikset vain hae mukavampia tyyppejä lähellesi. Pakkohan ei oo itteänsä kiusata. Vai?

Vierailija
2/10 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spykologi keittiössä kirjoitti:

Jos on noi rankkaa niin mikset vain hae mukavampia tyyppejä lähellesi. Pakkohan ei oo itteänsä kiusata. Vai?

On pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mikä pakko on lähteä lähikaupunkiin ostoksille, jos ei halua tai on muuta tekemistä. En kertakaikkiaan ymmärrä. Olen pahoillani, muttet osaa vetää rajoja. Sano ei ja anna "ystäväsi" suuttua. Katso rauhassa, mitä siitä seuraa.

Vierailija
4/10 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös (ollut) tuollaisia ystäviä, mutta ongelma ratkesi onneksi kun muutin tarpeeksi kauas heistä.

Välillä he saattavat yrittää soitella älyttömiin aikoihin (esim. yhdeksältä lauantai-iltana) ja haluta höpistä ties mistä tuntikaupalla parin viinilasin jälkeen. Enää en lauantai-iltojani tuohon leelian lepotuolina oloon uhraa vaan pistän puhelimen kokonaan kiinni lauantai-iltaisin.

Vierailija
5/10 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällisesti mutta määrätietoisesti sanot asiasi. Jos suuttuu, anna suuttua. Elämäsi ei ole pilalla vaikka hän murjottaisi jonkin aikaa.

Vierailija
6/10 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kieltäydy ja suuttukoon jos suuttuu. Olet siinä mielessä tossu kun pelkäät. Mustikat ovat minusta kiva lahja ja itse tulisi syötyä ne, mutta voit sanoa että nyt ei käy mutta sovitaan joku uusi aika huomenna johonkin aikaan. Jos hän siitä möksähtää niin möksähtäkööt?

Vierailija
7/10 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinulle tuodaan mustikoita kotiin saakka valmiiksi poimittuna ja sinä valitat asiasta?! Taidat olla täysi torvi, anteeksi vain! Itse ottaisin oikeasti kiitollisena marjat vastaan ja perkaisin roskat ym. jos vielä ilmaiseksi rahanarvoisia marjoja saa niin ei todella tulisi mieleen valittaa! Vähän nyt kiitollisuutta ja suhteellisuudentajua!

Vierailija
8/10 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, mikä on pahinta, mitä voi tapahtua, jos hän suuttuu sinulle lopullisesti. Mieti myös, onko se oikeasti paha asia sinun elämäsi kannalta.

Vierailija
9/10 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se perhe odottaa nälkäisenä ruokapöydässä, eikö sinulla saa olla omaa elämää, ilman että perhe nääntyy nälkään?

Vierailija
10/10 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko kokeillut sanoa, että et halua mustikoita vaan haluaisit että ne mieluummin annetaan muualle, koska sinulla ei tule syötyä? Mitä tästä seuraa tai seuraisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi