Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi 4v:n annetaan leikkiä yksin rannassa?

Vierailija
22.07.2014 |

Eipä olisi aikoinaan tullut mieleenikään, että olisin antanut uimataidottoman lapsen leikkiä yksin rannassa. Onko tämä ihan yleinen käytäntö?

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014072218509158_uu.shtml

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 09:34"]Ei kai yhäri lasta vahdi kun on mökissä hoito jota voi nussia ja tehtailla lisää isättömiä penikoita, niistähän yh:t elää. Ei yh ajattele kuin ihminen.

[/quote]

voihan olla, että ei ollut yksinhuoltaja, vaan on yhteishuoltajuus lapsen isän kanssa. Kaikki eronneet ei ole yksinhuoltajia ;)

[/quote]

No ihan sama millä nimellä kyseinen jakorasia kulkee, pointti kuitenkin se, että oli mökissä jonkin säädön, ei lapsen isän kanssa.

Vierailija
22/32 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän suojelevat itseään kuin lasta kun ei nimillä ja kuvilla juttua tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 09:34"]Ei kai yhäri lasta vahdi kun on mökissä hoito jota voi nussia ja tehtailla lisää isättömiä penikoita, niistähän yh:t elää. Ei yh ajattele kuin ihminen.

[/quote]

voihan olla, että ei ollut yksinhuoltaja, vaan on yhteishuoltajuus lapsen isän kanssa. Kaikki eronneet ei ole yksinhuoltajia ;)

[/quote]

No ihan sama millä nimellä kyseinen jakorasia kulkee, pointti kuitenkin se, että oli mökissä jonkin säädön, ei lapsen isän kanssa.

[/quote]

eikö siinä puhuttu isäpuolesta, ei säädöstä?

Säätö kai mun kaverin mieskin sitten sen mukaan on kun ovat vasta 14v olleet yhdessä ja isäpuoli mukana lapsen elämässä jo raskausaikana. 

Vierailija
24/32 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 09:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

eikö siinä puhuttu isäpuolesta, ei säädöstä?

Säätö kai mun kaverin mieskin sitten sen mukaan on kun ovat vasta 14v olleet yhdessä ja isäpuoli mukana lapsen elämässä jo raskausaikana. 

[/quote]

Jos kaverisi oli leski, voin vielä jotenkin ymmärtää, vastenmielinen ajatus kuitenkin että jakeli jo raskausaikanaan römpsäänsä kylänmiehille. Mies on rassukka aisankannattaja jos minulta kysytään, en arvosta pätkääkään ihmistä, jonka kodissa pyörii huora penikoineen. Tosimies siittää lapsensa itse, yh sopii panopuuhiin paremman puutteessa yön pimeinä tunteina.

Vierailija
25/32 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pitkään yh ja olen aina huolehtinut lapsistani keskivertoa paremmin. En ikinä ole ymmärtänyt näitä itsenäisiä 2-3-v lapsia, jotka saavat ulkoilla yksin, kun ovat vanhempien mielestä niin fiksuja :D.

Vierailija
26/32 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 09:04"]

Äiti ja isäpuoli "hoitoalan ammattilaisia" lähihoitajia?) ja jättävät lapsen ilman valvontaa ulos? Ei mitään järkeä. Ja kuka tietää, onko äiti antanut Häkeen väärän tai puutteellisen osoitteen?

[/quote]

sen verran hoitoalan ammattilaisia että saivat lapsen elvytettyä. Eli ihan riittävästi tuossa tilanteessa. 

Eiköhän ne osoitejutut tutkita, joskus vika voi olla muussakin kuin vanhemmissa. 

[/quote]

Kukaan ei tiedä, kuinka kauan lapsi on ollut vedessä, minuutin vai kaksikymmentä. Kukaan ei tiedä, onko lapsi todella ollut hengittämätön ja elvytyksen tarpeessa. Tästä ei ole kuin äidin ja miesystävän sana. Mistä tiedämme, vaikka lapsi ei olisi kuin pudonnut veteen ja kastunut ja huomionhakuiset (tai pelästyneet) aikuiset olisivat tilanneet ambulanssin varmuuden vuoksi. Sitten kun auto on myöhästynyt, he ovat keskineet tarinan hukkuneesta lapsesta ja päässeet otsikoihin? Nimiä ei tarvitse kertoa, koska tutut tietävät ja jakavat asian kaikille. Ja huomiota riittää.

Valitettavasti tunnen parikin ihmistä, jotka pysyisivät helposti tuohon.

Vierailija
27/32 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 10:09"]Minä olin pitkään yh ja olen aina huolehtinut lapsistani keskivertoa paremmin. En ikinä ole ymmärtänyt näitä itsenäisiä 2-3-v lapsia, jotka saavat ulkoilla yksin, kun ovat vanhempien mielestä niin fiksuja :D.

[/quote]

Kukas se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse... Melkein toivoisi että olisit laiminlyönyt lapsiasi niin että heidät olisi otettu huostaan, ei yh-luola jossa ramppaa vieraita miehiä ole sopiva kasvuympäristö kenellekään. Joko lapsesi ovat jatkaneet aloittamaasi uraa?

Vierailija
28/32 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 10:09"]Minä olin pitkään yh ja olen aina huolehtinut lapsistani keskivertoa paremmin. En ikinä ole ymmärtänyt näitä itsenäisiä 2-3-v lapsia, jotka saavat ulkoilla yksin, kun ovat vanhempien mielestä niin fiksuja :D.

[/quote]

Kukas se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse... Melkein toivoisi että olisit laiminlyönyt lapsiasi niin että heidät olisi otettu huostaan, ei yh-luola jossa ramppaa vieraita miehiä ole sopiva kasvuympäristö kenellekään. Joko lapsesi ovat jatkaneet aloittamaasi uraa?

[/quote]

Jaxuhali! <3

Vierailija
29/32 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 10:09"]

Minä olin pitkään yh ja olen aina huolehtinut lapsistani keskivertoa paremmin. En ikinä ole ymmärtänyt näitä itsenäisiä 2-3-v lapsia, jotka saavat ulkoilla yksin, kun ovat vanhempien mielestä niin fiksuja :D.

[/quote]

Tämä ei ole ikäsidonnaista jos puhutaan 3v.> sillä tiedän erään 7-vuotiaan, jota ei voi yksin päästää ulos.

Vierailija
30/32 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu antaa 4 vuotiaan leikkiä yksin pihassa jossa ranta lähellä.

Vierailija
31/32 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:24"]

Kuka hullu antaa 4 vuotiaan leikkiä yksin pihassa jossa ranta lähellä.

[/quote]

Viestin voi nostaa ylös sanalla... up. Ei tarvitse samoja asioita länkyttää...

Vierailija
32/32 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 07:47"]Mä annan lapsen liikkua kyllä rannassakin suht itsenäisesti MUTTA AINA pelastusliivit päällä. Olen lapsuudessani purjehtinut ja tähän käytäntöön oppinut. Jos vedelle on kävelyetäisyys niin liivit päälle.

[/quote]

Liivit ei auta mitään. Lapsi kun kaatuu naamalleen, niin hän vetää hädissään vettä keuhkoihin. Rantaveteen lapset hukkuvat. Eivät suinkaan yleensä kahlaa syvään veteen. Aina pitää vahtia lasta.