Helteet jatkuu ainakin syyskuuhun - yli 30 astetta!
Kommentit (39)
Mä avaan jääkaapin ja sen alla olevan pakastimen ovet ja menen seisomaan väliin, vedän ovet itseeni kiinni. Harmi ettei tätä voi tehdä kuin hetken silloin tällöin.
Ajattelin että kokeilen maata lattialla pakastimen edessä ja nostaisin jalat pakastimen hyllylle. Lähtisköhän tää yli kk kestänyt jalkojen turvotus pois?
Kaikenlaista älytöntä tulee mieleen mistä en viitsi edes kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Noi pitkän ajan ennusteethan on tunnetusti hyvin luotettavia.
Mutta nehän onkin ENNUSTEITA!
Sinä ja minä voitais myös ihan hyvin ennustaa😁
Kunpa jatkuisi. Nyt tulee viileä seuraava viikko helpotukseksi ja sitten tulee intiaanikesä mutta illat lyhenevät ja nukkuakkin voi taas.
Ihanaa! Talvella joutuu kylmästä ihan tarpeeksi KÄRSIMÄÄN.
Ne meteorologit on itsekin sanoneet että pitkän ajan ennusteet ovat arvailuja. Ei mitenkään voi tietää lämpötiloja ja sateita etukäteen.
Tänään oli + 25 varjossa, tuntui normaalilta. Jaksoi jopa tehdäkin jotain. Jos lämpötila laskee +20, näiden helteiden jälkeen se tuntuu jo kylmältä. Olin lomalla joskus aikoinaan Sardiniassa, siellä oli koko ajan + 40. Viimeisenä päivänä lämpötila laski + 25 asteeseen ja paikallisilla oli takit päällä. 😀
Tasapuolisuuden nimissä pitäisi sitten tulla kunnon talvi, ainakin kuukauden päivät -20 astetta pakkasta. Okei muutama leudompi päivä ehkä väliin. Saisivat sitten talvi-ihmiset, minä mukaan lukien, puolestaan nauttia!
Joo, kyllä se taitaa niin olla. Mä uskon että koko syyskuu on vielä täys 25 ja 30 asteen helteitä.
Nytkin ensin ennustettiin että Etelä-Suomessa helteet loppuu jo perjantaina ja sää viilenee. Nyt se helteiden loppumispäivä onkin siirtynyt kaksi päivää eteenpäin ja Sunnuntainakin pitäisi vielä olla lähes 30 astetta.
Maanantaina piti ennustusten mukaan olla vain 22 astetta lämpöä, mutta sekin on nyt viimeisimmän ennusteen mukaan alkanut hilautua ylöspäin, koska nyt luvataan jo 23 astetta. Pari päivää vielä ja eiköhän se sään viileneminen jää sinne 25 asteen yläpuolelle.
Olen. Toivon jotain ihanaa sutinaa ja romanssia syksyksi.
Kaikki yli 3vrk ennusteet ovat yhtä luotettavia kuin minun ennustukseni teelehdistä.
Tällä hetkellä lämpötila +18. Ei hirveästi helteeltä vaikuta.
Ensi viikolla saisi sataa kaatamalla kastellen maan kunnolla. Sen jälkeen voikin olla taas mainiosti helle.
Onko teistä kukaan entisiä "lomalla etelän lämpimään" -ihmisiä? Meinaan vaan, kun kerrankin on Suomessa lämpöä, niin hirveä itku ja parku. Esim. Ivalossa on tällä hetkellä maksimilämpötilat alle +20, joten alkaako nyt päinvastainen liikenne kuin ennen eli "lomalla pohjoisen viileään säähän"?
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä kukaan entisiä "lomalla etelän lämpimään" -ihmisiä? Meinaan vaan, kun kerrankin on Suomessa lämpöä, niin hirveä itku ja parku. Esim. Ivalossa on tällä hetkellä maksimilämpötilat alle +20, joten alkaako nyt päinvastainen liikenne kuin ennen eli "lomalla pohjoisen viileään säähän"?
Muista en tiedä, mutta itse en ainakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä se taitaa niin olla. Mä uskon että koko syyskuu on vielä täys 25 ja 30 asteen helteitä.
Nytkin ensin ennustettiin että Etelä-Suomessa helteet loppuu jo perjantaina ja sää viilenee. Nyt se helteiden loppumispäivä onkin siirtynyt kaksi päivää eteenpäin ja Sunnuntainakin pitäisi vielä olla lähes 30 astetta.
Maanantaina piti ennustusten mukaan olla vain 22 astetta lämpöä, mutta sekin on nyt viimeisimmän ennusteen mukaan alkanut hilautua ylöspäin, koska nyt luvataan jo 23 astetta. Pari päivää vielä ja eiköhän se sään viileneminen jää sinne 25 asteen yläpuolelle.
Toivottavasti ei ole. Niin toivon, ettei nämä ennustukset pidä paikkansa että ensi viikon jälkeen taas alkaa ja päättyy vasta syksyllä. Tämä on ihan hirveää.
säkillinen chili chipsejä evääksi ja turistimatkalle kuolemanlaaksoon 55 asteen helteeseen. jotain tosi ekstremeä!!
😁
Vierailija kirjoitti:
Mä avaan jääkaapin ja sen alla olevan pakastimen ovet ja menen seisomaan väliin, vedän ovet itseeni kiinni. Harmi ettei tätä voi tehdä kuin hetken silloin tällöin.
Ajattelin että kokeilen maata lattialla pakastimen edessä ja nostaisin jalat pakastimen hyllylle. Lähtisköhän tää yli kk kestänyt jalkojen turvotus pois?
Kaikenlaista älytöntä tulee mieleen mistä en viitsi edes kirjoittaa.
Rakastele kylmäkallea ja nuku niiden kallejen päällä.
Jonain juhannuksena?