Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni minulle velkaa pari tonnia - rahoja ei kuulu takaisin

Vierailija
21.07.2014 |

Olen lainannut miesystävälleni tämän vuoden aikana pari tuhatta euroa. Mies oli aika pahassa jamassa taloudellisesti ja autoin, koska pystyin. Tämä siis sattui useammassa erässä. Aluksi oli todella vaivaantunut ja häpeissään, kun joitui pyytämään rahaa lainaksi. Lopuksi hän ilman sen kummempia omantunnon tuskia otti rahat tililleen.

Rahan lainaamisesta on nyt kulunut pari kuukautta ja aihetta ei ole enää sivuttu kertaakaan. Mies sai ylennyksen töissä ja kaiken järjen mukaan pitäisi pystyä maksamaan rahojaan takaisin. Ihan muutama satanenkin riittäisi. Sen sijaan mies sanoi käyttävänsä ylennysrahansa lomamatkaan kaverinsa kanssa.

Aina kun yritän kautta rantain tuoda aihetta esille, ei mies sano oikein mitään. Tänään riideltiin (koska en pystynyt tilaamaan piilolinssejä kortillani hänelle), jonka päätteeksi melkein aloin raivoamaan rahoista.

En ole halunnut painostaa miestä, koska hänellä on ollut taloudellisesti hyvin vaikeaa (auttanut mm äitiään paljon, joka ei pärjää yksin). Silti, pari tonnia on minulle paljon rahaa ja haluaisin saada omiani takaisin. Aihetta on vaikea tuoda esille, sillä pelkään, että mies loukkaantuu kun epäilen, ettei hän maksaisi takaisin.

Mitä tekisitte? Kiukulla vain perimään rahoja takaisin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan olette olleet yhdessä? Asutteko yhdessä vai erikseen? Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
2/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas harvinaisen sekava aloitusviesti. Toivottavasti tajusitte pointin. Ja tarkoitin, että minulle riittäisi jos mies maksaisi tyyliin satasen kuussa takaisin. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme yhdessä, minä 22 ja mies 29. Ap.

Vierailija
4/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko juttu. Niin ln hyvä.

Vierailija
5/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olette avopari. Minusta on todella kummallista että teillä on erilliset rahat joita pitää lainailla toiselle vaikka jaatte yhteisen talouden. Samoin kuin se että mies sinulta kysymättä suunnittelee ulkomaanmatkoja. En tarkoita että kaiken pitäisi olla yhteistä ja jakaa, tai että omaa elämää ei saisi olla, mutta itse en ainakaan alkaisi laskemaan kuka on maksanut mitäkin, jos yhdessä pyritään ostamaan. Tosin en alkaisi edes asumaan miehen kanssa jolta molemminpuoleisuus ei tule luonnostaan.

Vierailija
6/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kovasti epäilyttäisi tuollainen käytös mieheltä. Oletko aivan varma, että haluat käytännössä kustantaa miehen lomamatkaa kaverinsa kanssa?

Vierailija
7/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teit kirjallisen velkakirjan. Tällöin pystyt riitauttamaan saatavan. Soitat vaan huomenna aamulla Porvoon käräjäoikeuteen niin ne neuvoo eteenpäin siellä.

Vierailija
8/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään muuten laskella kuka maksaa (ruuat, laskut ym. juoksevat menot), mutta kun on kyse isommista rahoista, jotka maksetaan suoraan toiselle eikä esim. yhteinen hankinta, on tilanne mielestäni eri. Ap.

Vierailija
9/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutte yhdessä ja siis yhteinen talous. Jos mies huonossa jamassa rahallisesti niin tottakai toinen auttaa. :0 sitten kun sinulla on huonommat ajat niin miehesi auttaa sinua. Ei niitä euroja kannata noin laskea..

Vierailija
10/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että miehen rahat (toivottavasti) menivät vuokraan/lainanlyhennykseen, ruokaan, laskuihin yms...? Mitä jos hän maksaisi nämä sinunkin edestäsi niin kauan kunnes olette tasoissa?

Ymmärrän kyllä hyvin että avoparilla on erilliset rahat. Niin meilläkin.

Vierailija
11/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt hyvä ihminen asia puheeksi miehen kanssa. Eikä tartte raivota, ainakaan heti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi