Jos et tietäisi ikääsi niin minkä ikäiseksi arvioisit itsesi
Kommentit (54)
Veikkaisin vanhemmaksi kuin olen (ihan niin kuin kaikki muutkin).
Luulisin olevani ainakin 10-15 vuotta nuorempi ja hämmästyisin aidosti kuullessani totuuden!
35, olen 54 ja paremmassa kunnossa kuin 40 vuotiaana
Arvioisin 35, olen 42. Olen aina ollut babyface hoikalla varrella ja paksulla tukalla, joten menen tytöstä siinä missä varmasti tädistäkin.
En kyllä osaa sanoa, mutta viimeksi pari kk sitten minua luultiin n.35v ikäiseksi ja olen 45v. Tuo on aika jännä juttu, koska ei edes ollut ensimmäinen tai toinen kerta tänä vuonna ja tapahtui monta kertaa viimevuonnakin ja aiemminkin, siis että minua luullaan 10-15v nuoremmaksi kuin olen.
Omituista🤔.
Yleensä suurin osa kuvittelee näyttävänsä ikäistään nuoremmilta. Johtuu vaan siitä kun on niin tottunut omaan peilikuvaansa. Tutut vuosien takaa huomaavat kyllä vanhemtumisen. Kohteliaisuuttaan ehkä sanovat ettet ole muuttunut ollenkaan, mutta kyllähän jokainen ymmärtää että se on tosiaan vain kohteliaisuus. Samalla tavalla kuin näkee itsekin miten vuodet on muuttaneet sitä toista. Monesti ensin ei edes meinaa tunnistaa vanhaa tuttua vuosien takaa, mutta hetken päästä aivot kaivaa esiin ne tutut piirteet, ja sitten voi jo aidostikin tuntua siltä että toinen näyttää samalta kuin ennenkin. Totuus on kuitenkin se ensivaikutelma. Se on se, mitä täysin tuntemattomat näkee.
Olen 35. Ulkonäön puolesta arvioisin ehkä 30-35, ei nyt paljon yli ainakaan. Elämäntavan ja henkisen kypsyyden puolesta 20-25.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä suurin osa kuvittelee näyttävänsä ikäistään nuoremmilta. Johtuu vaan siitä kun on niin tottunut omaan peilikuvaansa. Tutut vuosien takaa huomaavat kyllä vanhemtumisen. Kohteliaisuuttaan ehkä sanovat ettet ole muuttunut ollenkaan, mutta kyllähän jokainen ymmärtää että se on tosiaan vain kohteliaisuus. Samalla tavalla kuin näkee itsekin miten vuodet on muuttaneet sitä toista. Monesti ensin ei edes meinaa tunnistaa vanhaa tuttua vuosien takaa, mutta hetken päästä aivot kaivaa esiin ne tutut piirteet, ja sitten voi jo aidostikin tuntua siltä että toinen näyttää samalta kuin ennenkin. Totuus on kuitenkin se ensivaikutelma. Se on se, mitä täysin tuntemattomat näkee.
Tottunut peilikuvaansa? Kuvitteletko, että joku tuijottaa omaa naamaansa peilistä päivät pitkät?
Itsehän sitä just ei näe itseään kuin ehkä aamulla ja illalla (meikatessa ja meikit pestessä). Muut ympärillä sille vanhenemiselle ja muuttumiselle enemmän sokeutuu.
26- 28. Olen siis 36. Mua on luultu alle 30- vuotiaaksi.
Toki kaikki vanhenee, toiset kuitenkin nopeammin ja enemmän kuin toiset. Tämä on päivänselvää kun katsoo omia tuttavia, joiden iät tietää. Kyllä minä esimerkiksi huomaan, että ystäväni näyttää vanhemmalta kuin kymmenen vuotta sitten, mutta silti arvioisin hänet 5 - 10 vuotta nuoremmaksi, jos en ikäänsä tietäisi.
Varmaan ainakin 35v. Olen 28-vuotias. Ei multa ainakaan enää papereita kysytä missään ja varmasti väsymys näkyy kasvoissa, jos ei jaksa meikata.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä osaa sanoa, mutta viimeksi pari kk sitten minua luultiin n.35v ikäiseksi ja olen 45v. Tuo on aika jännä juttu, koska ei edes ollut ensimmäinen tai toinen kerta tänä vuonna ja tapahtui monta kertaa viimevuonnakin ja aiemminkin, siis että minua luullaan 10-15v nuoremmaksi kuin olen.
Omituista🤔.
Hyvä sulle!
Olen itse miettinyt, missä näihin iän arvaus ihmisiin törmää? Itse emme edes työpaikalla ym. arvuuttele toistemme ikää, sen tietää vain jos sen on itse kertonut.
Nelikymppiseksi arvioisin itseni. Viime viikolla sain vahvistuksen luuloilleni, kun kaksi alle kolmekymppistä veikkasivat mua noin 42-vuotiaaksi. Olen 52 ja sydäntä lämmitti. :)
Ei vain oma arvioni, mutta voisin olla 5-kymppinen. Olen 65-vuotias.
Ei silmäpusseja, ei ryppyjä kasvoissa. Uskoisin, että hyvä iho on tulosta siitä, en olen aina vältellyt aurinkoa.
Minusta on hauskaa arvata naisten ikää esimerkiksi naistenlehtien jutuista ja aika usein arvaan iän korkeammaksi kuin se on.
Minussa ja kaikissa on kuitenkin erilaisia hetkiä jolloin ikä näkyy naamasta eri tavoin. Aamulla herätessäni olin varmasti ikäistäni vanhemman näköinen, mutta hieman meikkiä laittaessani ja laitettuani hiukset ruotuun luulen näyttäneeni hieman jopa nuoremmalta. Olen siis 47 vuotias ja minusta on moneksi.
Varmaan aika lailla ikäiseksekseni. Muiden arvioida on ollut 10 vuotta nuorempi ja 10 vuotta vanhempi kuin olen, joten vaikea se on sanoa, riippuu varmasti tilanteesta, miten väsynyt on ja miten laittautunut jaksaa olla sekä vaatteista.
Esimerkiksi afgani satamissa ja Somaliassa ei ole mitään rekistereitä eikå ira kissakaan. Ihmiset syntyvät vaan ja alkavat elämään, useimmilla vielä sama nimi, mu hammad yms jumaliensa mukaan. Eivät lainkaan voi ymmärtää intoamme lokeroida ihmisiä heidän ikänsä ja nimensä perusteella. Emme lainkaan ymmärrä heidän klaanikäsityståån jossa asema klaanin hierarkiassa määrää kaiken ja ikä ja nimi täysin yhdentekeviä.