Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asperger lähihuoltajana?

Vierailija
16.07.2021 |

Onko kenelläkään teistä omaa tai lähipiirissä kokemusta? Kuinka paljon toisen vanhemman asperger diagnoosi vaikuttaa huoltajuuskiistoissa? Entä miten asperger vanhempi pärjää lähi tai yksinhuoltajana?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on asperger ja olen ollut lähivanhempi kahdelle lapselle, kävivät isällään vähän alle puolet ajasta. Yhteistyö lasten isän kanssa toimi huonosti, mutta diagnoosilla ei ollut siinä merkitystä, isä vain on ilman diagnoosiakin yhteistyökyvytön.

Minulle lasten kasvattaminen ilman toista vanhempaa on ollut helpompaa kuin ydinperheenä, toki yhteistyössäkin se olisi voinut onnistua, jos toinen osapuoli olisi osallistunut keskusteluun ja pitänyt kiinni sovituista asioista.

Vierailija
2/2 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on asperger ja olen ollut lähivanhempi kahdelle lapselle, kävivät isällään vähän alle puolet ajasta. Yhteistyö lasten isän kanssa toimi huonosti, mutta diagnoosilla ei ollut siinä merkitystä, isä vain on ilman diagnoosiakin yhteistyökyvytön.

Minulle lasten kasvattaminen ilman toista vanhempaa on ollut helpompaa kuin ydinperheenä, toki yhteistyössäkin se olisi voinut onnistua, jos toinen osapuoli olisi osallistunut keskusteluun ja pitänyt kiinni sovituista asioista.

Tämä oli hyvä lukea. Minua itseäni huolestutti kovasti, koska lastemme toinen vanhempi uhkailee tehdä minusta etävanhemman ja vetoaa "vammaani". Tiedän, ettei minulla ole aina voimavaroja hoitaa kaikkea kerralla, mutta omasta mielestäni osaan jakaa voimiani niin, että lapset saavat kaiken tarvitsemansa. Ehkäpä minäkin pärjään paremmin ilman toista vanhempaa, kun on yksi aikuinen vähemmän huolehdittavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla