Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämän takia malesialaiskone todennäköisesti pudotettiin

Vierailija
21.07.2014 |

Tuossa toisessa avauksessa kysyin, että jos tuo kone käytti "yleisesti suosittua lentoväylää L980", niin miksi juuri tämä kone valikoitui pudotettavaksi. Sitä ennen siitä oli mennyt yli lukuisia koneita ja tuonkin perässä vain 25km päässä tuli SAS:n kone, niin oliko koneen väritys jotenkin muista poikkeava tai muuta vastaavaa, jotta miksi juuri tämä ammuttiin alas? Liki samaan hengenvetoon joku myös siellä ihmetteli, että eikö alasampujilla ollut käytössään tuota ilmaiseski kännykkään ladattavaa FlightRadar-sovellusta, joka näyttää kaikki taivaalla pörräävät kaupalliset lennot? Samalla tulee kuitenkin mieleen, ettei noilla ihmisllä tuolla ole siinämäärin näitä viimeisiä älykännyköitä ja toimivaa datayhteyttä, että se olisi kovin todennäköistä. Todennäköistä kuitenkin on, että jokaisella ilmavalvontaa tekevällä on taulukko, josta näkee mikä kone lentää siitä yli ja mihin kellonaikaan, kun se helpottaa tuota työtä. Mm samalla tapaa merivalvonnassa katsotaan tutkalta aluksia ja niiden nopeuden, kellonajan ja kurssin perusteella ne tunnistetaan "ei kiinnostaviksi" kohteiksi eikä niitä sieltä putkelta sen enempää enää seurata.

Mun vahvin olettamus on, että joku ukrainalainen ilmavalvoja ei tiennyt, että Putinin kone ei lennä enää tuosta ja siksi se päätettiin ampua alas. Vaikea keksiä mitään muuta syytä miten säännöllisellä reitillä oleva matkustajakone valikoituu ohjuksen kohteeksi ja muut eivät. Tietenkin, jos ilmatila on julistettu sotatoimialueeksi ja sinne sitten päästetään matkustajakone, niin kaikki kohteet ovat alasammuttavia eikä niiden tyyppiä ehdi selvittää.

 

 

 

 

 

 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavasti tuon koneen väritys kyllä muistuttaa Putinin käytössaä olevien koneiden väritystä.

Vierailija
2/8 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu mistään taulukosta lentoja katsota!

Vierailija
4/8 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foliohattu/salaliittohörhö...

Kuules nyt. Ukrainan armeija/hallitus/ilmavalvonta on/oli täsmälleen perillä mitkä koneet lentävät maan ilmatilan läpi mistäkin ja mihinkin aikaan. Koneet ovat 100% ajasta tutkavalvonnassa!

Kapinallisilla ei ole vastaavia tietoja. He vivät ole jatkuvassa viestiyhteydessä koneiden kanssa. Kapinallisilla on heikommat aluetutkat joilla he kyllä näkevät alueitaan kohti lentävät koneet, mutta eivät pysty tunnistamaan koneita.

BUK ilmatorjuntaohjuksella pudottaa reittikoneen 10 kilometrin korkeudelta 100% varmuudella YKSI osaava käyttäjä (max 20km korkeudesta ja 30 km etäisyydeltä). BUK järjestelmä ei tarvitse laajaa tutkaseurantaa, vaan sillä voi pudottaa taivaalta yksinkertaiseen lähitutkaan ilmestyvän pisteen. M40

5/8 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne separastit on Putinin puolella niin miksi ne ampuisi Putinin koneen alas? Tai siis olisi halunnut ampua? Mutta ampui vahingossa väärän.

Vierailija
6/8 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi mahdollista syyllistä, separatistit Venäjän avustuksella tai pelkästään Venäjä.

Mitä me tässä arvuutellaan, kun muut vaihtoehdot on jo poissuljettu? Totuus selviää jonkin ajan kuluttua ja sitä ei pomminvarmasti saa kukaan siviili ratkaistua minkään pulmapähkinän avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:27"]Voi vittu mistään taulukosta lentoja katsota! [/quote]

No mistäs ne siten katsotaan? Näyt hyvinkin tietävän Ukrainan kentällä toimivan armeijan systeemit, niin kerro tarkemmin?

Vierailija
8/8 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:24"]

Tuossa toisessa avauksessa kysyin, että jos tuo kone käytti "yleisesti suosittua lentoväylää L980", niin miksi juuri tämä kone valikoitui pudotettavaksi. Sitä ennen siitä oli mennyt yli lukuisia koneita ja tuonkin perässä vain 25km päässä tuli SAS:n kone, niin oliko koneen väritys jotenkin muista poikkeava tai muuta vastaavaa, jotta miksi juuri tämä ammuttiin alas? Liki samaan hengenvetoon joku myös siellä ihmetteli, että eikö alasampujilla ollut käytössään tuota ilmaiseski kännykkään ladattavaa FlightRadar-sovellusta, joka näyttää kaikki taivaalla pörräävät kaupalliset lennot? Samalla tulee kuitenkin mieleen, ettei noilla ihmisllä tuolla ole siinämäärin näitä viimeisiä älykännyköitä ja toimivaa datayhteyttä, että se olisi kovin todennäköistä. Todennäköistä kuitenkin on, että jokaisella ilmavalvontaa tekevällä on taulukko, josta näkee mikä kone lentää siitä yli ja mihin kellonaikaan, kun se helpottaa tuota työtä. Mm samalla tapaa merivalvonnassa katsotaan tutkalta aluksia ja niiden nopeuden, kellonajan ja kurssin perusteella ne tunnistetaan "ei kiinnostaviksi" kohteiksi eikä niitä sieltä putkelta sen enempää enää seurata.

Mun vahvin olettamus on, että joku ukrainalainen ilmavalvoja ei tiennyt, että Putinin kone ei lennä enää tuosta ja siksi se päätettiin ampua alas. Vaikea keksiä mitään muuta syytä miten säännöllisellä reitillä oleva matkustajakone valikoituu ohjuksen kohteeksi ja muut eivät. Tietenkin, jos ilmatila on julistettu sotatoimialueeksi ja sinne sitten päästetään matkustajakone, niin kaikki kohteet ovat alasammuttavia eikä niiden tyyppiä ehdi selvittää.

 

 

 

 

 

 

[/quote]

 

BUK oli juuri tuotu alueelle, ja ehkä miehistöllä tai johtajilla

oli kiire saada jotain aikaan. Sählättiin.

"Kapinallisten" eli venäjältä tulleiden venäläisten johtaja

Strelkov julkaisi tuoreeltaan VKontaktissa eli venäläisten

facebookissa tiedon, että pudottivat armeijan kuljetuskoneen

- ja kun kävi ilmi, että siviilikoneen, poistivat ko. tiedon

VKontaktista.

 

https://www.google.fi/search?q=strelkov+vkontakt+air+plane&newwindow=1&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=1L7PU_SAFMmBywPmqICgCw&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=781&bih=439&dpr=1.75

 

--> ei siinä sen kummempaa.