Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä ruokarytmiin

Vierailija
16.07.2021 |

Näin kesällä ruokarytmin noudattaminen sujuu hyvin, mutta mietityttää syksy. Sopivimmalta on itselle tuntunut, kun syö aamupalan 7.15, lounaan klo 12, välipalan klo 15, päivällisen klo 17.30 ja iltapalan klo 20. Tarkka rytmin noudattaminen on poistanut herkuttelutarpeen ja olen nyt kesällä laihtunut jo neljä kiloa ihan huomaamatta. Tämä ruokarytmi sopii minulle.

Syksyllä kuitenkin tulee eteen haaste, kun lounas aikaistuu. Viime vuonna söin lounaan alkuviikosta joka päivä klo 10 sekä torstaisin ja perjantaisin klo 10.15. En voi vaikuttaa lounasaikoihin. Siitä seurasi se, että jätin aamupalan välistä, olin iltapäivällä hyvin nälissäni, hotkisin jonkun banaanin jossain välissä nooeasti ja illalla päädyin herkuttelemaan. Pelkään, että sama jatkuu tänä vuonna.

Olen ihan onneton ruokavalion noudattamisessa, mutta ruokarytmi on toiminut minulla ja auttanut syömään terveellisesti.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vain syö isompaa lounasta, jos joudut jättämään aamiaisen väliin? Pätkäpaasto pm terveellistä.

Vierailija
2/2 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 on kyllä todella aikaista lounaalle, etenkin jos päivä ei ala vastaavasti paljon aiemmin. Oletan, että aikainen lounasaika johtuu töistä. Milloin sinulla on kahvitauko? Itse kaupassa työskennellessäni vaihdoin lounaan ja kahvitauon paikkaa, jos ruokatauko oli aikaisin ja söin ruokatunnilla välipalan ja kahvin ja sitten kahvitauolla lounaan. Toki 10 minuutin kahvitauolla ei kauheasti ehdi muuta kuin syödä mutta se auttoi ainakin itseäni jaksamaan vuoron loppuun, kun ruokatunti saattoi olla jo tunti töihin tulon jälkeen.

Älä ainakaan jätä aamupalaa välistä, vaan syö se normaalisti tai jos voit aikaistaa sitä ni sitäkin voi kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme