Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se liikaa vaadittu että vuokramökin lakanat olisi silitettyjä?

Vierailija
16.07.2021 |

Vuokrattiin mökki johon jossain hetkellisessä mielenhäiriössä maksettiin loppusiivous ja liinavaatteet. Lakanat oli sellaisia ryttyisiä, ihan puhtailta ne kyllä sinänsä näytti ja tuoksui. Eri pariakin kaikki. Kuitenkin tuli sellainen olo että onkohan ne kuitenkaan koneessa käyneet. Pakko ne oli laittaa kun ei omiakaan ollut. Olenko nipo kun mietin että huomautan omistajaa tuollaisesta asiasta?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on jotain vialla, jos lakanoita silittää.

Vierailija
22/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et olisi valinnut sitä lomarenkaan halvinta mökkiä. Kyllä mökin ja oheisjuttujen hinta yleensä korreloi myös laatuun. Ensi kerralla satanen tai pari lisää, niin voit jo odottaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaisin mökille vuokralaisia, laittaisin ehdottomasti saman sarjan lakanat, ja hyväkuntoiset sellaiset. Samoin laitan vieraillekin. Mutta en silitä, vaan laitan suoraan kuivausrummusta. Jos kyseessä olisi hotellityyppinen laadukas mökkifirma, odottaisin toki pesulassa käyneitä mankeloituja lakanoita. Ja varmaan jos itsekin ihan bisnestä rupeaisin tekemään, ostaisin ihan sitä varten hyvät lakanat, ja käyttäisin pesulassa. Mutta toki se hinta menisi mökin hintaan.

Vierailija
24/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet MÖKILLE. Mitä odotat? 5 tähden hotellimajoitusta?? Ens kerralla varaat sellaisen mökin erikseen, missä on sileät lakanat. Ja samaa paria. Maksat myös tripla hinnan.

Vierailija
25/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän vuokramökki on laadukas. Petivaatteet ovat silitettyjä ja samaa paria.

Älä jaksa valehdella.

Vierailija
26/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vuokramökillä kuivausrummun jäljiltä lakanat. Aina samaa paria samassa huoneessa, ei kyllä koko mökin kaikki tekstiilit soinnu yhteen, mutta huone kerrallaan.

Peitot ja tyynyt on puhtaat ja tahrattomat ja kaikissa patjoissa on patjansuojukset, jotka myös aina puhtaat.

Se vaihtoaika on neljä tuntia, missä ajassa pitää ehtiä tarkistaa tai suorittaa siivous, leikata nurmikko, kastella kukat, viedä roskat jne.

Vierailija
27/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah kai mä olen sitten nipo, ainakin vastauksista päätellen😄 Itse kyllä silitän lakanat aina.

Eihän se ketään haittaa vaikka silitätkin. Ota toki se silitysrauta mukaan ensi kerralla sinne mökillekin, tuskin ne lakanat nimittäin on silitettyjä vaikka ne olisi tulleet pesulasta.

Vierailija
28/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vuokramökillä kuivausrummun jäljiltä lakanat. Aina samaa paria samassa huoneessa, ei kyllä koko mökin kaikki tekstiilit soinnu yhteen, mutta huone kerrallaan.

Peitot ja tyynyt on puhtaat ja tahrattomat ja kaikissa patjoissa on patjansuojukset, jotka myös aina puhtaat.

Se vaihtoaika on neljä tuntia, missä ajassa pitää ehtiä tarkistaa tai suorittaa siivous, leikata nurmikko, kastella kukat, viedä roskat jne.

Paljon teillä on viikkohinta?

Vierailija
29/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et olisi valinnut sitä lomarenkaan halvinta mökkiä. Kyllä mökin ja oheisjuttujen hinta yleensä korreloi myös laatuun. Ensi kerralla satanen tai pari lisää, niin voit jo odottaa enemmän.

Tää oli karvan alle 900€/viikko. Odotin kai liikoja, ei olla ennen vuokrattu🤷‍♀️

Mietin että jos itse vuokraisin vieraille mökkiä, en kehtaisi tuollaisia kurttuisia eriparilakanoita tarjota.

Vierailija
30/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah kai mä olen sitten nipo, ainakin vastauksista päätellen😄 Itse kyllä silitän lakanat aina.

Eihän se ketään haittaa vaikka silitätkin. Ota toki se silitysrauta mukaan ensi kerralla sinne mökillekin, tuskin ne lakanat nimittäin on silitettyjä vaikka ne olisi tulleet pesulasta.

Ensi kerralla (jos sellaista edes tulee) otan omat varmasti puhtaat ja sileät lakanat. Problem solved!

Vierailija
31/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli karvan alle 900€/viikko. Odotin kai liikoja, ei olla ennen vuokrattu🤷‍♀️

Mietin että jos itse vuokraisin vieraille mökkiä, en kehtaisi tuollaisia kurttuisia eriparilakanoita tarjota.

Edullinen siis jos tuohon todella sisältyy siivous ja lakanat.

Kurttuiset eripariset ei minustakaan ole miellyttävät mutta silittämisen vaatiminen on liikaa.

Vierailija
32/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat voi vetää ja pyörittää rullalle pesun ja kuivauksen jälkeen. Niin ne pysyvät sileämpinä eikä tarvitse silittää tai mankeloida. Näin meillä tehdään kotona.

Vierailija
33/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti mökillä ei käy terveystarkastaja, kun ei ole aamiaista siinä.

Oikeasti lakanat pitää olla pesty vähintään 90 asteessa ja höyrymankeloitu tai silitetty. Asiakkaalle ei saa tarjota epähygieenisiä lakanoita tai pyyhkeitä.

Siksi hotelleissa on valkoiset lakanat ja pyyhkeet, kun värilliset ei kestä kovia lämpötiloja.

Kaikenlaisia tietämättömiä mökkivuokrausta harjoittavia on.

Vierailija
34/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on minusta niin kallis, että en kyllä itse kehtaisi eriparilakanoita tuollaisessa pitää. Mutta ilmeisesti jotkut ihmiset kehtaavat erilaisia asioita.

Vierailija
35/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikoja odotit, varsinkin jos tuo mökki on isompi kuin 2+1 henkilöä. Ensi kerralla hotellia vastaava hintaluokka, silloin saat hotellia vastaavat liinavaatteetkin.

Vierailija
36/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon hintaan meillä ei koskaan ole kuulunut lakanat, ne on viety itse. Jos ne on olisi sattuneet jostakin syystä olemaan niin en varmaan olisi kehdannut mainita asiasta. Jos hinta on 200-300/vrk ja ilmoituksessa kerrotaan lakanojen olevan valmiiksi pedattuina asia voisi olla maititsemisen arvoinen.

Vierailija
37/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaisin mökille vuokralaisia, laittaisin ehdottomasti saman sarjan lakanat, ja hyväkuntoiset sellaiset. Samoin laitan vieraillekin. Mutta en silitä, vaan laitan suoraan kuivausrummusta. Jos kyseessä olisi hotellityyppinen laadukas mökkifirma, odottaisin toki pesulassa käyneitä mankeloituja lakanoita. Ja varmaan jos itsekin ihan bisnestä rupeaisin tekemään, ostaisin ihan sitä varten hyvät lakanat, ja käyttäisin pesulassa. Mutta toki se hinta menisi mökin hintaan.

Tällainen on kyllä ihan turhaa lisätyötä ja ajanhukkaa itselle, jos se mökki menee vuokralle muutenkin. Viime kesinä on mennyt ihan kuumille kiville.

Vierailija
38/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan säikähdit peilin edessä. Ei ne rypyt oikeasti tyynynpäällisestä tule. On vaan semmoinen sanonta.

Vierailija
39/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien aina vuokramökille oman peiton, tyynyn ja lakanat siksi viikoksi and I'm not kidding. Muu ei tulisi hygieniasyistä mieleenkään. Lisäksi oman tiskiharjan, tiskirätin ja uuden vessaharjan. Tämä laskettelulomilla pohjoisessa.

Vierailija
40/62 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jollakin on aikaa silittää lakanat? Töitten jälkeen äkkiä pesu ja kuivumaan. Viikkaus seuraavana päivänä. Energiaakin säästyy. Ei kovin ryppyiset kun vetää suoraksi jo märkänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi