Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

transsukupuolinen mies uimahalliin

Vierailija
21.07.2014 |

Olen transmies ja haaveilen uimahalliin menosta sitten kun ei järvessä enää tarkene uida. Rinnat mulla on poistettu vuosi sitten, hormonihoitoa olen saanut vajaa kaksi vuotta. Olen jo virallisestikin mies ja genitaalikirurgiaan olen jossain vaiheessa menossa, mutta siihen vielä useampi vuosi aikaa. Vasta tänä kesänä olen alkanut viihtyä uudessa kropassani ja uimisesta olen aina pitänyt. Varmaankin mulla olis oikeus pitää uimahousuissa merkkiä, joka oikeuttaa pitää saunassa housut jalassa. Vierastan kuitenkin ajatusta pitää sellaisia tiukkoja uimahousuja koska en ole siellä genitaalikirurgiassa käynyt. Toisaalta haluan uskoa, ettei kukaan katsele kekenkään haaroväliä, että pullottaako siellä vai ei.

Oikeuttaako merkki pitämään hiukan löysempiä ja pidempilahkeisia uimahousuja ei kuitenkaan shortseja? Näin olisi itselläni mukavampi olla, kun ei itseään ihan täysin joudu paljastamaan. Tosin tietty mastektomia-arvet saattaa aiheuttaa tuijotusta, mutta miehille ei koko kropan peittäviä uimapukuja taida enää olla enkä sellaista välittäisi pitääkään.

Jos jollain tietoa näistä erikoismerkin oikeuksista, niin olis kiva tietää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita jääkiekkoilioiden muna suojat uikkareihin niin kyllä pullottaa!

Vierailija
2/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tilannetta naisten puolella: Kyllä varmasti huomattais, jos paikalle astelis daami alaosa pullottaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä tuosta erikoismerkistä uimahallista tai lähettää sähköpostia. Mieheltähän et tule koskaan näyttämään, vaikka tehtäisiin millaiset leikkaukset. Toisaalta koska olet nainen, tilanne on siinä mielessä helpompi, että miehet eivät pelästy alastonta naista yhtä paljon kuin naiset pelästyisivät alastonta miestä uimahallin naistensaunassa.

Vierailija
4/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:48"]

Kannattaa kysyä tuosta erikoismerkistä uimahallista tai lähettää sähköpostia. Mieheltähän et tule koskaan näyttämään, vaikka tehtäisiin millaiset leikkaukset. Toisaalta koska olet nainen, tilanne on siinä mielessä helpompi, että miehet eivät pelästy alastonta naista yhtä paljon kuin naiset pelästyisivät alastonta miestä uimahallin naistensaunassa.

[/quote]

Kyseessä EI ole nainen vaan mies. Transmies ei ole nainen.

Ja oma vastaukseni otsikon kysymykseen: mene rohkeasti, häpeilemättä. Etsi itsellesi mukavat uimahousut ja sitten vain uimaan. Uimahalleissa käy paljon ihmisiä joita saatetaan syystä tai toisesta tuijottaa koska näyttävät tavalla tai toisella hieman erilaiselta. Se ei ole syy heidän olla menemättä uimahalliin. Tottakai joku saattaa katsoa, eikä kukaan tunne oloaan kivaksi töllötettävänä mutta sinulla on kaikki maailman oikeus menää uimahalliin kaikessa rauhassa.

Sitäpaitsi, vaikka sinulla on masektomiastakin arvet, eivät kaikki välttämättä heti ajattele kyseessä olevan sukupuolenkorjausleikkaus (ja vaikka ajattelisivatkin, se ei kuulu heille). On olemassa miehiä joilta on poistettu sukukalleudet muiden syiden takia ei ole kenenkään muun asia missä operaatiossa kukakin on ollut tai miksi. Et ole velvollinen selittelemään itseäsi kenellekään.

Vierailija
5/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:48"]Kannattaa kysyä tuosta erikoismerkistä uimahallista tai lähettää sähköpostia. Mieheltähän et tule koskaan näyttämään, vaikka tehtäisiin millaiset leikkaukset. Toisaalta koska olet nainen, tilanne on siinä mielessä helpompi, että miehet eivät pelästy alastonta naista yhtä paljon kuin naiset pelästyisivät alastonta miestä uimahallin naistensaunassa.

[/quote]

Ootko sä miten tyhmä, varmaan arkielämä hankalaa tollaisena pölvästinä?

Vierailija
6/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:58"]Kysyhän äitisi mielipidettä ennenkuin menet häpäisemään koko sukuasi

[/quote]

No tässä on äiti ollut mukanani yleisillä uimapaikoilla koko kesän, joten eipä taitaisi äitiä hävettää se, että menen uimahalliin uimaan. Ja suku on niin pieni, että kyllä ne tietää ja jos joku minua häpeää, niin ei ole mun ongelma. Käyn töissä, maksan asuntovelkaa, en polta ja juon alkoholiakin tosi vähän (maksaa kuormittaa hormonihoitoni, joten senkin takia täytyy elää alkon suhteen siivosti). Nyt vasta yli 30 vuotiaana tunnen olevani kokonaisempi ihmisenä kuin koskaan aiemmin. Sukupuoli on lähes kaikille muille itsestäänselvyys, mutta mulla on mennyt melkein puolet oletetusta eliniästäni saavuttaakseni kokemani sukupuolen. Kaiketi sinunlaistesi ihmisten mielestä olisi ollut parempi, että olisin vielä kolmannenkin kerran yrittänyt tappaa itseni. Enpähän olisi sitten kenenkään tiellä uimahalleissa ja kylpylöissä. Väitän, että mulla on henkistä munaa enemmän kuin yhdelläkään toisella sukuni miehistä.

Ap.

Vierailija
7/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain uimahalleilla on omia vuoroja esim. vammaisille. En nyt sillä että sinua pitäisin vammaisena, mutta jos tuntuu vaikealta tuo kylmiltään meno tavallisella vuorolla niin sinulla voisi olla oikeus osallistua erityisryhmän vuorolla.

Vierailija
8/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene rohkeasti vain! Kysy tuosta merkistä uimahallista, mutta jos se ei onnistu niin olisiko kamalaa jos joku tuijottelisi? Siinäpä kyttäävät. Paljastavat vain oman typeryytensä. Kuka terve ihminen oikeasti tuijottaa suihkussa ja saunassa toisen alapäätä..

Vierailija
9/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 14:26"]Mene rohkeasti vain! Kysy tuosta merkistä uimahallista, mutta jos se ei onnistu niin olisiko kamalaa jos joku tuijottelisi? Siinäpä kyttäävät. Paljastavat vain oman typeryytensä. Kuka terve ihminen oikeasti tuijottaa suihkussa ja saunassa toisen alapäätä..

[/quote]

Mietinkin tässä, että saattaisi tuntua helpommalta, jos ottaisi vaikka veljen mukaan ekalle uimahallireissulle ikään kuin tueksi ja turvaksi. Näköjään merkin voi ostaa kuka vaan, eikä tarvitse kertoa mitä varten olisi oikeutettu käyttämään merkkiä. Täytynee vain keskittyä itseensä ja mennä uimaan niin kuin muina miehinä ;) Muuten varmaan ois kätevää ostaa sellainen penisproteesi uimahousuihin, mutta ei ole takuuvarma, että se siellä pysyy paikoillaan. Siinä vasta olisikin näky, kun suihkuhuoneessa tekomuna tipahtais lattialle :D tai vaikka uidessa altaan pohjaan uppoisi. Pääni on jostain syystä täynnä näitä mr. Bean tyyppisiä katastrofitilanteita, joita tulisi tuollaista proteesia käytettäessä.

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi