Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syönyt 10 vuotta antibioottia

Vierailija
21.07.2014 |

Tuntuu aika käsittämättömältä. Onko vaarallista? Oricyclin (tetrasykliini) akneen kyseessä siis. Ainoa apu minkä olen löytänyt, tosin mitään Roaccutan tms kuuria en ole kokeillut. Pitäisi varmaan keksiä jotain antibiootin tilalle, ei kai voi olla kovin terveellistä popsia sitä jatkuvasti.. Ja silti on iho kamalassa kunnossa mutta pahin poissa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika puoskari sulla lääkärinä jos olet muka 10 vuotta vetänyt antibiootteja etkä edes kokeillut Roaa. 

Minä söin antibiootteja akneen jokusen kuukauden ja kun ne ei auttaneet, siirryttiin Roaan joka auttoi.

Vierailija
2/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lääkäreitä vaikka kuinka, muuttojen yms. takia vaihtuneet. Olen sanonut käyttäneeni Oricyclinia jo vuosikaudet, aina reseptit uusittu. Hemmetti, pitää kyllä varata aika ja ruveta itse puhumaan Roaccutanista, ei ole koskaan lääkäreiden puolelta ehdotettu. Ihme juttu, koska akne kuitenkin aika raju. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aika pimee oot kun antibioottia vetänyt vuosikausia! Mikset hoida sitä aknea pois niin ei sulle määrättäis lääkkeitä? (akne hoidetaan ruokavaliolla)

Vierailija
4/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikeasti voi seurata että syönyt antibioottia noin pitkään?

Vierailija
5/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 06:35"]

No, aika pimee oot kun antibioottia vetänyt vuosikausia! Mikset hoida sitä aknea pois niin ei sulle määrättäis lääkkeitä? (akne hoidetaan ruokavaliolla)

[/quote]

Höpöhöpö. Ihotautilääkärini sanoi, että ruokavaliolla ei ole aknen kanssa tekemistä ja olen itsekin tämän ihan käytännössä huomannut. Olen ollut piitkiä aikoja (vuosia) erilaisilla ruokavalioilla karppauksesta veganismiin eikä mikään niistä ole auttanut akneeni. 

Vierailija
6/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks helvetissä et oo kokeillu Roaa?!

Vierailija
7/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi antibiootit mutta Roa sai niin pahat sivuoireet aikaiseksi (plus että koko kuuri ei auttanut kuin hetkellisesti) että en todellakaan ottanut uutta satsia.

Itselläni tosiaan auttoi aika paljon ruokavalion muutos. Turhat hiilarit pois ja johan alkoi naama näyttää paremmalta. Pääsi niistä pahimmista paiseista eroon (ja ne tosiaan olivat paiseita).

Vierailija
8/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:05"]

Miks helvetissä et oo kokeillu Roaa?!

[/quote]

Koska vasta pari vuotta sitten tajusin sen olemassaolon, tämän parin vuoden ajan olen ollut vain laiska kyselemään sen perään lääkäriltä. Oricyclin ollut vaihtoehtona toimiva, tuttu ja meinasin sanoa että turvallinen, mutta jälkimmäistä ei todella näin pitkällä aikavälillä taida olla.

Vierailija
9/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:10"]

Mulla auttoi antibiootit mutta Roa sai niin pahat sivuoireet aikaiseksi (plus että koko kuuri ei auttanut kuin hetkellisesti) että en todellakaan ottanut uutta satsia.

Itselläni tosiaan auttoi aika paljon ruokavalion muutos. Turhat hiilarit pois ja johan alkoi naama näyttää paremmalta. Pääsi niistä pahimmista paiseista eroon (ja ne tosiaan olivat paiseita).

[/quote]

Oliko sulla vain näitä paiseita vai pientä näppylääkin? Itsellä pukkaa varsinkin menkkojen aikaan paiseita mutta pientä näppylää on lukemattomat määrät aivan naama täynnä :(, näihin Oricyclin ihan pelastus.

Vierailija
10/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 07:10"]

[/quote]

Oliko sulla vain näitä paiseita vai pientä näppylääkin? Itsellä pukkaa varsinkin menkkojen aikaan paiseita mutta pientä näppylää on lukemattomat määrät aivan naama täynnä :(, näihin Oricyclin ihan pelastus.

[/quote]

Molempia. Itseäni häiritsi nimenomaan nuo paiseet koska parantuminen kesti viikkoja. Pikkunäppylät (joita itselleni tulee vieläkin nimenomaan menkkojen aikaa) eivät niinkään koska paranevat suht nopeasti eikä niistä ole jäänyt sellaisia arpia kuin noista paiseista (jotka pahimillaan olivat reilun sentin läpimitaltaan...)

Ja omassa naamassani ei nyt enää muutenkaan pikkufinnit tunnu oikein miltään kun on täynnä aknearpia. Mutta tosiaan, itselläni auttoi ihan mukavasti hiilaripitoisen ruuan jättäminen pois. Jätin esim. vaalean leivän pois ja eron entiseen huomaa kyllä. 

Mutta kannattaa muistaa, että akne saattaa johtua myös ihan hormoneista jolloin tietysti e-pillerit saattavat helpottaa (itse en noitakaan voi syödä veritulppariskin takia).

Vierailija
11/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika ihotautilääkäriltä, muuthan sitä Roa ei voi määrätä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan