synnytyksen jälkeen laihdutus
Synnytin kuukausi sitten ja ystäväni käskee minun koko ajan mennä salille/lenkille/laihduttaa. Käyn vauvan kanssa päivittäin vaunulenkillä mutta ei vaan itsellä ole sellaista oloa että olisi kiire. Mittani on 162/56 mikä on kai ihan ok?
Kuinka pian muut on aloittanut vähän haastavamman urheilun?
Kommentit (6)
Imetätkö? Imetyksen aikana ei ole hyvä laihduttaa. Mittasi kuulostavat muuten todella hyviltä, itse olen ollut suurinpiirtein tuollaisissa mitoissa vasta vuosi synnytyksestä. Ei siis mitään kiirettä, ja ihan sen mukaan mikä tuntuu hyvältä. Raskaamman liikunnan aloittaisin vasta jälkitarkastuksen jälkeen.
Pöh, älä ota stressiä :) mullakin alkoi painoa putoamaan noin vuoden päästä synnytyksestä, kun hormonit tasapainottu.
Imetän kyllä. :) Huh Huh kun tein vastaukset helpotti ja PALJON! Taidan vaan olla vielä hiukan herkällä tuulella, itkin tänään miehelle tästä asiasta.. Nyt tajuan että olinpa hölmö. :) Kiitos! -ap
Mä en aloittanut koskaan varsinaista urheilua tai laihduttamista, tein vaunulenkkejä vaan silloin tällöin. Puolitoista kk:tta synnytyksestä olin takaisin omissa mitoissa, enkä edes imettänyt. 17kg tuli raskauden aikana lisää.
Synnytyksestä on nyt puoli vuotta enkä ole vielä muuta tehnyt ku kävelly. Olen 160cm ja ennen raskautta painoin 75 kg. 2,5kk synnytyksestä painoin 67 kg ja sen verran painan edelleen. Itsellä suunnitelmissa lopettaa kohta imetys ja aloittaa laihdutus.
Tuo vaunulenkkeily on hyvää! Parin kk päästä voit mennä salille punnaamaan ja puskemaan kun kroppa on vähän edes palautunut synnytyksestä ja raskaudesta. Heti jos alat nostella puntteja kohtu voi laskeutua. Tämä on ainakin minun oletus. Itse saan esikoisen pian la on loppukuusta. Ajattelin salia sitten tammikuulla. Sitä ennen jatkan vain tätä terveellistä ruokavaliota ja kävelyä.