Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

auttakaa, ongelma ystävän kanssa!

Vierailija
16.07.2021 |

Ystävällä menee tällä hetkellä huonosti ja haluaisin olla tukena ja ymmärtäväinen. En tiedä pystynkö, sillä itsellä on laajoja ongelmia, joiden vuoksi olen aivan loppu. En jaksa huolehtia edes itsestäni. Ystävän huono tilanne on kestänyt hetken aikaa, omani vuosia (asioitani hoidetaan virallisella taholla, mutta asioiden setvittely kestää). Ystäväni on luonteeltaan huomionhakuinen ja tuo herkästi esille huonoa oloaan, itse peittelen omaani (juu, tämä on minun ongelmani...) mutta tästä seuraa se, että en jaksaisi olla hänelle tukipilari, joka kuuntelee. En haluaisi vertailla, mutta omat ovat ongelmani ovat objektiivisesti katsoen laajempia ja pitkäaikaisempia. En missään nimessä halua vähätellä hänen ongelmiaan, sillä ne ovat todellisia ja aitoja. Ei kuitenkaan ole voimia kuunnella ja tukea tilanteessa, jossa toinen ikään kuin sanallisesti tekee tilanteestaan "aivan katastrofaalisen" kun taas itselle hänen arkeaan pahempi arki on ollut vuosia "normaali".

Miten toimisin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistäisitkö vähän.

Vierailija
2/12 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoin ihan suoraan että minulla ei ole voimavaroja nyt auttaa sen enempää. Viesti ei mennyt perille, joten jätin ihmissuhteen lopulta. En koe tästä huonoa omaatuntoa koska ilmaisin ihan selvästi että minulla ei ole nyt voimavaroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille . Ole nyt hetken hiljaa.

Vierailija
4/12 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen huonoa omaa tuntoa, kun mielessäni vähättelen ja ärrynkin tuosta ystävän tilityksestä. AP

Vierailija
5/12 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
6/12 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ystävälle. Sanot että oman tilanteensa takia sinusta ei ole nyt kannattelemaan häntä, mutta jos kumpikin saatte avautua toiselle vaikka kymmenen minuuttia niin vastavuoroisesti kumpikin saisi purkaa.

Voit myös ehdottaa että menette tekemään jotain mukavaa kuten kävelylle, kahville, minigolfiin ja juttelette muista asioista kuin tämän hetken kuormittavat tilanteet, esimerkiksi nuoruus, eläimet, yhteiskunta, juorut, ...

Vierailija
7/12 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan meillä ollut sama ystävä.. Mulle kuvaamasi kävi liian raskaaksi ja katkaisin välit. Entinen ystäväni oli äärimmäisen itsekeskeinen ja tarvitseva ja käytti minua ikään kuin päiväkirjanaan - koska vain hänellä tarve oli. Ahdistuin ja tuntui, että koko "ystävyys" tukahdutti. Lopetin sen sitten.

Vierailija
8/12 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan meillä ollut sama ystävä.. Mulle kuvaamasi kävi liian raskaaksi ja katkaisin välit. Entinen ystäväni oli äärimmäisen itsekeskeinen ja tarvitseva ja käytti minua ikään kuin päiväkirjanaan - koska vain hänellä tarve oli. Ahdistuin ja tuntui, että koko "ystävyys" tukahdutti. Lopetin sen sitten.

Joo, tietynlainen itsekeskeisyys hänestä kyllä on aina paistanut ja hän on hyvin dramaattinen. Hänellä on lisäksi pakonomainen tarve kontaktiin ja jos hän on päättänyt tilittää joitakin asioita minulle, hän mankuu ja mankuu tapaamisia. Hänessä on kuitenkin myös lukuisia hyviä puolia.

Vierailija
9/12 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tietynlainen itsekeskeisyys hänestä kyllä on aina paistanut ja hän on hyvin dramaattinen. Hänellä on lisäksi pakonomainen tarve kontaktiin ja jos hän on päättänyt tilittää joitakin asioita minulle, hän mankuu ja mankuu tapaamisia. Hänessä on kuitenkin myös lukuisia hyviä puolia.

Tämä oli siis AP:n.

Vierailija
10/12 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaileeko rahaa?

Vierailija
11/12 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaileeko rahaa?

Ei lainaile. Kuitenkin esim kohtuuttomia toiveita avulle toisinaan.. Esimerkiksi jos ollaan suunniteltu, että hoidetaan vaikkapa asia X ja sitä ei saada tehtyä ajatellussa ajassa niin hän pitää ihan normaalina ehdottaa, että minä hoidan asian loppuun. Hänellä kun tärkeitä menoja yms. AP

Vierailija
12/12 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto