Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidetääkö Suomessa verovaroin kustannettuja palveluja itsestäänselvyyksinä?

Vierailija
20.07.2014 |

Miten pärjäisitte, jos niin neuvolat, terveydenhuolto, äitiyslomat kuin koulukin pitäisi vanhempien kustantaa täysin omasta rahapussista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 23:34"]

Miten pärjäisitte, jos niin neuvolat, terveydenhuolto, äitiyslomat kuin koulukin pitäisi vanhempien kustantaa täysin omasta rahapussista?

[/quote] Niinhan se toimii melkein kaikkialla maailmassa mutta Eurooppa varmaan romahtaisi kokonaan jos pitaisi itse itsestaan ruveta pitamaan huoli.

Vierailija
2/9 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisi mulle, että itse pitäis maksaa omat kulunsa. On tämä verojenkin maksaminen järkyttävää, varsinkin kun ne lähetetään suoraan Kreikkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän palveluja, vähemmän veroja,kannatan! Terveydenhuoltoon korotuksia reilusti, koskien myös neuvolapalveluita, kouluihin lukukausimaksut,ruoka maksullinen.Ei tekisi edes tiukkaa. 

Vierailija
4/9 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kaikki maksulliseksi seksi etunässä

Vierailija
5/9 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ne otetaan itsestäänselvyytenä. Esimerkkinä tämä, että ihmiset kuvittelevat voivansa maksaa itse sen mitä yhteiskunnalta saavat. Kuitenkin jo yksi kilometri moottoritietä maksaa 1-3 miljoonaa euroa + huoltokustannukset, joten aika kroisos saa olla, jos kuvittelee elämänsä aikana maksavansa esimerkiksi autoilusta ne kustannukset, mitä omalta osaltaan käyttää. Lisäksi useimmille olisi taloudellisesti täysin mahdotonta vastata itse puhtaan juomaveden saannista kaikissa olosuhteissa ympäri vuoden sekä ulosteiden ja jätteiden hoitamisesta ympäristön ja ihmisen kannalta turvallisesti. Ja niin se vaan on viemäröinti ja vedenottokin ihan verovaroin kustannettua.

Jostain syystä yhteiskunnan kustannuksina nähdään vain palvelut (kuten päivähoito, koulu ja terveydenhuolto), ei teknistä infrastruktuuria.  

Vierailija
6/9 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 23:47"]

Totta kai ne otetaan itsestäänselvyytenä. Esimerkkinä tämä, että ihmiset kuvittelevat voivansa maksaa itse sen mitä yhteiskunnalta saavat. Kuitenkin jo yksi kilometri moottoritietä maksaa 1-3 miljoonaa euroa + huoltokustannukset, joten aika kroisos saa olla, jos kuvittelee elämänsä aikana maksavansa esimerkiksi autoilusta ne kustannukset, mitä omalta osaltaan käyttää. Lisäksi useimmille olisi taloudellisesti täysin mahdotonta vastata itse puhtaan juomaveden saannista kaikissa olosuhteissa ympäri vuoden sekä ulosteiden ja jätteiden hoitamisesta ympäristön ja ihmisen kannalta turvallisesti. Ja niin se vaan on viemäröinti ja vedenottokin ihan verovaroin kustannettua.

Jostain syystä yhteiskunnan kustannuksina nähdään vain palvelut (kuten päivähoito, koulu ja terveydenhuolto), ei teknistä infrastruktuuria.  

[/quote]

No, otin nämä palvelut tässä nyt puheeksi. Tottakai veroilla kustannetaan muutakin. ap

Vierailija
7/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itsestäänselvyytenä, jo pelkkään terveydenhoitoon olisi kulunut minun ja lasteni kohdalla sellaisia summia, ettei ikinä olisi ollut varaa pelkästään omasta pussista maksaa.

Nro6, aivan totta, että harva ajattelee, mistä kaikesta verovaroin maksetaan. Valtion budjettilaskelmiin kannattaisi syventyä tarkemmin, niin näkee hieman, mihin ne eurot menevät.

Vierailija
8/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin!

En käytä palveluja kuin äärimmäisen harvoin, esim. terveydenhoitopalveluja n. 2krt 5 vuodessa ja silloinkin työterveyshuoltoa, joten tuli pikkaisen järkytyksenä terveydenhuollon tila kun hammaslääkärissä sanottiin että joo, tälle pitäis kyllä jotain tehdä, mutta ei meillä nyt vaan oo mitään aikoja tarjota. Kysyin sitten että eikö mitään, eikö edes 3kk- puolen vuoden päähän? Niin ei ollut mitään. 

Nyt sitten pitää miettiä että mitäs tässä tekisi, pakko varmaan on itse maksaa monen sadan hoito, kun ei julkiselle pääse vaikka siellä se ongelma löytyi?

En kyllä tiedä että miksi täällä paskavaltiossa niitä veroja edes maksetaan, kun ei sillä mitään hyvinvointia saa?

Vierailija
9/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pidän niitä itsestäänselvyyksinä, ja silti voin tunnustaa, etten pystyisi edes noita palveluita itse kustantamaan, puhumattakaan muusta, kuten juuri teiden ylläpitdosta yms.