Oletko ollut koskaan töissä kännissä
Millä alalla olet.
Kommentit (50)
Teen toimistotyötä. Yhtenä etätyöpäivänä viime keväänä otin ruokatauolla yhden sidukan. Eihän niin pienestä määrästä varsinaisesti humalaan tullut, vain vähän pieneen hiprakanalkuun. Ei olisi pitänyt ottaa, tuli vain sitten kova väsy loppupäiväksi, eikä tahtonut jaksaa keskittyä työhön.
Olen saattanut joskus aamulla olla vielä kännissä. Tai tavallaan kankkusessa mutta veressä on voinut olla vähän vielä promilleja. Ne on piiitkiä päiviä sellaiset. Sitä odottaa vaan, että pääsee himaan nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen saattanut joskus aamulla olla vielä kännissä. Tai tavallaan kankkusessa mutta veressä on voinut olla vähän vielä promilleja. Ne on piiitkiä päiviä sellaiset. Sitä odottaa vaan, että pääsee himaan nukkumaan.
Tää on just paha. Varsinkin konferensseissa, joissa on vetänyt niin täydet tuubat edellisenä iltana, että sitten aamulla pitää vetää jotain palaveriesitelmää vielä gänässä.
Saksassa olen ollut muutaman kerran iltapäivän pikku hiprakassa kun olemme istuneet tiimilounasta toimistohuonessa baijerilaisen oluen, viinin ja snapsien kera. Työpaikan juoma-automaateista muuten sai myös ihan normaalia olutta, samoin työpaikkaruokalassa.
Vähän liiankin usein. Etätöissä minulla on lähtenyt alkon käyttö vähän käsistä. En koskaan saikuta tai jätä töitä tekemättä, mutta olot on kyllä välillä aika hirveät. Harkitsen lopettavani alkoholin käytön kokonaan.
Lain mukaan työntekijän jatkuva alkoholin käyttö on riittävä peruste irtisanomiselle, mikäli siitä koituu ongelmia työpaikalla. Äärimmäisen
harvoin potkuja tulee kuitenkaan vielä ensimmäisellä kerralla, ellei tilanne ole hyvin vakava. Yleensä ensimmäinen seuraus ongelmakäytöstä on varoitus.
Tuollaiset Ovat Vaaraksi muille , kun Eivät kykene humala tilan vuoksi noudattaa turvallisuus ohjeita !
Sekä Aiheuttaa Varomattomuudellan
Kuolemantuottamukseen!
EI saa olla humalassa töissä Irti vaan sanoa tollaset Heti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan. Joskus on tarjottu koko henkilöstölle skumppaa kesken työpäivän, mutta eihän siitä känniin tule.
Alapeukutuksesta päätellen yksi lasi skumppaa uuden asiakkaan tms kunniaksi on väärin? :D
No aloite ei tosiaan tullut minulta, pomohan sen päättää.
Alapeukuttajat ei tosiaan ole olleet esim media-alalla töissä!
Työnantaja voi alkoholin väärinkäyttötapauksissa irtisanomisen tai purkamisen sijaan ohjata työntekijä hoitoon. Tämä hoidonohjaus pidetään itsessään varoituksena. Tällöin seuraavan väärinkäyttötapauksen ilmetessä työnantaja voi irtisanoa tai purkaa työsopimuksen, jos työsopimuksen päättämisperusteet ovat muutoin olemassa.
Lähde: Alkoholin alaisena töissä
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan työntekijän jatkuva alkoholin käyttö on riittävä peruste irtisanomiselle, mikäli siitä koituu ongelmia työpaikalla. Äärimmäisen
harvoin potkuja tulee kuitenkaan vielä ensimmäisellä kerralla, ellei tilanne ole hyvin vakava. Yleensä ensimmäinen seuraus ongelmakäytöstä on varoitus.
Tuollaiset Ovat Vaaraksi muille , kun Eivät kykene humala tilan vuoksi noudattaa turvallisuus ohjeita !
Sekä Aiheuttaa Varomattomuudellan
Kuolemantuottamukseen!
EI saa olla humalassa töissä Irti vaan sanoa tollaset Heti!
Ai että pomo tarjoaa skumppaa ja sitten irtisanoo?? ei ole järjen hiventäkään teillä.
Krapulassa kymmeniä kertoja, ehkä vielä ollut promillejakin jos jatkoilla käyty ja siitä iltavuoroon.
t.SH
Olen nuorena mennyt pitkäksi venähtäneen illan jälkeisiltä jatkoilta aamuvuoroon niin, että varmasti on ollut vielä promilleja veressä, vaikka välissä tuli muutama tunti nukuttua.
Tulin baarista kotiin ja sitten soitettiin töistä, että miksi en ole töissä jakamassa aamulehteä. Lähdin kännissä autolla töihin.
Kaupan ala. Monesti olen ollut.