Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tympii kun pitää pitää museopuhelinta vielä melkein vuosi....

Vierailija
20.07.2014 |

Olin tuossa aiemmin suunnitellut että ostan iPhonen syksyllä, kun iPhone 6 ilmestyy. Tämä siksikin että aloitan uudestaan opiskelun ja se ois ollut siinä tarpeen. Mulla ei siis oo vielä älypuhelinta, vaan joku 7 vuotta vanha puhelin.

No sitten yllättäin tässä kuussa huomasin puhelinlaskusta, että joku puhelinmyyjä on laittanut mulle automaattisesti huhtikuussa uuden liittymän ja määräaikaisen sopimuksen. En oo sellaista halunnut, ja mulle ei oo lähetetty edes kirjallista sopimusta siitä että oisin voinut sen ajoissa perua (väittävät että on muka lähetetty, mutta ei ole mitään Postissa perille tullut) Se liittymä on mulla nyt sitten ens vuoden huhtikuun loppuun asti ja sen takia siirtyy tuo älypuhelimen hankkiminen sitten toukokuulle asti. Että osaa ottaa päähän.  Mietin jo että pitääkö mun hankkia uusi numero itselleni että saan ostettua sen älypuhelimen, mutta menee hieman vaikeaksi sitten ilmoitella joka paikkaan se uusi numero ja entinen numero oli ihan kätevä, helposti ulkoa mustettava, kun on paljon samoja numeroita.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:52"]

Siis mikä liittymä sulla on ettei toimi älypuhelimessa?

[/quote]

No sellainen johon ei kuulu nettiä

-aloittaja

[/quote]

Netin siihen saa varmasti liitettyä.

[/quote]

Sen netin vaan pitäis olla sellainen rajaton ettei tule yllätyslaskuja.

-aloittaja

Vierailija
22/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:45"]

"Vähän" nyt epäilen tuota että puhelinmyyjä on mennyt omin päinensä laittamaan sinulle liittymän, jota et ole halunnut ostaa... Kerropas koko totuus.

[/quote]

No mulla oli ihan kauhea yskä silloin kun se soitti, enkä kuullut yhtään mitä se sanoi kun yksin koko ajan. Sanoin kyllä etten mitään osta, mutta ilmeisesti se on sitten sanonut laittavansa mulle liittymän silloin kun oon yskinyt enkä oo kuullut sitä ja se on sitten olettanut että hiljaisuus on myöntymisen merkki tai jotain...Niin vain kuitenkin kävi että en tiennyt ostaneeni uutta liittymää ennen kuin tuosta puhelinlaskusta, koska olin sanonut etten osta mitään. En ikinä enää vastaa puhelinmyyjien soittoihin

-aloittaja

[/quote]

Olisikohan kannattanut ottaa yhteyttä sinne ja sanoa, että et ole halunnut mitään ostaa ja näin ollen et mitään myöskään maksa? Minun käsittääkseni nuo puhelut nauhoitetaan, jotta voidaan jälkeenpäin tarkastella että mikä onkaan totuus. Satavarma en ole, että nauhoitetaanko puhelinmyyjien puhelut mutta sellaisessa uskossa olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:59"]

Ole yhteydessä kuluttajaneuvojaan ja riitauta sopimus uudesta liittymästä. Mitään et siitä joudu maksamaan ja sopimuksen purkaminen onnistuu jos se on vilpillisesti sinulle avattu. Operaattoreiden asiakaspalvelu tietenkin väittää vastaan jos soitat sinne, mutta kuluttajaneuvojan yhteydenoton jälkeen vastaus voi olla hyvinkin erilainen. Näitä huijauksia tapahtuu juuri sen takia, että moni ihmisistä nielee kohtalonsa ap:n tavoin eikä ole kiinnostunut omista oikeuksistaan.

[/quote]

Mulla on vaan niin huono onni aina että varmasti häviän tuossakin tappelussa, ainakin saan hukata siihen aikaa ihan tajuttomasti.

Ehkä sitten odotan siihen syksyyn ja käyn ostamassa sen iPhonen ja siihen tarvittavan littymän, ja kokeilen onnistuuko se kuten moni väittää että onnistuis. En kauheasti noista asioista tajua.

-aloittaja

[/quote]

Olet hävinnyt jo joten et voi kuin voittaa. Ja ei se enää syksyllä onnistu, koska et ole ottanut asiaa hoitaaksesi kohtuullisessa ajassa virheen havaittuasi. Noi pitää hoitaa heti kun ne huomaa, tai muuten ei ole enää mitään tehtävissä. Laissa ei lue suoraan mikä on tämä kohtuullinen aika, mutta oikeuskäytännön perusteella puhutaan parista viikosta.

Vierailija
24/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kommentoiko enää tähän typerään provoon.

Vierailija
25/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:08"]

[/quote]

Ikävä kyllä näin tyhmiä ihmisiä ihan oikeasti löytyy. Erityisesti naisista.

Vierailija
26/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mikä on Ap:n ongelma. Ostaa uuden puhelimen, jos tarvitaan toisenlainen sim-kortti, niin käy sen vaihtamassa. Liittymään saa netin ja siitä voi kysellä ko. firmasta mistä liittymä on, että minkälaisia nettipaketteja heillä on tarjottavana. Ei tarvitse hankkia uutta liittymää. Tietääkseni älypuhelimille ei ole erikseen älyliittymiä. En ole ainakaan koskaan sellaiseen törmännyt. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Vierailija
27/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa alkaa tappelemaan, siinä mene ikuisuus ja ne kuitenkin kostaa sen mulle jotenkin ja saan tapella niiden kanssa koko loppuelämän ja tule ekalliiksi. Ehkä teen sitten niin että hommaan itselle kokonaan uuden numeron ja sille liittymän,  enkä soita tai tekstaa tuolla liittymällä enää mihinkään, eipähän tarvi maksaa kuin kuukausimaksut, kyllä sekin on helpompaa kuin loppuelämän kestävä tappeleminen.

-aloittaja

Vierailija
28/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku mistä sinä niinkuin tappelisit? Laitat sen simmisi vaan uuteen kännyyn ja siinä se

Vierailija
29/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:08"]

[/quote]

Ikävä kyllä näin tyhmiä ihmisiä ihan oikeasti löytyy. Erityisesti naisista.

[/quote]

No mikä siinä määräaikaisuudessa sitten muka on ideana jos ei se että ei voi irtisanoa eikä vaihtaa liittymää? Ja sain muuten Mensan nettitestistä tulokseksi 140, ja mulla on yliopistotutkinto,  mutta hullukaan ei jaksa alkaa tappelemaan joidenkin puhelinmyyjien kanssa

-aloittaja

Vierailija
30/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tympisi jos olisin noin jästipää

Vierailija
31/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:13"]

En jaksa alkaa tappelemaan, siinä mene ikuisuus ja ne kuitenkin kostaa sen mulle jotenkin ja saan tapella niiden kanssa koko loppuelämän ja tule ekalliiksi. Ehkä teen sitten niin että hommaan itselle kokonaan uuden numeron ja sille liittymän,  enkä soita tai tekstaa tuolla liittymällä enää mihinkään, eipähän tarvi maksaa kuin kuukausimaksut, kyllä sekin on helpompaa kuin loppuelämän kestävä tappeleminen.

-aloittaja

[/quote]

Siis miksi hyvä ihminen et käytä sitä liittymää mikä jo on olemassa? Ei sun tarvitse tapella kenenkään kanssa. Hankit nyt vaan sen netin siihen ja kaikki on kunnossa. Älä enää leiki noin tyhmää ja yksinkertaista. Sulle on jo annettu täällä neuvoja mitä kannattaa tehdä. Tietty, jos haluat asiat tehdä vaikeasti ja maksaa monia maksuja, omat valintas teet.

Vierailija
32/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:54"]

Jos tuo on totta saat kaupan purettua. Niillä puhelinmyyntifirmassa on tuo puhelu nauhoitettuna

[/quote]

Niinköhän on nauhoitettuna, en oikein usko että nauhoittavat kaikki mahdolliset puhelut joita soittavat tai ainakaan säilyttävät niitä paria viikkoa pidempään

-aloittaja

[/quote]

Kaikki puhelut tallennetaan tietenkin ja säilytetään vähintään vuoden ajan. Tämä on totuus eikä mikään uskon asia.

Vierailija
33/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mikä liittymä sulla on

Vierailija
34/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ootko oikeesti noin tyhmä? :D Ostat sen iphonen, käyt vaihtamassa nykyisen simkorttisi mikrosimiin operaattorisi myymälässä jolloin se sopii myös iphonee ja tadaa iphone toimii vanhalla liittymällä! Jos/kun haluat rajottoman netin puhelimeesi avaat nettiliittymän samalta operaattorilta kuin puhelinliittymäsikin ja se liitetään puhelinliittymääsi. Tadaa nettikin toimii!

Vierailija
35/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:18"]

-aloittaja

[/quote]

Siis miksi hyvä ihminen et käytä sitä liittymää mikä jo on olemassa? Ei sun tarvitse tapella kenenkään kanssa. Hankit nyt vaan sen netin siihen ja kaikki on kunnossa. Älä enää leiki noin tyhmää ja yksinkertaista. Sulle on jo annettu täällä neuvoja mitä kannattaa tehdä. Tietty, jos haluat asiat tehdä vaikeasti ja maksaa monia maksuja, omat valintas teet.

[/quote]

Se netti erikseen tulee varmasti paljon kalliimmakksi kuin älyliittymän rajaton netti, ja sitten siihen tulee taas joku kahden vuoden määräakainen sopimus lisäksi, ja vasta vuosien päästä voin hankkia sen liittymän jonka oikeasti halusin ja arvioin halvimmaksi. Mutta ei kai se auta kuin tehdä noin, vaikka just ajattelin että en enää ikinä tuon kieron firman liittymiä ota.

-aloittaja

Vierailija
36/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:21"]

-aloittaja

[/quote]

[/quote]

Se netti erikseen tulee varmasti paljon kalliimmakksi kuin älyliittymän rajaton netti, ja sitten siihen tulee taas joku kahden vuoden määräakainen sopimus lisäksi, ja vasta vuosien päästä voin hankkia sen liittymän jonka oikeasti halusin ja arvioin halvimmaksi. Mutta ei kai se auta kuin tehdä noin, vaikka just ajattelin että en enää ikinä tuon kieron firman liittymiä ota.

-aloittaja

[/quote]

MIKÄ VITUN ÄLYLIITTYMÄ?????? Sä olet sit saatana tyhmä ku saapas, ei herranen aika. Mä ainakin nyt poistun neuvomasta, ei jaksa jatkaa, kun ei mene jakeluun. (huoh, älyliittymä....*pudistelee päätään ja huokailee* )

Vierailija
37/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mikä liittymä sulla on

[/quote]

dna onni (ja kohta tästä tulee joku oikeusjuttu varmaan mun tuurilla , kun firman nimen kerroin)

-aloittaja

Vierailija
38/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:26"]

MIKÄ VITUN ÄLYLIITTYMÄ?????? Sä olet sit saatana tyhmä ku saapas, ei herranen aika. Mä ainakin nyt poistun neuvomasta, ei jaksa jatkaa, kun ei mene jakeluun. (huoh, älyliittymä....*pudistelee päätään ja huokailee* )

[/quote]

Älyliittymä on sellainen jossa on samassa paketissa rajaton netti, tulee halvemmaksi.

-aloittaja

Vierailija
39/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:21"]

-aloittaja

[/quote]

[/quote]

-aloittaja

[/quote]Et varmasti ole tuolla älynjuoksulla saanut Mensan virallisesta testistä 140:a.

Vierailija
40/60 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitää helvetin älyliittymiä! :D On olemassa puhepaketteja esim. itselläni on dna 4g rajaton hintaan 19,90 kk sis. rajattomat puhelut, viestit , multimedian ja netin. Voit silti ottaa puhelimeesi mobiililaajakaistan vaikka sulla on määräaikainen liittymä eikä se välttämättä tule kalliimmaksi. Riippuu mikä operaattori sulla on ja kuinka paljon nykyinen kk maksusi on. Voit siis liittää nykyiseen liittymään myös netin. Jos et nyt vieläkään ymmärtänyt niin mene toki aukaisemaan uusi "älyliittymä" ja maksa sitten kahdesta liittymästä :D Oikeastaan suosittelen sulle Nokia 3310 puhelinta kun tää nettiasiakin tuntuu olevan sulle näin äly vaikee...Mutta älä enää esitä tyhmää jooko?