Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rahaa?

Vierailija
20.07.2014 |

Elikkäs, olisin nyt harkitsemassa Nintendo 3DS XL:län ostamista. Säästän siihen ja ostan sen itse, enkä haluaisi kerjätä vanhemmilta ollenkaan rahaa. Rahaa tarvitsisin n. 270€ että saisin itse konsolin, pelin ja laturin. Nyt minulla on vain 40 snt.. 

Ongelmanani on se, etten oikein saa mistään rahaa. Olen 12-vuotias, joten en pääsisi mihinkään töihin. Pulloja keräilen, mutten ole löytänyt niitä paljoa. En saa viikkorahaa, enkä juurikaan kotitöistä rahaakaan (en edes kehtaisi pyytää). Miten siis saan säästettyä tai edes ostettua tuon konsolin + tarvikkeet siihen? Mielellään jokin nopea tapa. 

REHELLISIN KEINOIN, ei mitään itseni myymistä yms.. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni todella hienoa tuo, että säästät ihan itse, etkä ruinaa vanhemmilta rahaa! :) Valitettavasti en oikein osaa auttaa. 

Vierailija
2/6 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pikkuhommia naapureille ja sukulaisille. Esim. Nurtsin leikkaus, koirien lenkitys ja lasten vahtiminen. Kerro suoraan mihin tarvit rahaa ja kysy olisiko hommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko auttaa naapurin mammaa tai jotain tuttua mummelia kotitöisssä tai kaupassa käymisessä? Itse lapsena hain viereisen pihan papalle aina makkaraa ym kaupasta ja sain pari markkaa vaivanpalkkaa siitä aina.

Vierailija
4/6 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat pestä ikkunoita niin siitä voisit löytää tulonlähteen. Tosi moni nimittäin inhoaa ikkunanpesua ja maksaisi mielellään välttyäkseen siltä. Esim. Naapurit, sedät, tädit, kummit, mummut, papat... :)

Vierailija
5/6 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen jatkaa vielä. Jos kertoisit vanhemmillesi että aiot tienata rahat koneeseen ja kysyisit josko kotona olisi joskus sellaista hommaa josta voisi saada pari euroa. Kyllä mä omalle lapselleni antaisin jostain hommista mielelläni vähän rahaa jos on järkevä syy. Olen välillä antanutkin pari euroa jos on tehnyt jotain extraa ihan yllättäen :)

Vierailija
6/6 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy jotain vanhoja leluja, pelejä tai elokuvia, mitä et enää käytä/katso. Tähän kannattaa kysyä vanhemmilta kyllä ensin lupa, ja vaikka yhdessä katsotte mitä voi myydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi