Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen takki syksyksi? Parka kai jo out?

Vierailija
20.07.2014 |

Vieläkö parka on muodissa? Millaisen takin ajattelit ostaa syksyksi?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:55"]

http://jozellablog.blogspot.fi/2012/09/autumn-jackets.html

Tuosta suosikkejani ovat eka ylhäällä ja eka alimmaisella rivillä.

[/quote]

Nahkatakkikin on mielestäni hyvä.

Vierailija
22/42 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:14"]

Varustelekasta naisille vaatetta

[/quote]

Vitsi kun kehtais!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:29"]Trenssi, tosin jos olet wt-mamma Jakomäestä niin älä vaivaudu.

[/quote]Ei hitto, klassinen tyylikkyys, trenssit jne. on nyt avlla niin in, että tosimaailmassa se lienee jo noloa

Vierailija
24/42 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:14"]

Varustelekasta naisille vaatetta

[/quote]

Vitsi kun kehtais!

[/quote]

Hyvää kamaa halvalla.

Tsekki pyyhe 0.99 kpl

http://www.varusteleka.fi/fi/product/tsekkilainen-pyyhe-vaalea-uudenveroinen/15172

Vierailija
25/42 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastikko aloittajan on pakko ostaa joka syksy (ja talvi) uusi takki? Mihin ne edelliset katoaa?

Vierailija
26/42 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sellaiset oversize-malliset takit ole nyt muodissa? Mä en ainakaan tykkää niistä yhtään, eivätkä mielestäni sovi minulle ollenkaan, joten käytän mielummin parkatakkiani, joka muuten ostettu Varustelekasta :)

Vierailija
27/42 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 05:18"]

Ihan oikeastikko aloittajan on pakko ostaa joka syksy (ja talvi) uusi takki? Mihin ne edelliset katoaa?

[/quote]

En ole AP, mutta vastaanpa, että ihmisellä voi olla useampi kuin yksi takki per kausi käytössä. Itse asiassa ihmettelenkin vähän tätä suomalaista ajattelutapaa, jossa takkia ei pidetä normaalina vaatteena, vaan jonain luksuksena, vaikka loppujen lopuksi nykyään takit eivät välttämättä hirveän paljon arvokkaampia ole kuin sen alla käytettävät vaatteet. Ihmisellä saisi siis olla enintään kolme takkia, yksi kesäksi, yksi talveksi ja yksi välikausiksi. Niitä pitäisi käyttää sitten kaikkien vaatteiden kanssa farkuista iltapukuun vähintään kymmenen vuotta. Kuitenkin takkia käytetään Suomessa joka päivä, ja harva meistä pitää samoja housujakaan ihan joka päivä 3-4 kuukautta putkeen, kyllä niitäkin vaihdetaan tilanteen mukaan. 

Itselläni on käytössä noin 10 takkia, ja kyllä minä niitä pari per vuosi ostan, en välttämättä joka kausi uutta.  Mutta näinkin laskettuna käytän yhtä takkia keskimäärin 5 vuotta, mutta on minulla satunnaisessa käytössä 10 vuotta vanhakin takki.  Joitain saatan varastoida, ja löytää ne taas uudestaan, mutta myyn takkeja kirppiksellä, ja sieltä niitä edelleen satunnaisesti ostan - teininä ja opiskelijana käytännössä kaikki takkini olivat kirppislöytöjä. 

Tänä syksynä saatan itsekin muuten ostaa tuon AP:lle suositellun,  puolireiteen ylettyvän, kaartevahartialinjaisen takin. Olen sellaista takkikokoelmaani kaipaillut jo muutaman kauden, mutta jonka ostaminen on jäänyt, koska olen ollut isosti raskaana ja sittemmin työnnellyt rattaita vesi/räntäsateessa, jolloin vedenpitävä parka on ollut kätevä. Nyt olen palaamassa työelämään.

Vierailija
28/42 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kirpputorilta Ritva Fallan takin. Aivan ihana, joka sopii hyvin syksyyn ja minun mittoihini ^^

Vierailija
29/42 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parka on klassinen malli, joka ei ole koskaan "out". Tietenkin sen pitää muuten sopia tyyliisi. 

Mä en tänä vuonna aio ostaa syystakkia, koska mulla on muutamakin aivan hyvä ja käyttökelpoinen. Saatan kylllä hankkia uuden ponchon tai viitan.

Vierailija
30/42 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parka on tosiaan jo katoamassa katukuvasta. Itsekin mietin syksylle uutta takkia.

Vierailija
31/42 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:29"]Trenssi, tosin jos olet *t-mamma Jakomäestä niin älä vaivaudu.

Ei hitto, klassinen tyylikkyys, trenssit jne. on nyt avlla niin in, että tosimaailmassa se lienee jo noloa

Ei ole koskaan noloa.

Vierailija
32/42 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo on vain omassa päässäsi!

Vierailija
33/42 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkan muistoketju :D

Parka on ajaton takki, kuten trenssi.

Vierailija
34/42 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 05:18"]

En ole AP, mutta vastaanpa, että ihmisellä voi olla useampi kuin yksi takki per kausi käytössä. Itse asiassa ihmettelenkin vähän tätä suomalaista ajattelutapaa, jossa takkia ei pidetä normaalina vaatteena, vaan jonain luksuksena, vaikka loppujen lopuksi nykyään takit eivät välttämättä hirveän paljon arvokkaampia ole kuin sen alla käytettävät vaatteet. Ihmisellä saisi siis olla enintään kolme takkia, yksi kesäksi, yksi talveksi ja yksi välikausiksi. Niitä pitäisi käyttää sitten kaikkien vaatteiden kanssa farkuista iltapukuun vähintään kymmenen vuotta. Kuitenkin takkia käytetään Suomessa joka päivä, ja harva meistä pitää samoja housujakaan ihan joka päivä 3-4 kuukautta putkeen, kyllä niitäkin vaihdetaan tilanteen mukaan. 

Itselläni on käytössä noin 10 takkia, ja kyllä minä niitä pari per vuosi ostan, en välttämättä joka kausi uutta.  Mutta näinkin laskettuna käytän yhtä takkia keskimäärin 5 vuotta, mutta on minulla satunnaisessa käytössä 10 vuotta vanhakin takki.  Joitain saatan varastoida, ja löytää ne taas uudestaan, mutta myyn takkeja kirppiksellä, ja sieltä niitä edelleen satunnaisesti ostan - teininä ja opiskelijana käytännössä kaikki takkini olivat kirppislöytöjä. 

Tänä syksynä saatan itsekin muuten ostaa tuon AP:lle suositellun,  puolireiteen ylettyvän, kaartevahartialinjaisen takin. Olen sellaista takkikokoelmaani kaipaillut jo muutaman kauden, mutta jonka ostaminen on jäänyt, koska olen ollut isosti raskaana ja sittemmin työnnellyt rattaita vesi/räntäsateessa, jolloin vedenpitävä parka on ollut kätevä. Nyt olen palaamassa työelämään.

Ainakin mulla suurin syy takkien määrän säännöstelyyn on eteisen naulakkotila. Viisihenkisessä perheessä ei voi yhdellä perheenjäsenellä olla kymmentä tai edes kolmea takkia yhtä aikaa esillä.

Sinänsä kyllä omistan paljon takkeja, ja vanhimmat ovat 1960-luvulta, ajalta paljon ennen syntymääni. Mutta ne odottavat muodin vaihtelua, ja naulakossa on tällä hetkellä kaksi: softshell ja bleiseri.

Vierailija
35/42 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkurotsi tietty

Vierailija
36/42 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailikja kirjoitti:

Tottakai ostan takin, joka on minusta kiva. Tietenkin. Kyselenkin nyt vinkkejä syksyn trendeistä! 

Ap

No trendi on se jättitikkitäkkitoppatakki, joka näyttää mummun palvelutalohuoneen talviajan päiväpeitolta.

Itse kysyit...

Puetaan nyt jokainen kuitenkin se takki, missä viihdymme, sää ja tilaisuus huomioiden.

Vierailija
37/42 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälle näytämme varmasti, kuljemmepa me sitten niissä päiväpeitoissa tai jossain jätesäkeissä tuolla talven yli. Kunhan on säähän sopiva takki.

Vierailija
39/42 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/42 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en välitä muodista. Kunhan on lämmin ja näyttää kivalta minun mielestäni.

Ostin mustan ja kapeamallisen Helly Hansenin long belfast takin joka on yksinkertainen, ei turhia hörhötyksiä ja lämmin. Ei pääse tuuli läpi ja sadettakin pitää. Menee syksyllä ja talvella kunhan ei ole hirmu pakkasia. Etelä-Suomessa harvemmin on kovia pakkasia, mutta niitä varten on untuvatakki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi