helsingissä kivoja asuinalueita lapsiperheelle
Elikkä suunnitelmissa olisi muuttaa helsinkiin töiden perässä.
Ei tunneta niin hyvin helsinkiä, että voitais tosta vaan muuttaa jollekin tietylle alueelle. Lapset ovat 3v ja 6v. Asuntoa ollaan ostamassa.
Etitään lapsiystävällistäl ähiötä, joka on rauhallinen. koulu ja joitain palveluja olisi hyvä olla lähellä. iltapäiväkerho myös.
Asunnot ei saisi olla kalliinmasta päästä.. Töissä oltais keskustan alueella..
Olisiko vinkkejä
Kommentit (49)
Haagassa ja Pitäjänmäellä. Itse asiassa en kyllä tiedä yhtäkään kaupunginosaa, jossa heitä EI asuisi...
maksamaan asunnostaan aika tavalla enemmän... Mä en tajua tota maahanmuuttajakielteisyyttä, nehän asuvat kaupungin tai muissa vuokrataloissa eivätkä siis varmaankaan ap:n naapurissa siellä omistustalossa...
Nokian insinööri, Lontoosta tullut huippututkija, yksi lapsena adoptoitu kiinalainen, amerikasta tullut ammattikorkeakoulun opettaja ja joku, joka ajaa uudella Lexuksella ja puhuu aina kännyyn
todellakin ahdistavaa joo
siis paljonko on merkitystä sillä kuka on mistäkin tullut ja koska? Vähän tuntuu, että tolla asenteella ei tarvitse edes tänne tulla. Helsinki on suomen monimuotoisin kaupunki ja sellaisena juuri hyvä.
naapurin Kanadasta kotoisin oleva rouva (on VTT:llä tutkijana) ja sitten oma mieheni, joka on lähtöisin Hollannista. Ja sitten yläkerran perheen pojat näyttää olevan jostakin Afrikasta adoptoituja, mutta onneksi täällä on suvaitsevaista porukkaa, niin ei haittaa yhtään :)
kaksi vaihto-opiskelijaa uudesta-seelannista, ooo
Ensisijainen kysymys on, käytätteko autoa? Tarjoaako työpaikkanne autopaikat (muuten autolla töissäkäynti keskustassa on TOSI hankalaa)?
JOs kuljette omalla autolla, kannattaa tarkastella ajoreitteja ja niiden järkevyyttä. Jos kulkisitte töihin julkisilla kannattaa todellakin katsoa julkinen liikenne (metrot/junat) ja lähteä purkamaan vyyhtiä sitä kautta. Vaikka välimatkat eivät olisi suurempia vaikka siihen mihin olette nyt tottuneet saattaa ajallisesti tarkoittaa moninkertaista seisomista liiketeessä.
Mun ääni menee Munkalle (sekä Munkkivuori että Munkkiniemi) ja Lauttasaarelle. Ja tietysti siinä välissä on Kuusi- ja Lehtisaari, mutta siellä hinnat edellisiäkin kovemmat.
ei niin kauheasti olekaan, mutta lähietäisyydellä on kyllä Malmin ja Tikkurilan palvelut. Puistola on rauhallista pientaloaluetta, josta pääsee junalla Helsingin keskustaan parissakymmenessä minuutissa.
Asun itse alueella enkä halua että asuntojen hinnat nousee koska kohta on kämpän hankinta edessä! Joten antaa ihmisten rauhassa luulla, että täällä on paljon kaupungin vuokra-asuntoja ja mamuja.
Nimim. lapsen luokalla yksi maahanmuuttaja...kuinkahan moni Helsingissä voi sanoa samaa
Ap! Teille kuulostaa hyvältä vaikkapa Kulosaari. Älkääkä ainakaan Siltamäki-Suutarilaan muuta, ihan hirveä paikka ja kamalan kauan kestää keskustaan.
puhuisin Herttoniemenrannan puolesta. Alue on suosittu -sieltä voi olla vaikeaa saada kohtuuhintaista asuntoa. Mitä mä olen vilkuillut asuntojen hintoja siellä niin 300.000 + € niistä joutuu maksamaan. Jos haluaa rivariin merenrannalle saa kuvettansa kaivaa reilun 700.000 € edestä. Näillä hinnoilla joutuu myös nauttimaan maahanmuuttajista.
ylipäänsä omistusasunnoissa sen puoleen asustelevat? Eli tuskinpa on vaaraa että sellaisten naapuriksi päätyisi? Mä olen itse asunut siellä jokusen vuoden aikanaan kaupungin vuokratalossa, jossa ei itse asiassa asunut yhtäkään somaliperhettä, pari virolaista perhettä taisi olla kyllä. Oli kiva talo, kivat naapurit, kiva paikka kaikin puolin asua. Paljonhan on kiinni myös siitä, miten itse asennoituu asioihin...
Työmatka bussilla keskustaan 40 min, autolla Lahdentietä kellonajasta riippuen noin puoli tuntia.
Mä tykkään, että koulussa on eri taustasta tulevia lapsia. Onhan siinä toki omat haasteensa, mutta meidän koulussa niihin on hyvin vastattu.
Jos Helsinkiin olette muuttamassa, kannattaa hiukan tarkistaa noita asenteitaan.
lähiön pitäisi olla sellainen että siellä ei asu ainakaan kovin paljoa maahanmuuttajia ap
siellä on suhteellisesti paljon mamuja, kun kaikki suurlähetystöt on siellä ja löytyy sieltä pari lastensuojelulaitostakin.
Mä ehdotan ap, että muuta Vantaalle.
kalliissa ja erittäin kalliissa omistusasunnoissa. Ei kaikki mamut suinkaan ole köyhiä ja kouluttamattomia rääsyläisiä. Vaikeaksi siis menee, jos valkonokka-suomalainen haluaa löytää kodon, jonka naapurustossa näkyisi vain muita valkonokkia. Säälittävää porukkaa...
ja asuntojen keskihinnat pyörivät varmasti lähellä 2500 euroa neliötä.
Mutta Kuusi/Lehtisaaren mamut kulkee autonkuljettajineen tummennettujen lasien takana ;) Mutta suurlähetystötö ovat kylläkin aina ko. maan omistuksessa, joten ei ne kyllä virallisesti ole mamuja jos oikein savarrellaan...
joukkoon Vartiokylän ja Vartioharjun. Koska asuinalueen kannattaa ehdottomasti olla metron varrella. Se on ainoa tapa välttää ruuhkat ja ainoa tapa päästä paikasta toiseen minuuttiaikataululla.
Me asumme Vartiokylässä, eikä päiväkodissa ole kuin yksi somali ja koulussa ehkä pari venäläistä. Ei siis mamuja. Kaikki palvelut lähellä. Lasten harrastusmahdollisuudet rajattomat. Pientaloaluetta, mutta asuntojen hinnat kohtuulliset.
Minä itse olen neljännen polven helsinkiläinen ja asunut lapsuuteni Kontulassa (ja ihan kunnollinen, akateeminen ihminen minusta on tullut :-). Jos täältä Itä-Helsingistä johonkin suuntaan lähtisin, niin minulla olisi vain kaksi vaihtoehtoa: Munkkivuori tai vanha Tapanila. Mutta kun ei ole 700 000 euroa laittaa asuntoon, niin enpä voi lähteä.
Herttoniemenrantaa täällä moni liputtaa, mutta kyllähän siellä kaupungin vuokra-asunnoissa asuu paljon maahanmuuttajia. Lauttasaari voisi olla teille hyvä vaihtoehto ja jonkun vuoden päästä sieltäkin pääsee metrolla keskustaan.
tai Kulosaareen muuttako, siellä on paljon maahanmuuttajia.