Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on normaal kotiruoka?

Vierailija
20.07.2014 |

Tähän ei ikinä saa vastausta, vaikka kaikki syövät sitä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokia joihin saa helposti ainekset kaupasta kuin kaupasta. Makaronilaatikko, lihapullat ja muusi, keitot yms kaikien tuntemat perinteiset pöperöt.

Vierailija
2/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ganz normal

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopat, kastikkeet, laatikot, lihapullat, sun muut itse tehdyt. Harvemmin eineksiä kutsutaan kotiruoaksi vaikka niitä usein syötäisiinkin. Toisilla perheillä sitten varmaan joku gazpachio (uh, mites tää kirjoitetaan) tai simpukkasysteemit tai vaikka tacot on normaalia kotiruokaa.

Vierailija
4/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ruokalajeja, mitä esim. koulussa oppilaille tarjotaan.

Vierailija
5/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkinä vaikka makaronilaatikko, jauhelihakastike+perunat, kinkkukiusaus, broileria riisipedillä, kalakeitto, lihapyöryköitä ja muusia, uunilohta, broileripasta, risotto, yms yms.

Vierailija
6/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö vielä epäselväksi? :o

Vierailija
7/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukakermaa, perunaa, pastaa, nakkeja, makkaraa, ranskiksia ja teollisia rasvoja.

Vierailija
8/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista päätellen ravinnosta ei tiedetä tuon taivaallista.

Vierailija
9/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 16:23"]Vastauksista päätellen ravinnosta ei tiedetä tuon taivaallista.

[/quote]

Just. Hienoa että itse tiedät paremmin.

Vierailija
10/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tavalliset kotiruoat" ovat ruokia jotka koostuvat lähinnä jauhelihasta ja perunasta, makaronista ja joskus riisistä. Niissä ei käytetä sipulia ja keittojuureksia erikoisempia kasviksia eivätkä ne siten ole kovin terveellisiä. "tavallista kotiruokaa" syödään koska se on halpaa, helppoa tehdä eikä maistu juuri millekään.

Vierailija
11/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä normaali kotiruoka on mitä tahansa jota voi valmiistaa tavallisen ruokakaupan antimista siten että valmisteluihin menee alle 30 min. Tietty uusissa voi olla kauemminkin yms mutta varsinaista tekemistä max 30 min.

Erikoisemmat ruoat tarvitsevat erikoiskauppojen tarjontaa tai kauppahallien yms antimia ja valmistus vie aikaa.

Vierailija
12/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkonen. Tottakai kunnon kotiruokaan sisältyy myös lisäksi salaatit/höyrytetyt vihannekset jne :)

Vierailija
13/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uunissa voi olla kauemmin

Vierailija
14/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kotiruoka on muuttunut viime vuosina paljon, tai sitten vaan mun tuttavapiirissä, sillä noi makaronilaatikot yms ei kyllä enää meillä uppoa, joskus pitkän tauon jälkeen on hyvää, mutta ei usein.

Noita ylempänä mainittuja ruokia syötiin, kun olin lapsi ja nuori...

Vierailija
15/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 16:26"]

Hetkonen. Tottakai kunnon kotiruokaan sisältyy myös lisäksi salaatit/höyrytetyt vihannekset jne :)

[/quote]

huomhuom: RAIKAS salaatti

Vierailija
16/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mene käymään kymmenessä tavallisessa huushollissa päivällisaikaan, veikkaan että muutamaa kurkkusiivua tai porkkananpalaa keitossa lukuunottamatta niitä kasviksia ei juuri pöydässä näy.

Vierailija
17/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sesongin mukaisista kasviksista saa mahtavia 'perusruokia' joka päivälle. Uusia perunoita + kalaa, lisukkeenä vaikka höyrytettyjä porkkanoita ja vihreä salaatti. Perunoiden kanssa voi yhdistellä vaikka mitä, eikä ole kallista. Kasvikset, vihannekset ja marjat mukaan joka ruualle. Terveellistä, helppoa, nopeaa ja kotimaista!

Ns. normaalissa kotiruuassa on mun mielestä tärkeintä se, että ruoka on mahdollisimman vähän prosessoitua. Yksinkertaisista aineista itse valmistettua ruokaa jossa ei ole lisäaineita.

Vierailija
18/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen sitä mieltä että tavallisen kaupan aineksista valmistettavat ruuat ovat sitä kuuluisaa tavallista kotiruokaa. Tuo puolen tunnin aikaraja on aikamoisen kireä, ei siinä ehdi mitenkään kaikkea normaalia kotiruokaa tehdä - esim. lasagne on tavallista kotiruokaa vaikka viekin pitempään, ja huomaan että jälkien siivoamisineen jo siihenkin menee yllättävän paljon aikaa että kuorii ja keittää perunat, paistaa jotain lihaa tai kalaa sen kanssa ja tekee salaatin (salaattia pidetään usein "vain salaattina", mutta onhan siinäkin yleensä tosi monta ainesosaa jotka pitää pestä, hienontaa ja koota).

Ruokakulttuuri on varmasti edellisen sukupolven päivistä muuttunut niin että esim. fajitat ja burritot ovat peruskotiruokaa, vaikka ne ainakin meillä seiskytluvulla olisivat olleet vielä jännää vierasruokaa.

Vierailija
19/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 16:33"]

[/quote]

Mene käymään kymmenessä tavallisessa huushollissa päivällisaikaan, veikkaan että muutamaa kurkkusiivua tai porkkananpalaa keitossa lukuunottamatta niitä kasviksia ei juuri pöydässä näy.

[/quote]

Mistä ihmeestä sä olet tällaista saanut päähäsi? Kuvitteletko vain mitä muut syövät, vai onko sinulla jotenkin pääsy todella moniin tavallisiin koteihin?

Me ei todellakaan olla mikään kasvissyöjäperhe eikä muutenkaan superterveystietoisia, mutta kyllähän ihmiset nyt pääsääntöisesti sisällyttävät peruskotiruoka-ateriaan salaattia tai lämpimiä kasviksia sivuun, itse ihan rahaa säästääkseni pyrin ymppäämään niitä mahdollisimman paljon kaikkeen ruokaan ettei ihan pelkkää kallista lihaa tai kalaa syötäisi.

Vierailija
20/27 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä koskaan tässä ketjussa lueteltuna "normaaleja" kotiruokia. Meille ne ovat siis epänormaaleja ruokia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi