Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin tehdä semmoisen jauhelihapitsan missä se juusto lillui kastikkeen päällä. Kuinka semmoinen tehdään?

Vierailija
15.07.2021 |

Muistan, että söin semmoisen hyvän joskus 90-luvulla Rossossa. Mitähän siihen kastikkeeseen tuli ja mitä juustoa se mahtoi olla?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen ettei cheddaria ollut siihen aikaan käytössä. Pohja oli paksumpi ja sitä kastiketta oli varmaan yhtä paksusti kuin pohjaa.

kuinka vanha olet. Cheddaria on ollut käytettävissä 1100 luvulta asti ja ihan yleisesti Suomessakin niin kauan kuin minä muista. (70-luvulle asti).

Olen aika varma ettei peruspizzeriassa käytetty juusto ollut cheddar kasarilla, jos nytkään.

Vierailija
22/35 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin rasvainen juusto?

Niin taisi olla, siis ihan erilainen koostumus kuitenkin niissä 80 ja 90- luvun pitsoissa kuin mitä nykyään olen syönyt.

Nykyään tuntuu kyllä että juusto kuin juusto niin ei se käyttäydy enää samoin. Silloin edamkin venyi, ei vaan enää mikään. Useat juustot vain kuivuvat pariksi kovaksi kuoreksi.

Elä osta niitä vähärasvaisia juustokkeita. Oikeat juustot kyllä venyy, myös se edamkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin rasvainen juusto?

Niin taisi olla, siis ihan erilainen koostumus kuitenkin niissä 80 ja 90- luvun pitsoissa kuin mitä nykyään olen syönyt.

Nykyään tuntuu kyllä että juusto kuin juusto niin ei se käyttäydy enää samoin. Silloin edamkin venyi, ei vaan enää mikään. Useat juustot vain kuivuvat pariksi kovaksi kuoreksi.

Elä osta niitä vähärasvaisia juustokkeita. Oikeat juustot kyllä venyy, myös se edamkin.

En osta vähärasvaisia. Silti mielestäni juustot ovat muuttuneet tämän 50 vuoden aikana, en käytä kuin juuri pizzassa ja lämppäreissä.

Vierailija
24/35 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai motsarellaa pitsan päälle?

Taustamusiikki voisi olla jatsia.

Vierailija
25/35 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen ettei cheddaria ollut siihen aikaan käytössä. Pohja oli paksumpi ja sitä kastiketta oli varmaan yhtä paksusti kuin pohjaa.

kuinka vanha olet. Cheddaria on ollut käytettävissä 1100 luvulta asti ja ihan yleisesti Suomessakin niin kauan kuin minä muista. (70-luvulle asti).

Olen aika varma ettei peruspizzeriassa käytetty juusto ollut cheddar kasarilla, jos nytkään.

mutta KÄYTETTÄVISSÄ sitä oli.

Vierailija
26/35 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ihan oikean pitsan päällä pitäisi olla mozzarellaa?

Vierailija
27/35 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ihan oikean pitsan päällä pitäisi olla mozzarellaa?

Väärin.

Pitsan päälle motsarellaa ja

pizzan päälle mozzarellaa.

Vierailija
28/35 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään mieluummin kuunnella Mootsartia kuin jatsia.

Vierailija
29/35 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitees olis tommonen cheddarjuusto.

Mä teeen lämpöiset voileivät sillleen että sekoitan kananmunan, majoneeesin ja juustoraaasteen keskenäään.

Tällä reseptillä opin tekemään juustokuottutuksen 90- luvun alussa Kodin Kuvalehden ohjeella. Tulee ihanan kuohkea kuorrute.

Vierailija
30/35 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä lomailin Ranskan Nitsassa ja söimme siellä hyvää pitsaa.

Vierailija
31/35 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisastelijoille tiedoksi, että pitsa on ihan yhtä oikein kirjoitettu kuin pizzakin. Mozzarella sen sijaan on aina mozzarellaa.

Vierailija
32/35 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin rasvainen juusto?

No juu, rasvaa kun on vähennetty niin lopputulos on tuo. Kannattaa ostaa rasvaisempia juustoja palana ja raastaa itse. Ne valmiit "helposti ruskistuvat"-raasteet on kamalia. Juuston ei kuulu ruskistua vaan sulaa pehmeäksi ja venyväksi.

Paras juusto pizzaan on mozzarella.

Vierailija
33/35 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisastelijoille tiedoksi, että pitsa on ihan yhtä oikein kirjoitettu kuin pizzakin. Mozzarella sen sijaan on aina mozzarellaa.

Tseddarjuustoa meillä käytetään kun ei tykätä motsarellasta.

Vierailija
34/35 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta KÄYTETTÄVISSÄ sitä oli.

Edelleen, se Käytetty ei ollut, ja tuskin nykyäänkään.

Vierailija
35/35 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitees olis tommonen cheddarjuusto.

Mä teeen lämpöiset voileivät sillleen että sekoitan kananmunan, majoneeesin ja juustoraaasteen keskenäään.

Tällä reseptillä opin tekemään juustokuottutuksen 90- luvun alussa Kodin Kuvalehden ohjeella. Tulee ihanan kuohkea kuorrute.

Mikähän noissa on suhteet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä