Haluaisin tehdä semmoisen jauhelihapitsan missä se juusto lillui kastikkeen päällä. Kuinka semmoinen tehdään?
Muistan, että söin semmoisen hyvän joskus 90-luvulla Rossossa. Mitähän siihen kastikkeeseen tuli ja mitä juustoa se mahtoi olla?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin rasvainen juusto?
Niin taisi olla, siis ihan erilainen koostumus kuitenkin niissä 80 ja 90- luvun pitsoissa kuin mitä nykyään olen syönyt.
Nykyään tuntuu kyllä että juusto kuin juusto niin ei se käyttäydy enää samoin. Silloin edamkin venyi, ei vaan enää mikään. Useat juustot vain kuivuvat pariksi kovaksi kuoreksi.
Elä osta niitä vähärasvaisia juustokkeita. Oikeat juustot kyllä venyy, myös se edamkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin rasvainen juusto?
Niin taisi olla, siis ihan erilainen koostumus kuitenkin niissä 80 ja 90- luvun pitsoissa kuin mitä nykyään olen syönyt.
Nykyään tuntuu kyllä että juusto kuin juusto niin ei se käyttäydy enää samoin. Silloin edamkin venyi, ei vaan enää mikään. Useat juustot vain kuivuvat pariksi kovaksi kuoreksi.
Elä osta niitä vähärasvaisia juustokkeita. Oikeat juustot kyllä venyy, myös se edamkin.
En osta vähärasvaisia. Silti mielestäni juustot ovat muuttuneet tämän 50 vuoden aikana, en käytä kuin juuri pizzassa ja lämppäreissä.
Ai motsarellaa pitsan päälle?
Taustamusiikki voisi olla jatsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen ettei cheddaria ollut siihen aikaan käytössä. Pohja oli paksumpi ja sitä kastiketta oli varmaan yhtä paksusti kuin pohjaa.
kuinka vanha olet. Cheddaria on ollut käytettävissä 1100 luvulta asti ja ihan yleisesti Suomessakin niin kauan kuin minä muista. (70-luvulle asti).
Olen aika varma ettei peruspizzeriassa käytetty juusto ollut cheddar kasarilla, jos nytkään.
mutta KÄYTETTÄVISSÄ sitä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen ettei cheddaria ollut siihen aikaan käytössä. Pohja oli paksumpi ja sitä kastiketta oli varmaan yhtä paksusti kuin pohjaa.
kuinka vanha olet. Cheddaria on ollut käytettävissä 1100 luvulta asti ja ihan yleisesti Suomessakin niin kauan kuin minä muista. (70-luvulle asti).
Olen aika varma ettei peruspizzeriassa käytetty juusto ollut cheddar kasarilla, jos nytkään.
Eikös ihan oikean pitsan päällä pitäisi olla mozzarellaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ihan oikean pitsan päällä pitäisi olla mozzarellaa?
Väärin.
Pitsan päälle motsarellaa ja
pizzan päälle mozzarellaa.
Vierailija kirjoitti:
Taustamusiikki voisi olla jatsia.
Tykkään mieluummin kuunnella Mootsartia kuin jatsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitees olis tommonen cheddarjuusto.
Mä teeen lämpöiset voileivät sillleen että sekoitan kananmunan, majoneeesin ja juustoraaasteen keskenäään.
Tällä reseptillä opin tekemään juustokuottutuksen 90- luvun alussa Kodin Kuvalehden ohjeella. Tulee ihanan kuohkea kuorrute.
Viime kesänä lomailin Ranskan Nitsassa ja söimme siellä hyvää pitsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taustamusiikki voisi olla jatsia.Tykkään mieluummin kuunnella Mootsartia kuin jatsia.
Viisastelijoille tiedoksi, että pitsa on ihan yhtä oikein kirjoitettu kuin pizzakin. Mozzarella sen sijaan on aina mozzarellaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin rasvainen juusto?
No juu, rasvaa kun on vähennetty niin lopputulos on tuo. Kannattaa ostaa rasvaisempia juustoja palana ja raastaa itse. Ne valmiit "helposti ruskistuvat"-raasteet on kamalia. Juuston ei kuulu ruskistua vaan sulaa pehmeäksi ja venyväksi.
Paras juusto pizzaan on mozzarella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taustamusiikki voisi olla jatsia.Tykkään mieluummin kuunnella Mootsartia kuin jatsia.
Viisastelijoille tiedoksi, että pitsa on ihan yhtä oikein kirjoitettu kuin pizzakin. Mozzarella sen sijaan on aina mozzarellaa.
Tseddarjuustoa meillä käytetään kun ei tykätä motsarellasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta KÄYTETTÄVISSÄ sitä oli.
Edelleen, se Käytetty ei ollut, ja tuskin nykyäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitees olis tommonen cheddarjuusto.
Mä teeen lämpöiset voileivät sillleen että sekoitan kananmunan, majoneeesin ja juustoraaasteen keskenäään.
Tällä reseptillä opin tekemään juustokuottutuksen 90- luvun alussa Kodin Kuvalehden ohjeella. Tulee ihanan kuohkea kuorrute.
Mikähän noissa on suhteet?