Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyön hyötyjä? Miten sinä koet etätyön hyödyt?

Vierailija
15.07.2021 |

Itse mietin oman hyvinvoinnin kautta. Olo on paljon parempi kaikelta osin. Aikaa ei kulu työmatkoihin. Päästöjä ei tule. Pärjäsimme ilman toista autoa, jos voisin tehdä aina etätöitä, joten siinä tulisi jo paljon säästöjä koko maailman kannalta, kun ei tarvitse hankkia autoa ja uutta autoa edes valmistaa. Ja päästöjä ei tulisi auton käytöstä. Työteho on parempi, joten työnantaja saa enemmän panosta minun työstäni. Itse koen saavani myös paljon, todella paljon. Mitään en ole menettänyt etätyön kautta. Parasta mitä työyhteisö on voinut minulle ikinä antaa. Mitä sinä ajattelet etätyön hyödyistä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika harvaa työtä voi tehdä etänä. ja ne etänä tehtävät ovat yleensä niitä ei-niin-tärkeitä töitä

Kertoisitko mitkä ovat niitä TÄRKEITÄ töitä? Pl hoitotyö...

Vierailija
22/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounastauolla voi harrastaa seksiä 😊. Yksi suurimmista eduista.

Onneksi sitä voi harrastaa työkaverin kanssa työpaikallakin 😉

Hyi saatana, joku pikapano jossain komerossa 🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siivousfirma maksaa sen siivoojan palkan ja siivoojan palkasta menee verot ja muut ihan niinkuin muillakin. Ei etätyöläinen maksa sitä siivoojan palkkaa kuin jollakin kaukaisells filosofisella tasolla. Siivoukselle on tarvetta yhteiskunnassa, aina. Se ei ole tuottavaa toimintaa, mutta tarpeellista. Se pitää ottaa huomioon.

Siivojat sitten itse käy asiakasneuvotteluja, markkinoi, kilpailuttaa hintoja, tilaa välineet ja aineet, hankkii sijaisen sairastuneelle, laatii vuorolistat, laskuttaa asiakkaita, jne?

Vierailija
24/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nukkua aamulla 3 ja puoli tuntia enemmän, kun etätyö loppuu 16.15 alkaa vapaa-aika, jos lähden 16.15 töistä olen kotona vasta 17.30, tämä on ollut todella luksusta, jaksaa paremmin kun ei tarvitse lähteä työpaikalle klo 4.45.

Vierailija
25/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on valtionvirastossa ihan vetäytymistilat.

Vierailija
26/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei, ihan viihtyisässä työhuoneessa 😊

Vierailija
27/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aika harvaa työtä voi tehdä etänä. ja ne etänä tehtävät ovat yleensä niitä ei-niin-tärkeitä töitä

Kyllä minun työni on tärkeä. Huomaa heti, jos en tee töitäni.

Meillä ainakin tuontotyöntekijöiltä loppuisi se työ aika nopeaan.

Sama.

Tai siis toki voisivat tehtaalla jonkin aikaa tuottaa tavaraa vain varastoon, mutta jos mitään myyntiä ei olisi niin sittenhän se lopuisi kun varasto olisi täynnä.

Tai loppuisi varmaan jo aiemminkin, kun kassavirta tyrehtyisi eikä olisi vara ostaa raaka-aineita Tai maksaa palkkoja.

Että joo, tällaista turhaa työtä täällä näperrellään 💁‍♀️

Vierailija
28/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siivousfirma maksaa sen siivoojan palkan ja siivoojan palkasta menee verot ja muut ihan niinkuin muillakin. Ei etätyöläinen maksa sitä siivoojan palkkaa kuin jollakin kaukaisells filosofisella tasolla. Siivoukselle on tarvetta yhteiskunnassa, aina. Se ei ole tuottavaa toimintaa, mutta tarpeellista. Se pitää ottaa huomioon.

Siivojat sitten itse käy asiakasneuvotteluja, markkinoi, kilpailuttaa hintoja, tilaa välineet ja aineet, hankkii sijaisen sairastuneelle, laatii vuorolistat, laskuttaa asiakkaita, jne?

Ei vaan siivooja tekee ne työt, mitä tilattu on tai hänen pomo on kertonut . Kuten myyjä, joka markkinoi (hänet on nähty sopivana myyntityöhön)tai asiakasneuvottelija, joka keskustelee. Kaikesta saa palkkaa, kuten pitääkin saada työstä, jonka tekee. Ihan siitä, mitä tilattu on tarpeen mukaan. Siivooja siivoaa, se on ihan oikeata työtä. Jos hän keskustelisi sen ajan, miten käy siivouksen?

Vierailija
29/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse laittaa kelloa soimaan ja silti ehtii aloittaa hyvissä ajoin

Vierailija
30/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Tai siis toki voisivat tehtaalla jonkin aikaa tuottaa tavaraa vain varastoon, mutta jos mitään myyntiä ei olisi niin sittenhän se lopuisi kun varasto olisi täynnä.

Tai loppuisi varmaan jo aiemminkin, kun kassavirta tyrehtyisi eikä olisi vara ostaa raaka-aineita Tai maksaa palkkoja.

Ei se tietenkään ole turhaa. Myyjien työ on huipoutärkeää, raskasta työtä. Enemmänkin voisivat saada arvostusta, mutta myyjät laitetaan kilpailemaan keskenään minä nakertaa työyhteisön yhteishenkeä, valitettavasti.

Vierailija
31/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan siivooja tekee ne työt, mitä tilattu on tai hänen pomo on kertonut . Kuten myyjä, joka markkinoi (hänet on nähty sopivana myyntityöhön)tai asiakasneuvottelija, joka keskustelee. Kaikesta saa palkkaa, kuten pitääkin saada työstä, jonka tekee. Ihan siitä, mitä tilattu on tarpeen mukaan. Siivooja siivoaa, se on ihan oikeata työtä. Jos hän keskustelisi sen ajan, miten käy siivouksen?

Eli tähän tarvitaan niitä turhia, jotka voi tehdä etätöitä?

Vierailija
32/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mikään mistä maksetaan sun tilille jotakin voi olla ihan täysin turhaa. Se tuottaa sinulle itsellesi jotakin silloin, joten se ei ole sinulle itsellesi turhaa.

Vierailija
33/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokenut mitään etua. Huonommat työvälineet hidastivat työtä ja silmät väsyivät läppärin näytön kanssa. Työkavereiden tuki ja palaute asioiden arvioinnissa puuttui ja sosiaalinen kanssakäyminen myös, vaikka introverttinä muuten viihdynkin itsekseni.

Työmatkoilla hoidan asioita puhelimella myös matkan aikana, joten ei hyötyä siitäkään.

Vierailija
34/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö on ihan parasta! Ei mene aikaa työmatkoihin, rauhallisempaa ja helpompi keskittyä kotona, voi syödä ja juoda kahvit kun siltä tuntuu, ei lankea kokouspulliinkaan. Voi vaikka käydä kesken päivää kävelylä tai ottaa torkut. Olen etätyöläisenä voinut paljon paremmin kuin avokonttorissa pakertaessani.

Vierailija
35/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Ei se tietenkään ole turhaa. Myyjien työ on huipoutärkeää, raskasta työtä. Enemmänkin voisivat saada arvostusta, mutta myyjät laitetaan kilpailemaan keskenään minä nakertaa työyhteisön yhteishenkeä, valitettavasti.

No ei laiteta.

Enkä ole mikään myyjä, ihan vaan tilaustenkäsittelyssä.

Vierailija
36/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ Ei tartte katella raivostuttavia työkavereita.

+ Ei ole ympärillä ihmisiä kuten avokonttorissa, jotka vaan kävelee keskeyttämään hommat puhumalla jostain aivan turhasta

+ Enemmän vapaa-aikaa

+ Mieli voi paremmin ja jaksan liikkua enemmän

+ Kun peppu puutuu, niin voin pari minuuttia käyttää vaikka tiskikoneen tyhjentämiseen

+ Esimies ei kyttää vieressä

+ Hommat sujuu ripeämmin

- lounaan hakeminen suht kaukaa

Vierailija
37/37 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- lounaan hakeminen suht kaukaa

Mulla on lounas jääkaapissa. Eli teen safkat itse. Tulee halvemmaksi ja sitä paitsi plussana se, että ei tule tankattua liikaa, kuten duunin ruokalassa tuli, kun sai samalla hintaa syödä minkä napa vetää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi