Kissa toi hiiren sisälle. Mitä minun pitäisi sanoa hänelle?
En oikein pidä hiiristä, mutta en halua loukata hänen tunteitaan. Miten esittäisin asian hienovaraisesti? Kokemuksia?
Kommentit (41)
Ensin toivotat tietenkin tervetulleeksi vaikket hänestä pidäkään. Eihän se ole hiiri paran syy, että hänet todennäköisesti väkisin teille raahattiin. Anna hiiren nyt rauhassa kyläillä ja keskustelet sitten myöhemmin asiasta kissasi kanssa.
Kiitos neuvoista. Entä niissä tilanteissa, kun kissa tuokin päästäisen tai linnun sisälle? Vaihteleeko suhtautuminen riippuen lintulajista?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:15"]
Ensin toivotat tietenkin tervetulleeksi vaikket hänestä pidäkään. Eihän se ole hiiri paran syy, että hänet todennäköisesti väkisin teille raahattiin. Anna hiiren nyt rauhassa kyläillä ja keskustelet sitten myöhemmin asiasta kissasi kanssa.
[/quote]
Ihana viesti ja ketju :D <3
Kehut kissaa ja siirrät kissan hiirineen ulos. Otat jääkaapista ruokaa, annat sen kissalle ja itse syöt hiiren. Tämä viestii kissalle että olet kiitollinen hänen saalistaan ja laumatoverina huolehditte toisistanne ja laumanne ruokahuollosta.
Keitä kahvit ja kysy, ovatko kauankin seurustelleet ja onko ehkäisy kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:26"]
Kehut kissaa ja siirrät kissan hiirineen ulos. Otat jääkaapista ruokaa, annat sen kissalle ja itse syöt hiiren. Tämä viestii kissalle että olet kiitollinen hänen saalistaan ja laumatoverina huolehditte toisistanne ja laumanne ruokahuollosta.
[/quote]
Täytyykö hiiri valmistaa jotenkin itse ruoaksi, vai pitäisikö kissan antaa huolehtia myös kokkauksesta? Vai onko se hiiri syötävä raakana? Ei nimittäin oikein uppoa. :( Entä, kun meillä on (pl. kissa) viisihenkinen perhe? Eihän yhdestä hiirestä riitä kaikille.
Ymmärtääkseni kissa tuo sen hiiren sinulle, koska kissa on huomannut että olet surkea hiirenpyydystäjä ja se on päättänyt jakaa ateriansa sinun kanssaan. Pyydystä enemmän hiiriä itse, niin kissasikin syö ne itsepyydystämänsä itse. Muista syödä ne pyydystämäsi hiiret rouskutellen siten, että kissa näkee.
Ovatko teinejä? Et kai anna jäädä yöksi?
kissa tuo ne oikeastikkin sinulle, kiitä ja rapsuta sitä hieman ja salaa vie pois se hiiri koska kissa voi loukkaantua kun heität sen pois sen näköpiirissä
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:48"]
Ovatko teinejä? Et kai anna jäädä yöksi?
[/quote]
Kissa on muutenkin yöt pois kotoa, eli en voi varmaksi sanoa, missä hän yönsä viettää. Ties vaikka on ollutkin sen hiiren luona tai toisten kissojen kanssa. Mieluiten antaisin hiiren olla meillä yötä, koska silloin kissakin pysyisi parhaiten kotona yön. Harvoin hän kuitenkaan haluaa jäädä. Jos pakotan olemaan yön kotona, niin silloin mouruaa ja riehuu niin, ettei kukaan talossa saa nukkua.
Nyt on tullut niin monenlaisia vastauksia, että olen aika hämilläni. Mistä voin tietää, onko hiiri tarkoitettu syötäväksi vai onko hän kissan seurustelukumppani? Miten voisin saada sen selville? Nyt täällä on aika vaivaantunut tunnelma, kun en tiedä, pitäisikö minun syödä hiiri vai keittää sille kahvit.
Kehu kissaa hiirestä, että se ei ollut esim. naapurin Kiinan palatsikoira. Silloin olisi ollut huonot neuvotteluasemat sinne nurmikon vihreemmälle puolelle.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:56"]
Nyt on tullut niin monenlaisia vastauksia, että olen aika hämilläni. Mistä voin tietää, onko hiiri tarkoitettu syötäväksi vai onko hän kissan seurustelukumppani? Miten voisin saada sen selville? Nyt täällä on aika vaivaantunut tunnelma, kun en tiedä, pitäisikö minun syödä hiiri vai keittää sille kahvit.
[/quote]
Keitä nyt ensialkuun kahvit, ja koita kahvipöydässä varovasti tiedustella vierailun tarkoitusta. Ole kuitenkin varovainen ettet loukkaa kummankaan tunteita.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:26"]
Keitä kahvit ja kysy, ovatko kauankin seurustelleet ja onko ehkäisy kunnossa.
[/quote]
Toivon tosiaan, että näistä hiiri on se urospuolinen. Ehkä siinä tapauksessa yhdyntä ei kissasta tunnu miltään, mutta luoja varjelkoon sitä hiiriparkaa, jos hän sattuukin olemaan naaras ja kissa uros. Miten hiiri edes voisi kantaa kissan jälkikasvua? Olet oikeassa, ehkäisy on ehdottoman tärkeää tällaisissa suhteissa.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:56"]
[/quote]
Keitä nyt ensialkuun kahvit, ja koita kahvipöydässä varovasti tiedustella vierailun tarkoitusta. Ole kuitenkin varovainen ettet loukkaa kummankaan tunteita.
[/quote]
Jos siinä keskustelun lomassa alkaa vaikuttaa, että hiiri todella on syötäväksi tarkoitettu, niin hiiren voi huomaamattomasti puukottaa kuoliaaksi takaapäin vaikka lisää kahvia tuodessaan. Ei kannata sekoittaa rotanmyrkkyä kahviin, jotta ette itse saa sitä sitten kun syötte hiiren. Määrä on toki pieni, mutta kaikkea turhaa myrkkyaltistusta kannattaa välttää.
Heh. Entisenä kissanomistajana tiedän ,että kissa on ylpeä saalistaan.
Kehu kissaa ja samalla siirrä hiiri ulos jossa kissa saa syödä sen. Ota itse itsellesi ruokaa jääkaapista ja men syömään sitä viereen. Näin kissa tajuaa, että sinulla on ruokaa ja sen ei tarvitse tuoda saalista sinulle.