Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoinko puhelinmyyjälle vähän liian ilkeästi?

Vierailija
20.07.2014 |

Kun hän oli toivotellut hyvät päivänjatkot sanoin kiitos samoin ja "toivottavasti sinäkin löydät joskus itsellesi kunnon ammatin".

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosi, tosi omaperäistä! Terveisin pari kesää puhelinmyyjänä ja noin kymmenen kertaa päivässä ko.toivotuksen kuullut.

Vierailija
2/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Ehkä hän ei puhelunmyyjänä toimisi, jos muuta olisi tarjolla ja varmaan vaihtaa heti, kun muuta löytyy. Eli, mikäli oli ilkeilyksi tulkittavalla äänellä sanottu, niin oli pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, annoit itsestäsi typerän ja ylimielisen vaikutelman eikä tämä alotus sitä ainakaan parantanut.

Vierailija
4/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit. Ihan turhaan. Omaa ahdistustasi purot häneen. Onneksi omatunto kolkutti.

Vierailija
5/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee puhelinmyyntikielto. http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Vierailija
6/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, luuletko oikeasti. että kaikki puhelinmyyjät vihaavat työtään? Mä olen puhelinmyyjä ja rakastan sitä! Helppoa kuin mikä, ja palkka on tosi hyvä. Jos mulle ap olisi sanonut noin, olisin loukkaantunut. Mulle tämä on kunnon ammatti josta pidän, enkä aio vaihtaa.

Vierailija
7/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaista loukata.

Vierailija
8/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvempi sitä hommaa tekee, jos ei ole pakko. Itsekin opiskellessa yhden kesän tein hommaa, kun muuta työtä ei saanut, opintoja ei ollut mahdollista suorittaa kesällä ja pakko oli jostain saada rahaa. Suurin osa sielläkin oli opiskelijoita samasta syystä. Että ajakaa opiskelijoille paremmat etuudet ja mahdollisuus johonkin tukeen kesällä, jos ei töitä saa, niin tapetaan koko ala.

Vierailija
9/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuliko hyvä olo? Ja tunsit itsesi paremmaksi ihmiseksi?

Vierailija
10/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:05"]

No, annoit itsestäsi typerän ja ylimielisen vaikutelman eikä tämä alotus sitä ainakaan parantanut.

[/quote]

Mitä väliä, itse ovat ammattinsa valinneet. Lisäksi noiden nykytyyli, jossa heti alkuun sanon että ei kiinnosta ja sitten sieltä rupeaa tulemaan joka kerta jotain "niikumutku tää meidän loistavatarjous..." ei ainakaan minussa herätä tarvetta käyttäytyä kohteliaasti. 

Vierailija
11/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen tienaa 5000 euroa kuukaudessa myymällä lehtiä. Sinä tienaat tietenkin huomattavasti enemmän.

Vierailija
12/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo noin? :O

En ymmärrä tahallista ilkeyttä ollenkaan!

Vierailija
13/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:19"]

Sukulainen tienaa 5000 euroa kuukaudessa myymällä lehtiä. Sinä tienaat tietenkin huomattavasti enemmän.

[/quote]

Ja minä voitin eilen lotossa 13 miljoonaa!

Vierailija
14/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tehokas tapa, jolla puhelinmyyjän myyntipuheesta pääsee nopeasti eroon, vaikka ei saisi sanaakaan väliin: punainen luuri. Peruskohteliaana ihmisenä aina ennen kuuntelin myyntipuheensa ja kieltäydyin nätistä. Sitten yksi kerta puuro oli juuri kiehumassa hellalle ja lapsi huusi. Odotin tärkeää puhelua, joten vastasin ja siellä oli puhelinmyyjä, joka papatti niin nopeasti, etten saanut sanottua, että nyt on hyvin huono hetki. Napsahti päässä ja ajattelin, että ei minun ole mikään pakko kuunnella tätä. Painoin punaista luuria ja ihmeellinen rauha levisi minuun. ;-)

Vierailija
15/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä hyvä, että voitit. Osta kotiin Käytöksen kultainen kirja, niin ns. kirjahyllyssänne on muutakin kuin alkoholia.

Hyvät puhelinmyyjät tienaavat erittäin hyvin. Ikävää, että sinulla on pieni, kykyjäsi vastaava palkka.

Vierailija
16/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tänä kesänä jo kaksi puhelinmyyjänä lyönyt luurin korvaan. Olen siis asiallinen ja heti kun saan suunvuoron kerron, etten koskaan tilaa mitään puhelimitse "eli ettei sun aika mene hukkaan, toivotellaan samantien hyvät päivänjatkot". Sähköyhtiötyttö löi luurin kiinni jo ennen "hyvät"-sanaa, lehtiä palkintona tarjoillut viimeisen sanani aikana.

Kivaa käyttäytymistä.

Vierailija
17/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:05"]

[/quote]

Mitä väliä, itse ovat ammattinsa valinneet. Lisäksi noiden nykytyyli, jossa heti alkuun sanon että ei kiinnosta ja sitten sieltä rupeaa tulemaan joka kerta jotain "niikumutku tää meidän loistavatarjous..." ei ainakaan minussa herätä tarvetta käyttäytyä kohteliaasti. 

[/quote]

Mieheni oli aikanaan hetken puhelinmyyjänä ja sanoi, että heille opetetaan, että vasta kolmas "ei" on se, mitä uskotaan. Ei kai ne mitään koskaan myisi, jos eivät olisi sinnikkäitä.

Vierailija
18/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:27"]

Sepä hyvä, että voitit. Osta kotiin Käytöksen kultainen kirja, niin ns. kirjahyllyssänne on muutakin kuin alkoholia.

Hyvät puhelinmyyjät tienaavat erittäin hyvin. Ikävää, että sinulla on pieni, kykyjäsi vastaava palkka.

[/quote]

Traumatisoitunut puhelinmyyjä koittaa lohduttaa itseään urbaanilegendalla hyväpalkkaisesta myyjästä. Tämähän on kuin rajantakainen satumaa tai kuolemanjälkeinen paratiisi. Kukaan ei sitä ole nähnyt mutta moni uskoo koska pitää olla jotain parempaa tiedossa että sitä nykyistä kypsää hommaa jaksaa tehdä :)

Puhelinmyynnistä tienaavat puhelinmyyntifirmojen omistajat, eivät myyjät.

Vierailija
19/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 10:27"]

[/quote]

Traumatisoitunut puhelinmyyjä koittaa lohduttaa itseään urbaanilegendalla hyväpalkkaisesta myyjästä. Tämähän on kuin rajantakainen satumaa tai kuolemanjälkeinen paratiisi. Kukaan ei sitä ole nähnyt mutta moni uskoo koska pitää olla jotain parempaa tiedossa että sitä nykyistä kypsää hommaa jaksaa tehdä :)

Puhelinmyynnistä tienaavat puhelinmyyntifirmojen omistajat, eivät myyjät.

[/quote]

Itsekin olin hetken aikaa puhelinmyyjänä ja tiedän kyllä, että hyvät myyjät voivat oikeasti tienata. Jokainen laittoi päivän aikana aina omat kauppansa taululle, joten niitä pystyi seuraamaan. Ja kun tietää miten se palkka muodostuu, niin parikin tyyppiä sieltä toimistosta teki useamman tonnin tiliä. Näin se vaan on, mutta ala on niin parjattu ettei kukaan usko kun ei tiedä todellisuutta.

Harvassa ne niin hyvät myyjät toki on, itse lopetin kun aloin jäämään miinuksen puolelle bensarahoja laskiessa... :-O

Vierailija
20/36 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuhannesta tienaa hyvin.

mä isken yleensä vaan luurin kiinni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi