Miten he joilla ei ole varaa tänä kesänä käydä leireilemässä, huvipuistoissa, uimahalleissa ja museoissa kun hintoja on nostettu?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää, kun aina ehdotetaan köyhälle uimista! Meidän paikkakunnalla ei ole uimakelpoisia luonnonvesiä ollenkaan, ja uimahalli on syksyyn asti remontissa. Ja nyt on jo sinilevää useammalla rannalla muutenkin. Lisäksi tässä kuumuudessa on tosi hankala alkaa pakkaamaan eväitä mukaan, kun juuri mikään ei säily.
Helppoja, halpoja/kohtuuhintaisia ja koko päivän lämpimässä säilyviä eväitä on esim. leipä, hapankorput, meetvursti, keitetyt munat, jugurtit, maapähkinät ja monet kasvikset.
Meidän perheellä on varallisuutta, mutta kuukausibudjetti on rajallinen.
Meidän perhe käy päivittäin uimassa järvessä/meressä (=jokamiehenoikeus).
Olemme käyneet katsomassa lampaita kotieläintilalla.
Olemme käyneet myös julkisella uimarannalla, mutta siellä on liian paljon ihmisiä iltapäivällä.
Sitten lapset hyppivät trampoliinissa.
Tehdään polkupyöräretkiä lähialueen nähtävyyksiin.
Ei käydä torilla jäätelöllä, vaan ostetaan family-size jäätelöpakkaus Prismasta.
Jollekin veneily kuulostaa juppiharrastukselta. Mutta meidän perhe ei nyt tee ulkomaanmatkoja. Me vaan veneillään. Meidän 10 vuotta vanha moottorivene on velaton. Ei mene muita kustannuksia kuin 98 polttoaine ja pieni venevakuutus.
Joskus veneillään laavulle ja paistetaan makkarst nuotiossa.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää, kun aina ehdotetaan köyhälle uimista! Meidän paikkakunnalla ei ole uimakelpoisia luonnonvesiä ollenkaan, ja uimahalli on syksyyn asti remontissa. Ja nyt on jo sinilevää useammalla rannalla muutenkin. Lisäksi tässä kuumuudessa on tosi hankala alkaa pakkaamaan eväitä mukaan, kun juuri mikään ei säily.
Ei siihen sinilevää kuole, saat vain pelkän nuhan. Lisäksi se uimaranta on ilmainen jos ei ole mitään muuta valinnanvaraan.
Uimassa päivittäin (hyvä ranta lähellä), museoissa ilmaispäivinä, kirjastossa viikottain (lainataan kirjoja, leffoja, sarjakuvia, pihapelisettejä ym. liikuntavälineitä), otetaan eväät (kuten itseleivotut sämpylät) rannalle / metsään / puistoon, käydään potkulautailemassa, tehdään mehujäätelöitä itse, seuraillaan eläinten elämää....
Leirinkin voi järjestää ihan itse. Kerää kivan porukan ja lähtee telttojen kanssa metsään tai telttailee itsekseen pihalla tai parvekkeella.
Huvipuistossa ei tod.näk.käydä tänä kesänä.
Frisbeegolf ja suppailu on ilmaista sen jälkeen kun hankkii välineet. Lapsilla on kumivene.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/10c4ceb2-3c08-4755-a010-a01a02aa2f20
Melomaan ja roskia keräämään ilmaiseksi.
Koronavaaran takia emme liiku mihinkään. Helsinki. Delta. Ja riskiryhmäläisiä.
Halvaksi tulee, kun on koronan saamis vaara Helsingissä! Ei kulu euroakaan. Stay home, save lifes.
Kivenpäälle kun käy vatsalleen niin siinä voi uida kuiviltaan eikä sekään maksa. Turha ärsyyntyä ja valittaa asiasta.