Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko, että kaikella on tarkoituksensa?

Vierailija
19.07.2014 |

Onko sanonta everything happens for a reason mielestäsi pätevä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon kyllä

Vierailija
22/35 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihan täysin. En vaikka voi käsittää, miksi ihmisiä kuolee nuorena. Kaikkeen muuhun kuitenkin tuntuu löytyvän jälkikäteen jokin selitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, loppupeleissä kyllä. Aina ei kyllä tunnu siltä.

Vierailija
24/35 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole. Elämä on täynnä niin kirjavia ja kamaliakin sattumia joskus, ns. hyvillekin ihmisille tapahtuu todella pahoja asioita, että olisi väkivaltaa ja julmuutta alkaa väittää että jollain millä tahansa kamalalla tapahtumalla oli tarkoituksensa.

Vierailija
25/35 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Naurettava ajatuskin minun mielestäni. Se vaatisi uskomuksen, että on olemassa jokin korkeampi voima, joka asettaa nämä tarkoitukset. Uskon, että asiat ovat sattuman kauppaa enkä usko mihinkään "karmaan" tai sen tyyppisiin asioihin.

Vierailija
26/35 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on vaikea ymmärtää, että mikä on tarkoitus voi olla esimerkiksi tuon Malesia-koneen alasampumisella. Tai esimerkiksi kätkytkuolemalla.

Vierailija
27/35 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Esim mikä tarkoitus muka on tuolla, että australialaispari menetti kolme lastaan ja perheen isoisän siinä alasammutussa koneessa. Ei mitään tarkoitusta, pelkkää pohjatonta surua.

Vierailija
28/35 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylöä

Vierailija
29/35 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä olen sitä mieltä, että joihinkin asioihin tuota ajatusta on kiva sovitella, tai olisi kiva sovitella. Mulle on yhden kerran elämässäni tapahtunut niin erikoisten asioiden sarja liittyen erääseen ihmiseen, että silloin ajattelin sen kaiken olevan jos ei nyt tähtiin kirjoitettua, niin jotain sinne suuntaan. Kävi niin kummallisia asioita. Hän mm. ilmestyi odottamattomissa ympäristöissä eteeni yllättäen, juuri silloin kun tunsin hetkeä ennen että niin saattaisi tapahtua jne. Siihen liittyi vaikka mitä, asioita joita en voi järjellä selittää täysin.

5

Vierailija
30/35 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Tapahtuu niin paljon mieletöntä ja hullua jossa viattomia kuolee jne.

Vierailija
31/35 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko lainkaan.

Vierailija
32/35 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskon ja uskon iankaikkisuuteen. Ja nro 8, jos tarkoitus on ja Jumala, niin nämä kuvailemasi henkilöt eivät sure tai ole pahoillaan. He ovat paikassa, jossa ei tunneta surua. Jos heillä on omaisia, jotka ajattelevat, kuten sinä, niin he surevat lohduttomasti. Jos heillä on omaisia, jotka uskovat kuten minä, heillä on toivoa kaiken keskellä.

Vierailija
33/35 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kaikki tapahtuu jostain syystä. Tästä voisi filosofisesti päätellä, että kaikella on myös tarkoituksensa. 'Everything happens for a reason' ei kuitenkaan minusta käänny suomeksi 'kaikella on tarkoituksensa', ajatus on ihan eri.

Vierailija
34/35 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:45"]

Kyllä uskon ja uskon iankaikkisuuteen. Ja nro 8, jos tarkoitus on ja Jumala, niin nämä kuvailemasi henkilöt eivät sure tai ole pahoillaan. He ovat paikassa, jossa ei tunneta surua. Jos heillä on omaisia, jotka ajattelevat, kuten sinä, niin he surevat lohduttomasti. Jos heillä on omaisia, jotka uskovat kuten minä, heillä on toivoa kaiken keskellä.

[/quote]

Siis, ihan oikeesti: jos sulta otettais pois väkivaltaisesti lapset niin sä vaan ajattelisit, että tavataan sitten tuonpuoleisessa.  ?!?

Vierailija
35/35 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon.