Mitä ajattelet viisi lapsista perheestä?
Minkälaisia ajatuksia siis iso perhe herättää sinussa? Ei siis kyseessä uusperhe. Ihan normiperhe.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:49"]
Mua säälittää. Äiti on työnvieroksuja.
[/quote]
Jaa, mitäs jos onkin työpaikka?
[/quote]
Kysyttiin mitä ajattelen.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:49"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos on työpaikka, sinne olisi myös syytä mennä. Jos ei hommat nappaa, aina joku innokkaampi ottaa työn vastaan.
Ehkäisy pettänyt tai se on tuntematon käsite? Uskovaisia?
Mahtaa olla hulinaa. Samaan aikaan sympatiaa ja kammoksuntaa, että miten paljon vaatiikin työtä tuollainen lapsikatras ja toisaalta kadehdin, kun salaan haaveilen isosta perheestä, mutta järki sanoo sitä vastaan.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:44"]
Tunnen kolme 5 lapsista perhettä. Vain yksi äideistä on matalasti koulutettu eikä ole töissä vieläkään vaikka nuorin on jo koululainen. Kaksi muuta taas menneet töihin aina nuorimman ollessa noin 1v. Sitten pian taas kotiin seuraavaa saamaan.
Mutta mitä itse ajattelen. Kamala hulina! Mutta kiva jos tykkäävät elää niin. Lapset opetetaan itsenäisemmiksi aiemmin. Esim harrastuksiin saa lapset kulkea itse tosi nuorina. Kaikki nuo äidit on kyllä tosi rentoja, eivät paljoa stressaile mistään..
[/quote]
Ihan aito kotiäitiys vaatii sitten mieheltä isompaa lompakkoa. Eihän siinä mitään vikaa ole jos toinen hoitaa kotia ja elää muunlaista elämää. Miehen työkaverin äiti jäi äskettäin kotiäidiksi: nuorin lapsi parikymppinen ja muuttamassa pois kotoa. Miehellä riittää tulot ja talolaina maksettu. Tuloista maksavat sitten eläkettävarten yms.
Itselläni on 4 lasta ja voin kyllä sanoa ettei se kovin kivaa ole säästää kaikessa koska isoimmat lapset harrastaa ja käyttää pelikoneita yms. Kun tippuu hoitotuelle niin ei tässä isoa perhettä kauaa kotona elätä niin vaan. Lisäksi lainamaksuja opinnoista ja talosta yms.
Hälinää on neljän lapsen edestä. Ei nämä mitään tuholaisia ole tai huonostikäyttäytyviä vaan niitä nyt on useampi. Saisi olla melko sairaita lapset jos niistä ei ääntä kuuluisi tuon vertaa! :D Kaikki saa huomiota aina kun tarvis. Niillä on minun ja mieheni lisäksi toisensa. Minusta ollaan onnellisia, viides haaveissa ja minulla on vakityö sekä unelma iltatähdestä.
On minullakin joskus ollut 1-2 lasta ja ihan samanlaista elämä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:44"]
Tunnen kolme 5 lapsista perhettä. Vain yksi äideistä on matalasti koulutettu eikä ole töissä vieläkään vaikka nuorin on jo koululainen. Kaksi muuta taas menneet töihin aina nuorimman ollessa noin 1v. Sitten pian taas kotiin seuraavaa saamaan.
Mutta mitä itse ajattelen. Kamala hulina! Mutta kiva jos tykkäävät elää niin. Lapset opetetaan itsenäisemmiksi aiemmin. Esim harrastuksiin saa lapset kulkea itse tosi nuorina. Kaikki nuo äidit on kyllä tosi rentoja, eivät paljoa stressaile mistään..
[/quote]
Ihan aito kotiäitiys vaatii sitten mieheltä isompaa lompakkoa. Eihän siinä mitään vikaa ole jos toinen hoitaa kotia ja elää muunlaista elämää. Miehen työkaverin äiti jäi äskettäin kotiäidiksi: nuorin lapsi parikymppinen ja muuttamassa pois kotoa. Miehellä riittää tulot ja talolaina maksettu. Tuloista maksavat sitten eläkettävarten yms.
Itselläni on 4 lasta ja voin kyllä sanoa ettei se kovin kivaa ole säästää kaikessa koska isoimmat lapset harrastaa ja käyttää pelikoneita yms. Kun tippuu hoitotuelle niin ei tässä isoa perhettä kauaa kotona elätä niin vaan. Lisäksi lainamaksuja opinnoista ja talosta yms.
Hälinää on neljän lapsen edestä. Ei nämä mitään tuholaisia ole tai huonostikäyttäytyviä vaan niitä nyt on useampi. Saisi olla melko sairaita lapset jos niistä ei ääntä kuuluisi tuon vertaa! :D Kaikki saa huomiota aina kun tarvis. Niillä on minun ja mieheni lisäksi toisensa. Minusta ollaan onnellisia, viides haaveissa ja minulla on vakityö sekä unelma iltatähdestä.
[/quote]
Maija?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin, eli vastauksesi kertoo sinusta melko kurjasti ajattelevan persoonan. Sitä minä hain.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:12"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos on työpaikka, sinne olisi myös syytä mennä. Jos ei hommat nappaa, aina joku innokkaampi ottaa työn vastaan.
[/quote]
Olen käynyt töissä.. :) Vai meneekö keskustelu nyt siihen että äidin paikka on kotona hoitaa lasta kunnes lapsi 3-v. Ja jos lapsia pukkaa vaikka 10 vuoden sisällä 5 niin ei kävisi siinä välissä töissä?
Sori mutta minulla on 5 lasta, vakityö ollut pian 20 vuotta ja lapsia saanut 10 vuoden sisällä ja kokoaikaa en ole ollut kotona hoitamassa lapsia. Tykkään työnteosta ja perhe-elämästä. Minulta onnistuu yhdistää kaksi intohimoa. Enkä koe tarvetta lukea yliopistolla jos ammattini ei sellaista koulutusta vaadi. Sivistää voi muutoinkin. Tosin, sitä ei tästä ketjusta kaikilta näe jotka solvaa esim. merkonomeja.. Noloa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:14"]
Ehkäisy pettänyt tai se on tuntematon käsite? Uskovaisia?
[/quote]
Eiköhän tuo ehkäisyn pettäminen ole niiden juttu jotka hommaa 1-3 lasta. Tiedän kaksi tälläistä äitiä jotka osuu tuohon kategoriaan ja molemmat teki sen saadakseen miehen pidettyä, lopputulos on ero muutaman vuoden sisällä.
Suurperheissä tehdään sterilisaatiokin monesti kun lapsia on saatu riittävästi, toivotusti ja saman miehen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:44"]
[/quote]
[/quote]
Maija?
[/quote]
No ei. Ootko itse Terttu?
"Kaaos" on se sana mikä vain ekana tulee mieleen.
Säälittää, uskoo geeneihinsä vai monistaako pask..
Meitä on viisi -87, -96, -03, -05 ja -09
Joo, on eri isiä ja kaikkea muuta, äidillä huonopalkkainen työpaikka yms. mutta onnellisia olemme!!!
Älkää tuomitko kun ette mitään tiedä.
-oma isä kuollut ja siskon isä loppuiän sairaalassa-
Äiti on matalasti kouluttautunut (lähihoitaja), välttelee työelämää, lapsilisät tärkeitä. Isä perusdunari, ei mahdollisuutta pitää isyyslomia, ettei rouva joudu töihin.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:25"]
Äiti on matalasti kouluttautunut (lähihoitaja), välttelee työelämää, lapsilisät tärkeitä. Isä perusdunari, ei mahdollisuutta pitää isyyslomia, ettei rouva joudu töihin.
[/quote]
Korjaan: perusduunari, äiti voi olla myös merkonomi.
Tunnen kolme viisilapsista perhettä, tosin yksi on uusperhe ja yksi pienperhe. Minusta on ihanaa, että on paljon lapsia ja lapset näissä perheissä on jotenkin erityisen sosiaalisia. Vähävaraisia ovat nämä kaikki tuntemani perheet, ihan ymmärrettävästi menot ovat suuret, vaikka tulot tavalliset.
Jptkut haluavat monta lasta, saavat ne ja elävät unelmiensa elämää. Mukavaahan se on kun on joulupöydässä paljon porukkaa. Mikäs siinä. Itselleni riittää kaksi, olen laiskemmansorttinen.
Meitä oli viisi, vanhemmilla akateemiset koulutukset ja virat.
Viisilapsisesta perheestä tulee mieleen hyvät lapsuusmuistot ja hellyys.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 20:49"]
[/quote]