Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikean puolen käsi ja jalka puutuvat, kasvoissakin lievää kihelmöintiä

Vierailija
19.07.2014 |

Soitin terveysneuvontaan ja sanoivat etttei mitään hätää. Pelottaa silti, olen yksin kotona. Missä vaiheessa menisitte käymään tkssa?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 19:10"]

Aivoinfarkti tai MS-tauti. 

Mene päivystykseen. T. lääkäri

[/quote]

jopa on aggressiivisesti etenevät oireet ms-taudilla, kun yhden päivän aikana tuolla lailla alkaa puuduttaa...

mitäpä, jos et väittäisi itseäsi lääkäriksi, kun et selvästikään sitä ole?

Vierailija
42/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toispuoleista puutumista ajoittain. Oireet kestää välillä useamman vuorokauden, jonka vuoksi on tutkittu ja suljettu MS-tauti pois. Päänsärytöntä migreeniä siis sairastan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa kokemuksesta että kun soittaa terveyskeskukseen niin aina se vastaaja siellä ei vastaa oikein....

Sillä kun itse soitin ja minulla oli eräs vaiva niin sanoivat että "emme tuo ambulanssia vaan tule itse autolla" sitten sairaalassa lääkäri sanoi että en olisi saanut istua koska se vain pahensi tilannetta.......

Vierailija
44/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh kiitos että rauhoititte mieltäni. Ap

Vierailija
45/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 19:27"]

Voin sanoa kokemuksesta että kun soittaa terveyskeskukseen niin aina se vastaaja siellä ei vastaa oikein....

Sillä kun itse soitin ja minulla oli eräs vaiva niin sanoivat että "emme tuo ambulanssia vaan tule itse autolla" sitten sairaalassa lääkäri sanoi että en olisi saanut istua koska se vain pahensi tilannetta.......

[/quote]

Tarkoitin sitä että aina ei voi luottaa siihen mitä he sanovat kun soittaa

Vierailija
46/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jos et mene päivystykseen niin voitko pyytää jotakuta kaveriksesi iltaa istumaan. Saisit muuta ajateltavaa ja kaveri voisi soittaa tarvittaessa apua jos tilanne pahenee.

Tai jos tämä ei onnistu niin voitko sopia jonkun kanssa että hän soittaisi sinulle esim. parin tunnin kuluttua ja hälyttää apua jos ei saa sinua kiinni ? Itse olen joskus käyttänyt tätä konstia kun huolestutti terveydentilani ja olin yksin.

Vierailija
47/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ja mun suvussani on usealla tuollainen migreeni. 

aina jos toi on uusi oire pitää mennä lääkäriin. kutsu kaveri nyt sinne ja jos menee ohi ok. menet silti lääkärille ensi viikolla kysymään mikä toi on. jos pahenee, mene heti päivystykseen. 

kuulostaa migreeniltä. kestää puutuilut maks pari tuntia ja menee ohi. voi tulla päänsärkyä sen jälkeen ja väsynyttä oloa. jos oireet alkaa uudestaan koventua ei ole migreeni. migreenietenee aivoissa kuin aalto- sama oire ei enää palaa. 

mut kutsu se kaveri varoiksi luoksesi, vaikka olosi onkin jo hieman parempi. 

guuglaa hemipleginen migreeni tai basilaarimigreeni

Vierailija
48/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monesti jalka tai käsi puutunut nukkuessa ja tässä oon. Suu ei roiku. 

Vierailija
49/55 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Minulla on aivokasvain otsalohkossa. Kiitos kaikille vastaajille.

Vierailija
50/55 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 15:25"]

[/quote]

Oho, et siis kuvitellut 

Vierailija
51/55 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, ap!

Vierailija
52/55 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 13:04"]

Halojaa! Toispuoleiset oireet (nimenomaan oikeanpuoleiset), pitäisi mennä heti päivystykseen, 112 ja ambulanssi tai taksi. Jos on aivoverenkiertohäiriö, aikainen apu voi estää pysyvät tuhot. Itse menin kerran taksilla (terveysneuvonta käskikin menemään heti). Olisi otettu röntgen, mutta olin raskaana. Suola-arvot tutkittiin. Kuvaukseni sopi silloin myös migreeniin, jota on suvussa. Mutta jos tuollaisin oirein menee päivystykseen, leimautuu ainoastaa fiksuksi. :)

[/quote]

Ai, mä en päässyt toispuoleisilla oireilla edes lääkärille ja leimauduin ikuisesti luulosairaaksi

Vierailija
53/55 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 15:25"]

[/quote]

Oho, et siis kuvitellut 

[/quote]

Voi luoja että oli törkeä vastaus! Ihan kuin mt-ongelmaisilla ei voisi olla muita vakavia sairauksia! :( hyi hitto millaisen kuvan annat itsestäsi!!! Olet varmaan yksi niistä hulluksi leimaavista hoitsuista.

Voimia aplle, niitä tarvitaan!!! Osaatko vielä sanoa minkä tyyppinen kasvain on kyseessä, tai millaista ennustetta olet saanut?

Vierailija
54/55 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 13:04"]

Halojaa! Toispuoleiset oireet (nimenomaan oikeanpuoleiset), pitäisi mennä heti päivystykseen, 112 ja ambulanssi tai taksi. Jos on aivoverenkiertohäiriö, aikainen apu voi estää pysyvät tuhot. Itse menin kerran taksilla (terveysneuvonta käskikin menemään heti). Olisi otettu röntgen, mutta olin raskaana. Suola-arvot tutkittiin. Kuvaukseni sopi silloin myös migreeniin, jota on suvussa. Mutta jos tuollaisin oirein menee päivystykseen, leimautuu ainoastaa fiksuksi. :)

[/quote]

Ai, mä en päässyt toispuoleisilla oireilla edes lääkärille ja leimauduin ikuisesti luulosairaaksi

[/quote]

Katsottiinko sulta silmäpohjat, kyselikö hoitaja aiemmista oireista? Aplla oli myös mt-ongelmaa joka voi myös olla yksi oireista. Masentuneisuus ym. Emmekä myöskään tiedä onko splla ollut päänsärkyjä, poissaolokohtauksia ym. Jokainen tapaus on yksilöllinen! Voihan se olla että sinullakin on vaikka selkävaivoja/lihakset jumissa.

Vierailija
55/55 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 13:04"]

[/quote]

[/quote]

Katsottiinko sulta silmäpohjat, kyselikö hoitaja aiemmista oireista? Aplla oli myös mt-ongelmaa joka voi myös olla yksi oireista. Masentuneisuus ym. Emmekä myöskään tiedä onko splla ollut päänsärkyjä, poissaolokohtauksia ym. Jokainen tapaus on yksilöllinen! Voihan se olla että sinullakin on vaikka selkävaivoja/lihakset jumissa.

[/quote]

Ei katsottu silmänpohjia. Mulla oli myös muita oireita kun toispuoleista puutumista, ja mun olo ei oo vieläkään palautunut normaaliksi, vaikka tuosta on kulunut jo yli vuosi. Se puutuminen kylä parani, mutta muuten en.