Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikean puolen käsi ja jalka puutuvat, kasvoissakin lievää kihelmöintiä

Vierailija
19.07.2014 |

Soitin terveysneuvontaan ja sanoivat etttei mitään hätää. Pelottaa silti, olen yksin kotona. Missä vaiheessa menisitte käymään tkssa?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku häikkä !! Aivoverenvuoto, tai aivoveritulppa! Äkkiä nyt sinne lääkäriin!!!! Soita ambulanssi!

Vierailija
22/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä ala kasvot roikkua jos on jotain aivoverenvuotoa? Olen vasta n.20v!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt päivystykseen! Oikeesti. Jos muuten koet, ettei mitään syytä miksi noin tapahtuisi (esim auringossa liikaa ja nestehukka) ja jos et ole kännissä. Humalassa kannattaa aina odottaa seuraavaan aamuun (et nimittäin saa asianmukaista hoitoa muuten).

Vierailija
24/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö pillereitä? Minulle pillereistä tuli samanlaisia oireita, oli tosi pelottavaa. Mitään vakavaa ei onneksi ehtinyt tulla kun lopetin pillerien syönnin. Pillerithän tunnetusti nostaa riskiä kaikenmaailman tukoksiin yms.

Vierailija
25/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MS -tauti??

Vierailija
26/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenvuoto on paskinta maan päällä. Melkein menetin isäni :( paremmat mahdollisuudet selvitä kun pitää kiirettä.

Vierailija
27/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 19:03"]

Eikö siinä ala kasvot roikkua jos on jotain aivoverenvuotoa? Olen vasta n.20v!

[/quote]

Oireet on moninaiset, puutuminen on yksi oireista. Tarpeeksi kun tilanne eteen, toinen puoli ei toimi lainkaan, puhe takkuaa ja alkaa se naamakin roikkua.

Vierailija
28/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 19:04"]

Nyt päivystykseen! Oikeesti. Jos muuten koet, ettei mitään syytä miksi noin tapahtuisi (esim auringossa liikaa ja nestehukka) ja jos et ole kännissä. Humalassa kannattaa aina odottaa seuraavaan aamuun (et nimittäin saa asianmukaista hoitoa muuten).

[/quote]

Olen juonut yhden lasin kuohuviiniä klo 13 aikoihin. En ole ollut auringossa ja juon paljon vettä. Syön diane novaa. Nyt tikkuilu loppui kasvoista, jalkaterä vieläkin puutunut. Voi ei.. MS-tautia ei ole suvussa ainakaan, pelottaa! :( Taidan soittaa sinne terveysneuvontaan uudestaan.

ap

Vierailija
29/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on päänsärytön migreeni. Ei ole vaarallista, hyvin epämiellyttävää. Ota aspiriinia.

Vierailija
30/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoinfarkti tai MS-tauti. 

Mene päivystykseen. T. lääkäri

Vierailija
31/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa noilla oireilla migreeni.

Vierailija
32/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä vielä. Minulla on ollut myös mt-ongelmaa joten en tahtoisi mennä päivystykseen turhan päin. Menen vasta kun on ihan pakko. 

ap

Vierailija
33/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 19:12"]

Ap täällä vielä. Minulla on ollut myös mt-ongelmaa joten en tahtoisi mennä päivystykseen turhan päin. Menen vasta kun on ihan pakko. 

ap

[/quote]

Kyllä musta vaikuttais, että nyt on se pakko.

Vierailija
34/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 19:12"]

ap

[/quote]

Kyllä musta vaikuttais, että nyt on se pakko.

[/quote]

Mutta jos ei olekkaan niin leimaannun entistä sairaammaksi.

Ap

Vierailija
35/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisimmin migreeni, lihasjumi tai hermo puristuksissa. Aivoinfarktissa halvaantuu toinen puoli kehosta ja nopeasti, ei vain puudu.

Vierailija
36/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkävaiva saattaa myös aiheuttaa puutumisen tunteita, siis naamassa ja kädessä, ja alaselän jumitus muös jaloissa, mutta aika erikoista, että nuo vaivat on sekä jaloissa että ylävartalossa. Onko selkäsi kipeä, ap?

Minä sinuna kävisin kyllä nyt päivystyksessä. Harvemmin aivoveritulppa on noin on/off, mutta hyvähän se on tarkistaa.

itse veikkaan selkäongelmia syyksi.

Vierailija
37/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 19:17"]Todennäköisimmin migreeni, lihasjumi tai hermo puristuksissa. Aivoinfarktissa halvaantuu toinen puoli kehosta ja nopeasti, ei vain puudu.

[/quote]

Kiitos! Ei ole halvaantunut,puhe on selkeää ja tunto palautuu kun liikkuu ainakin osittain. Sekavuutta ei ole ja kirjoitan varmasti myös ymmärrettävää tekstiä.

Ap

Vierailija
38/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut jo kohta vuosi. Siis kasvoista toinen puoli puuduksissa ja vasen käsi aj jalka päivittäin. Magneetissa löytyi pieni aivokasvain jota seurataan vuosittain

Vierailija
39/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä täältä mitään keneltäkään kysele ei täällä kukaan tiedä oikeista asioista mitään. Soita ammattilaisille esim. Tähän aikaan 112 tai käy päivystyksessä.

Vierailija
40/55 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 19:19"]Selkävaiva saattaa myös aiheuttaa puutumisen tunteita, siis naamassa ja kädessä, ja alaselän jumitus muös jaloissa, mutta aika erikoista, että nuo vaivat on sekä jaloissa että ylävartalossa. Onko selkäsi kipeä, ap?

Minä sinuna kävisin kyllä nyt päivystyksessä. Harvemmin aivoveritulppa on noin on/off, mutta hyvähän se on tarkistaa.

itse veikkaan selkäongelmia syyksi.

[/quote]

Selkä on ollut kipeä, niskat myös jumissa. Pää liikkuu ihan kivasti, lapaluiden alla olevat lihakset kipeytyvät. Oireet pahenevat kun makoilen. Vaiva on pelkästään oikealla puolella, päänsärkyä ei ole.

Ap