Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono omatunto, kun oma maito ei riitä vauvalle

Vierailija
15.07.2021 |

Mä yritän imettää tosi ahkerasti, mutta se maito ei vaan meinaa riittää vauvalle, vaan kolmen tunnin imetyssession jälkeenkin voi itkeä nälkäänsä. Sitten kun hänelle antaa korviketta, huuto loppuu ja vauva nukahtaa tyytyväisenä. Mulla on ihan paska olo tästä eikä mua yhtään lohduta se, että korvikevauvoistakin voi kasvaa terveitä aikuisia/ei se ole mun syy/lapset nääntyy Afrikassa. Äidinmaito on vauvan ruokaa enkä todellakaan halua syöttää lapselle mitään paskaa lehmänmaitoa, joka on tarkoitettu vasikan ruoaksi. Kiva, että tässäkin jutussa sitten piti olla luuseri.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vaan voi hyväksyä tilannetta? Ei sun murehtiminen mitään hyödytä.

Vierailija
2/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vaan voi hyväksyä tilannetta? Ei sun murehtiminen mitään hyödytä.

En mä tiedä. Koska mulla on paska luonne?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaamalla pahennat tilannetta. Muista käsinlypsy imetysten välillä ja juo paljon nestettä näillä helteillä.

Vierailija
4/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitää väkisin suorittaa imetystä, kun maitoa ei kerran heru tarpeeksi? Eikö huoleta, että vauvan verensokeri huitelee missä sattuu ja pahimmassa tapauksessa lapsen elimistö kuivuu? Vähän maalaisjärkeä nyt. Vaikka trollihan tämä taitaa olla.

Vierailija
5/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen tunnin imetyssessio kuulostaa liialliselle. 1 vko vanhalle vauvalleni lastenlääkäri sanoi 15 min imetystä ja sitten korviketta maha täyteen, pitempi imetys olisi siinä tilanteessa ollut lapsen rääkkäämistä. Synnäriltä ohje oli 45 min + toisesta rinnasta 45 min, lääkäri pudisteli päätään ko ohjeesta. Ei nälkäinen lapsi jaksanut imeä niin pitkään vaan nikahteli rinnalle.

Vierailija
6/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen tunnin imetyssessio kuulostaa liialliselle. 1 vko vanhalle vauvalleni lastenlääkäri sanoi 15 min imetystä ja sitten korviketta maha täyteen, pitempi imetys olisi siinä tilanteessa ollut lapsen rääkkäämistä. Synnäriltä ohje oli 45 min + toisesta rinnasta 45 min, lääkäri pudisteli päätään ko ohjeesta. Ei nälkäinen lapsi jaksanut imeä niin pitkään vaan nikahteli rinnalle.

Tämän lastenlääkärin imetysohjeet olivat selvästi peräisin 1970-luvulta. Noilla opeilla 80 %:lla äideistä imetys loppuu nopeasti. Synnärin ohjeet olivat ajan tasalla.

Mutta jos vauva on nälkäinen vielä 3 tunnin imetyssession jälkeen, on hyvin todennäköisesti syytä antaa lisämaitoa. Vika ei ole kuitenkaan välttämättä siinä, että ap:ltä ei tule maitoa, vaan ongelma voi olla myös vauvan imuotteessa. Parasta olisi jos saisit jonkun imetystukihenkilön katsomaan. Mutta jos se ei onnistu, niin yritä itse googlailla, miltä oikean imuotteen pitäisi näyttää.

Vierailija
7/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän lastenlääkärin imetysohjeet olivat selvästi peräisin 1970-luvulta. Noilla opeilla 80 %:lla äideistä imetys loppuu nopeasti. Synnärin ohjeet olivat ajan tasalla.

Mutta jos vauva on nälkäinen vielä 3 tunnin imetyssession jälkeen, on hyvin todennäköisesti syytä antaa lisämaitoa. Vika ei ole kuitenkaan välttämättä siinä, että ap:ltä ei tule maitoa, vaan ongelma voi olla myös vauvan imuotteessa. Parasta olisi jos saisit jonkun imetystukihenkilön katsomaan. Mutta jos se ei onnistu, niin yritä itse googlailla, miltä oikean imuotteen pitäisi näyttää.

Mun silmään imuote näyttää ihan hyvältä. Imetys ei satu, iso osa nännistä on suussa ja alahuuli rullalla.

Enkä pidä vauvaa nälässä, vaan vauvan paino on noussut ihan käyrien mukaan.

Ap

Vierailija
8/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan tätä, että sanotaan aina että kaikki voivat imettää. Minulle ei kätilöt tai kukaan sanonut rinnoistani mtn, mutta itse tiesin minulla olevan tubulaariset rinnat. Joten imetys onnistui vain muutaman viikon, mutta määrä oli max 10ml kun kumpikin rinta oli räjähtämässä. Lopetin imetyksen ja lapsi söi korviketta ja kasvoi hyvin. Silti sanottiin että olen huono äiti ja että lopetin imetyksen turhaan.

Otapa vain se korvike käyttöön jos se imetys ei vain onnistu. Aina ei mene niinkuin strömsössä.

Vierailija
9/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoja juttuja minäkin murehdin aikoinaan mitä aloittaja. Oli ihan hirveä pettymys, kun imetys epäonnistui. Itsekin imetin pari, kolme tuntia ja annoin vasta sitten lapselle korviketta. Toisen lapsen kohdalla olin itselleni armollisempi. Ihan hyvin lapset voivat korvikkeellakin.

Vierailija
10/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet laatuäiti, kun asia huolettaa etkä ole välinpitämätön. Vauva on korvikkeellakin parhaassa hoidossa kanssasi.

Vierailija
11/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa juotetaan loput poron utareista.

Vierailija
12/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikeruokinta on pahoinpitely!

Hiero kiviä ja voikukanlehtiä polvia vasten, niin maito nousee rintoihin ja olet oikea nainen.

T: Maria N

Vierailija
13/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä miestä imemään molemmat rinnat tyhjiksi, jos sitten maito laskeutuisi paremmin.

Vierailija
14/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaksoset on kasvaneet ensin luovutetulla maidolla ja sitten korvikkeella. Oma matoni ei riittänyt edes yhdelle ja molempien rääkyessä nälkäänsä ei ollut aikaa asiaa murehtia, vaikka alkuun tuntui pahalta. Terveitä teinejä nyt jo. Älä stressaa ap❤

Vierailija
15/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tärkein, että vauva saa ravintoa tarpeeksi. Joko sitten rinnasta tai korvikkeesta. Itsellä ei tullut tarpeeksi maitoa ja tuttelia annoin. 3 kuukauden kuluttua äitini hermostui ja sanoi, nyt sitä perunaa tenavalle. Sitten keitettiin perunoita ja muusattiin löysä seos tuttelin sekaan. Johan alkoi uni maistua ja paino nousta. Nyt on poika armeijassa.

Vierailija
16/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvä äiti. Kannattaa muistaa, että osittaisimetyskin on imetystä ja vauva saa rintamaidon hyödyt.

Vierailija
17/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäonnistuin ekan imetyksessä, mutta ihan hyvä siitäkin tuli. Tokan kohdalla imetys onnistui ja vauva-aika oli täysimetyksen ansiosta rennompaa. Sen jälkeen onkin ollut vähän haastavampi kaveri, mutta ei liittyne imetykseen.

Vierailija
18/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan korviketta. Ei tee sinusta huonompaa. Järkevä tajuaa, että oma maito ei riitä ja korvikkeet kehiin.

Vierailija
19/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan ei käy onnenlahjat. Vaimo myi aikoinaan lastenklinikalle ylimääräiset. En tiedä miten systeemi nykyään menee.

Vierailija
20/29 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nännisi niin matalat ettei vauva saa niistä imettyä? Oletko käyttänyt rintakumeja apuna?

Apuja https://kaksplus.fi/vauva/imetys-ja-ruoka/miten-saada-rinnat-tuottamaan…

Itsellä oli pienet nännit ja oli pakko käyttää aluksi rintakumeja, vaikka ne hiersi ja imetys sattui aika paljon alkuun, mutta kun alkuvaikeuksista pääsi niin sujui todella hyvin ja pitkään.

Synnytytsairaalassa tosin rintapumpulla tuli heti aika reippaasti maitoa.

Voiko helle vaikuttaa maidon määrään, juotko tarpeeksi?