onko minulla sydän vika ?
Kävin lääkärissä ,koska minulla on ollut vasemmassa rinnassa ja mahassa puristava tunne (ei siis samaan aikaan kipua) . Ja myös huimausta ja kuristava tunne kaulassa. Myös vasemman käden peukalo on välillä puutunnut . Lääkärissä otettiin sydän ekg siis lepo ekg ja lääkäräri kuunteli vielä keuhkot ja sydämmen. Kaikki oli ok ja lääkäri sanoi ,että sydämmessä ei ainakaan ole mitään vikaa. Nuo oireet diagnosoitiin stressiksi ja lihas jumiksi . Voinko siis olla huolestta ,että sydämmessäni ei ole mitään vikaa?
Kommentit (25)
Ettei vain olisi sappi kivi vaiva > siis: sappikivivaiva. Eikö sappea ultrattu samalla kun tutkittiin muut jutut? Vai etkö ymmärtänyt sanoa, että vaiva ilmenee varsinkin, jos syöt rasvaista ruokaa.
Ahdistus ja närästys ainakin tekee tuota..tosi ikävä olotila.
Kun lääkäri sanoi ,että sydän on kunnossa ,niin onko minulla syytä huoleen ainakaan ,että nuo johtuisi sydämmestä? Sen takia kysyn kun luin jostain että ekg ei ole luotettavin tutkimus sydän jutuissa.
Ei pelkkä lepo-ekg riitä sydänsairausksien toteamiseen, jos oireet jatkuvat mene kardiologille. Nuorellakin voi olla esim. rytmihäiriöitä. Ei myöskään kuuntelu takaa, että mitään vikaa ei ole.
Ruuansulatus vaivat ovat hyvin mahdollisia koska tuo puristava tunne tulee usein rasvaisen ruuan jälkeen