Systeri-lehti
Lehden suositeltu lukijaikä on 8-12 vuotta. Tosiasiassa lehteä lukee 7-10-vuotiaat tytöt.
Lehdessä käsitellään yksityiskohtaisesti meikkejä, hiusten värjäämistä, seurustelua, flirttailua, suutelemista, kesäromansseja, poikaystäviä... Lehdestä löytyy jopa meikkiohjeita! Minusta lehdessä käsitellään paljon isommille lapsille tarkoitettuja aiheita. Vai haluaisitko, että ekaluokkalainen tyttäresi tulisi kotiin hiukset värjättynä pinkeiksi ja naamassa järjettömästi meikkiä?! Ymmärtäisin lehteä, jos se olisi Demi, mutta kun se on Systeri!
Lehden liitelahjatkin ovat meikkejä tai jotain vastaavaa.
Mitä mieltä olette tästä lehdestä?
Kommentit (5)
Hei, se on vanhemman tehtävä lukea lehti ennen kuin antaa sen lapselle. Jos se ei edusta arvojasi, älä osta sitä.
Ja valokuvamallit ovat kaikki lehdessä noin 13-19-vuotiaita tyttöjä, joilla on kunnon muodot, tissit ja kaikki, vaikka lehti on suunnattu alle 11-vuotiaille!
No kiitosta vaan paljon!👋🏼 Mä oon 12 täytän 13 ja luen systeriä! Ite tykkään ja siis meikkaan kouluun ja äiti tietää ja se on sillee ihan ok! Että voisit itekkin vähän miettiä😑✋🏼
mäkin oon 12 ja täytän kolmetoist!!mä meikkaan kouluun ja joo värjään hiuksii!!ja haittaaks se sun elämää jos muiden lapset tulee hiukset pinkkinä kotiin??!!ja mistä ne sais a)ne värit ja meikit ilman et vanhemmat huomaa ja kuka 10 vuotias kantaa meikkejä kouluun??b)eiköhä vanhemmat lue sen lehden myösniin kyl ne varmaa sensuroi ne ja aivansama kuka sitä lukee!!en jaksa enää kirjottaa!!
kyllä mä tota lehteä luin ala-asteikäisenä ja kyllä silloin sai koulun diskoon esim laittaa vähän luomiväriä tai huulikiiltoa. lehden nykyisestä tasosta en tiedä, mutta 10 vuotta sitten se oli ainakin ihan ikäiselleni sopivaa luettavaa. tuollaiset asiat nyt vaan sattuvat kiinnostamaan tuon ikäisiä tyttöjä.
ja se että lehdesdä kerrotaan pussailusta tai seurustelusta ei tarkoita että niitä silti suuremmissa määrin harrastettaisiin. näkisin tuon lehtien lueskelun ennemminkin turvallisena tapana saada tietoa, kun ne asiat kuitenkin mietityttävät.