Hävettikö seurustelun alussa pieraista miehen kuullen? Milloin muuttui?
Olen seurustellut nyt 1.5 v ihanan miehen kanssa ja voimme puhua mistä tahansa nolostakin asiasta, mutta en ikinä kehtaisi pieraista hänen kuultensa. Hän kylläkin tekee niin joskus, eikä se haittaa kumpaakaan. Oliko teillä tällaista, milloin se muuttui, miten, miksi? Olisiko neuvoja päästä tästä "pelosta" yli, koska ei ole aina kiva pidätellä ja sitten kärsiä kipeästä mahasta
Kommentit (58)
Laitatteko ujopierijät hanan aina valumaan, kun käytte vessassa paukauttamasa. Tai kakilla?
Olimme olleet noin kuukauden yhdessä, kun sovimme (minun aloitteestani!), että voimme pieraista toistemme seurassa eikä sitä varten tarvitse mennä esimerkiksi vessaan. Tuohon aikaan kummallakin meistä oli paljon vatsavaivoja, eikä esimerkiksi elokuvan katsomisesta olisi tullut yhtään mitään, jos se olisi pitänyt jatkuvasti keskeyttää pieremään menemistä varten.
Sittemmin molempien vatsat ovat rauhoittuneet, mutta sopimus pitää edelleen. Meitä eivät toistemme pierut häiritse, joten ei ole mitään syytä nähdä turhaa vaivaa menemällä toiseen huoneeseen paukuttelemaan.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 08:51"]Laitatteko ujopierijät hanan aina valumaan, kun käytte vessassa paukauttamasa. Tai kakilla?
[/quote]
En todellakaan. Kato kun ne asiat kuuluu vessaan, mutta ei muihin tiloihin.
Piereskely perheen kesken/todella läheisten seurassa on mielestäni aivan täysin normaalia ! Minusta on suorastaan rentoa jos joku voi olla niin oma itsensä seurassani, että uskaltaa rupsun päästää. Ei kaikki pierut tarkoita mitään ripulipaskaydinsota-hyökkäystä. Jos tuntee ja tietää, että tuleva pieru on iso/todella haiseva niin sen voi käydä rusauttamassa muista kauempana/varoittaa seuraa että anteeksi kohta voi haista.
Mutta että "hyiyäk en ole x-vuoteen piereskellyt kertaakaan puolisoni kuullen" ? Aika estynyttä. Toiset toki kokevat inhotuksen tunteita herkästi, mutta mahtaa olla aika huopatossuilla hipsimistä tällainen meininki. Jos pieni pieru on "todella kuvottavaa ja sikamaista" niin hohhoijaa. Normaali suoli toimii ja erittää tietynmäärän kaasua joka vuorokausi, ihmiset ovat myös yksilöllisiä kaasun tuottamisen määrässä.
kuka pierua pidättelee, jotain salaa ;)
8v yhdessä, neljä naimisissa enkä todellakaan piere ja paskanna mieheni kuullen tai nähden!
Mielestäni ei ole asiallista piereskellä toisten seurassa, enkä ymmärrä yhtään ihmisiä jotka pierevät toisten seurassa.
Vahingoton vahinkoja ne eivät haittaa, raskaus aikana ilmaa oli todella paljon ja joskys kävi vahinko.
Jos minua pierettää menen vessaan piereskelemään, toiseen huoneeseen tai ulos.
Olen opettanut myös lapsille että ei ole kohteliasta piereskellä seurassa vaan että käy vaivihkaa pieraisemassa toisessa huoneessa tai vessassa. Ja jos sattuu vahinko, pyydetään anteeksi. Häpeällistä en asiasta missään nimessä ole tehnyt.
Rupesin kasvattamaan näin kun serkkutyttö estottomasti piereskeli sylissäni 3v. Ja nauroi päälle.
Mies saattaa joskus pieraista läsnäollessani jolloin kyllä sanon että todella ällöttävää ja haluaako hän että minäkin piereskelen seurassa, en voi sietää tälläistä sikailua ja toisen ihmisen huomioon ottamattomuutta.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 00:01"]
Olen seurustellut nyt 1.5 v ihanan miehen kanssa ja voimme puhua mistä tahansa nolostakin asiasta, mutta en ikinä kehtaisi pieraista hänen kuultensa. Hän kylläkin tekee niin joskus, eikä se haittaa kumpaakaan. Oliko teillä tällaista, milloin se muuttui, miten, miksi? Olisiko neuvoja päästä tästä "pelosta" yli, koska ei ole aina kiva pidätellä ja sitten kärsiä kipeästä mahasta
[/quote]
Meillä toimi tämä:
Oltiin oltu yhdessä ehkä 2-3 kk janukutiin vaimon kotona vanhalla puolella eli saatiin heidän vanha talo ihan omana käyttöömme, muut nukkuivat uudessa talossa.
No, koko ajanhan siinä naitiin ja kerrna sitten kesken hekumallisen seksin, tulevalta vaimoltani pääsi aivan valtava paukku. Ei mikään lörisevä törähdys, vaan raikuva toitotus, joka päättyi järeään pamahdukseen.
Hän alkoi nauraa aivan hulluna ja meinasi siinä koko touhu lässähtää, mutta minua se hiukan kiukutti, joten aloin panemaan häntä todella kovaa - myönnetään, vähän kyseenalaista tuolla tavalla suutuspäissään alkaa toista rynkyttää, mutta luonnollisesit olisin lopettanut, jos hän olisi jotain edes vihjannut, siihen suuntaan, että nyt ei tunnu kivalta. Sittenpä sitä ei enää naureskeltu, kun seksi vei mukanaan ja jälkikäteen hän kiitteli, että olin pannut kunnolla, olin kuulemma ollut aiemmin liian hellä, muta hän ei ollut kehdannut sanoa mitään.
- laphilainen
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 23:41"]
Piereskely perheen kesken/todella läheisten seurassa on mielestäni aivan täysin normaalia ! Minusta on suorastaan rentoa jos joku voi olla niin oma itsensä seurassani, että uskaltaa rupsun päästää. Ei kaikki pierut tarkoita mitään ripulipaskaydinsota-hyökkäystä. Jos tuntee ja tietää, että tuleva pieru on iso/todella haiseva niin sen voi käydä rusauttamassa muista kauempana/varoittaa seuraa että anteeksi kohta voi haista.
Mutta että "hyiyäk en ole x-vuoteen piereskellyt kertaakaan puolisoni kuullen" ? Aika estynyttä. Toiset toki kokevat inhotuksen tunteita herkästi, mutta mahtaa olla aika huopatossuilla hipsimistä tällainen meininki. Jos pieni pieru on "todella kuvottavaa ja sikamaista" niin hohhoijaa. Normaali suoli toimii ja erittää tietynmäärän kaasua joka vuorokausi, ihmiset ovat myös yksilöllisiä kaasun tuottamisen määrässä.
kuka pierua pidättelee, jotain salaa ;)
[/quote]
Mä salaan moniakin asioita. Minusta parisuhteen pitäminen eroottisena vaatii pieniä salaamisia. Ystäväni (nainen) käy paskalla ovi auki miehensä (ja myös meidän ystävien) läsnäollessa. Onhan se rentoa, mutta en itse kaipaa tuon tyyppistä rentoutta suhteeseen.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 00:04"]
3v takana ja kumpikaan ei piere toisen kuullen. Ja ihan ilman mahakipuja :) Kannattaa varmaan tarkastaa ruokavalio jos kovasti pierettää ja mahaan sattuu. Ihan avoimesti kyllä keskustellaan mahavaivoista yms muuten, mutta ei sillä ja toisen pakottamisesta toisen löyhkään ole tekemistä keskenään.
[/quote]
Sama täällä. Paitsi 5vuotta takana.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 00:35"]Luin väärin, että hävettikö puraista miehen kullia.
Menen nukkumaan.
[/quote]
Apua, minä kuolen nauruun!
Meillä mies kyllä piereskelee monta kertaa enemmän kuin minä, eikä se haittaa. Luulen että se syö hotkien ja nielee ilmaa samalla. Passitan miehen kyllä muualle paukuttelemaan, jos tiedän että tulossa on aikamoinen pommi (tietyt ruuat pistää sen suoliston tuottamaan järkyttävät määrät kaasuja, mutta syö niitä silti koska ovat kuulemma hyviä..:D).Miehen pöräyttely häiritsee ainoastaan sillon jos pieru oikeasti haisee, kuten vaikka jos ollaan menossa nukkumaan/olen juuri nukahtamassa ja mies hajumyrkyttää makkarin.. Oikeastaan mun ainut "sääntö" piereskelyn suhteen on se, että jos nukutaan lusikassa niin että minä halaan miestä (mies siis mun "sylissä"), silloin EI saa piereä. en todellakaan halua että mun syliini piereskellään, siinä menee mun raja :D. Jos sillon alkaa ilmat kiertää saa luvan kääntyä toiselle kyljelle ja pieraista poispäin.
Oltaisiinkohan me oltu joku 1-2kk yhdessä, kun kerran ollessamme miehen luona se poistui huoneesta eteiseen kesken leffan kattelun. Olin vähän ihmeissäni että mihin lähti, huikkasi mennessään menevänsä "eteiseen haisemaan" :D Sanoin sille, että ei tarvi pois lähteä, ei mua haittaa. Siitä eteenpäin mies on aivan vapautuneesti töräytellyt seurassani. Itseä jostain syystä nolostuttaa jos oma pieru päästää kunnon pörähdyksen (koitan päästää "hiljaisia" ilmanpäästöjä :D).. En kyllä tiedä miksi. Ei ne yleensä edes haise. Varsinkin jos miettii millaisia miehen munareita minä olen saanut haistella, ei pitäisi paukahdus paljoa nolottaa.
Kyllä olis vatta joka päivä kipeä jos ei kehtais poikkiksen seurassa piereskellä. Huumoria vaan peliin nii kyllä se kumppanin seurassa töräyttely onnistuu.
Kyllä mua ainakin hävetti kun kerran pääsi pieru miehen edessä. Suhtauduin siihen kypsästi: heitin miestä tyynyllä ja huusin "älä naura" ja juoksin pois huoneesta :D Mutta ei me kyllä muuten vieläkään toistemme seurassa piereskellä vaikka yhdessä ollaan oltu kuutisen vuotta ja siitäkin hieman yli viisi asuttu yhdessä. Ei se mun mielestä ole estynyttä, vaan kohteliasta, eikä ainakaan mun elämää haittaa mennä vaikka vessaan tai parvekkeelle haisemaan jos sellainen olo tulee. Kai se on eri asia jos on usein vatsavaivoja?
Ikinä en ole ymmärtäny niitä ketkä laittaa hanan valumaan vessaan mennessään. Kokeilkaapa huviksenne niin että laitatte hanan valumaan vessaan ja menkää ulkopuolella kuuntelemaan. Hanan valuminen saattaa vessassa kuulostaa kovalta ääneltä, mutta ulkopuolelle se kuuluu hiljempaa=kyllä se sontiminenkin kuuluu ulkopuolelle.
Ekana yhteisenä yönä (noin parin viikon tapailun jälkeen) mies pieraisi ensin. Tästä joku viikko tjn niin minäkin rupesin päästelemään ihan estoitta ilmaa pihalle. Ei hävettänyt silloin, eikä hävetä vieläkään, miksi hävettäisi? Piereminen on ihan luonnollista ja kaikki sitä tekee.
Lisäksi mulla tulee vatsa välillä todella kipeäksi jos joutuu pidättelemään (esim. töissä) ja sitä en todellakaan halua kokea omassa kodissani! En myöskään jaksaisi aina raahautua (esim. kesken jännän kohdan leffassa tai kun olet tullut juuri pitkän päivän jälkeen kotiin ja rojahdat sohvalle kahvikupposen kanssa hengähtämään) toiseen huoneeseen/vessaan piereskelmään. Propsit niille, ketkä jaksaa, mutta minä olen liian laiska siihen. :)
En koskaan voisi olla parisuhteessa, jossa ei ikinä piereskellä toisen kuullen.
Ollaan seurusteltu 2 vuotta ja kumpikaan ei ole toisen kuullen piereskellyt. En näe syytä miksi pitäisi haista paskalle toisen läheisyydessä.
Yhä hävettää. Yhdessä yli 16 vuotta. En piere seurassa. Piste.