Pyysin ystävää kastelemaan kukkani viikon ajan, hän tahtoo korvaukseksi 100€
Pihalla viisi isoa ruukkua, päivittäin kasteltava näillä keleillä. Ystävä asuu n. 300m päässä. 100€ on kuitenkin mielestäni liikaa, varsinkin kun hoidin hänen kissaansa bensa kuluja vastaan hänen viikon lomansa ajan (asui silloin n. 15km päässä minusta)
Kommentit (48)
Kuinka paljon bensakuluja laskutit kissanhoidosta? Olisiko jäänyt siitä kaverille jotain hampaankoloon. Ystävät auttaa toisiaan yleensä ilmaiseksi.
Ehkä palvelus palveluksesta olisi hyvä, niin ei tarvitsisi käyttää rahaa.
Hän kastelee niitä 10 tuntia? Vai 5tuntia ja maksaa verot? Kuule. Niitä kukkia ei tarvitse kastella kuin kerran viikossa. Kastele kun lähdet. Ne saa loput kosteudet ilmasta. Nyt on niin suuri ilmankosteus että sinä mädännytät ne kukat ylikastelulla jos annat useammin vettä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon bensakuluja laskutit kissanhoidosta? Olisiko jäänyt siitä kaverille jotain hampaankoloon. Ystävät auttaa toisiaan yleensä ilmaiseksi.
Pikkasen eri asia ajaa 30 kilsaa päivässä kuin kävellä muutama sata metriä. Vinkkinä: naapurin teini tekee puolella hintaa.
Pyydä lähinaapurin teiniä, luulen, että 50 € riittää. :)
Ystävät ei pyydä 100€ kukkien kastelusta.
Vierailija kirjoitti:
Hän kastelee niitä 10 tuntia? Vai 5tuntia ja maksaa verot? Kuule. Niitä kukkia ei tarvitse kastella kuin kerran viikossa. Kastele kun lähdet. Ne saa loput kosteudet ilmasta. Nyt on niin suuri ilmankosteus että sinä mädännytät ne kukat ylikastelulla jos annat useammin vettä.
Kukat täytyy näillä helteillä kastella 2krt päivässä, samoin penkit.
Naisten välinen ystävyys on upeaa.
Hanki altakasteltavia ruukkuja. Mulla kukat ei kuollut vaikka olin viikon kotoa pois eikä kukaan kastellut
Kaadat niille kukille lähtiessä tarpeeksi vettä. Kyllä ne viikon pärjäävät.
Satanen kukkien kastelusta.....huh.
Ei tuo mikään ystävä ole. Kaikkea sitä kuuleekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kyllä meillä meinas samettikukat kuolla, kun yhtenä päivänä unohtui antaa vettä. Ruukussa ovat, maassa olevat vastaavat eivät ihan niin nopeasti nuupahtaneet. Vähintään kerran päivässä tulee kasteltua, joskus kaksi. Aurinko porottaa koko päivän ihan myöhäistä iltaa lukuun ottamatta penkkeihin, niin on pakko kastella perunoitakin, jotka normiolosuhteissa varmaan pärjäisi kokonaan kastelematta.
Ap:lle sanon vaan, että pyydä vaikka naapuria kastelemaan. Tuolla hinnalla joutaisi kastella koko kuukauden kukkia. Minä kävisin vaikka 20 eurolla aina vauvan vaunulenkin yhteydessä antamassa vettä, jos noin lähellä asuisin, ja jos ei vauvaa olisi mukana hankaloittamassa, niin vaikka ilmaiseksi.
Mä voin hoitaa ilmatteeks jos tuot ne tänne Vantaalle. Mahtuu varmaan partsille. Onks muuten facebookissa kukkienhoitaja-ryhmää? Sellasta että vois ottaa kukat hoitoon omaan kotiin. Kukaan tuskin haluaa antaa vieraalle avainta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun minulla riittää joka toinen päivä ja lämmintä 30
Ostat uudet kesäkukat tarjouksesta reissun jälkeen, säästät 90e.
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun minulla riittää joka toinen päivä ja lämmintä 30
No meillä paahtaa aurinko koko ajan niin mikä kumma se on jos kukat nuupahtaa?
Vierailija kirjoitti:
10€ , olin tuolloin opiskelija ja se oli viikon ruokabudjettini. Ap
Täällä olisi lasitetulla parvekkeella paprikaa kasvamassa saviruukussa. Mitäs luulette, pärjääkö ne yksin 3 päivää näillä helteillä?
No ainakaan ei kannata tuolta "ystävältä" ostaa kastelua tuohon hintaan, tai olla hänen ystävänsäkään enää. Löydät varmasti muun ratkaisun. Jollet naapurista, niin sitten nettilehdet on juuri nyt pullollaan vinkkejä kuinka saada kasvit kestämään jonkin aikaa kastelematta. Pullotkin muuten liittyy asiaan, joten nyt äkkiä tyhjentämään isoja vissypulloja ennen lähtöäsi.
Vierailija kirjoitti:
No just.
Mulla on parvekkeella 7 tomaattipuskaa ja pelkästään niille saa kantaa näillä keleillä ainakin 30 litraa vettä päivässä.
Kosteudet ilmasta?
Tingi yhdeksään kymppiin jos pystyt.