Pyykkiexpertit!! En saa pyykistäni raikasta?
Olen pessyt aiemmin hajusteettomalla pesuaineella vaihdellen merkkiä. Ei huuhteluainetta. Nyt ostin tavallisen OMO pesuaineen ja sinisen Comfort huuhteluaineen. Tuo OMO tuoksuu nenääni hyvältä pullosta mutta ei vaatteissa. Jotenkin tunkkainen haju. Oon sitruunahapolla pessyt pesukoneen. Missä vika? Haluan löytää ratkaisun raikkaaseen pyykkiin? Lisäksi kysymys, jos on joskus jäänyt liian kauaksi aikaa pyykki koneeseen niin onko vaatteet silloin pilalla?
Kommentit (45)
Pesuneste on hupaa, moni laittaa myös jauhoa liikaa. -Jos alatte pestä, varokaa pyykkistä ongelmaa. -Pesuainemainonnassa näytetään usein ronski annostelu- menekin saamiseksi.
Etikka haisee ihan hirveälle, mieluummin sitruunahappoa koneen puhdistukseen.
Hien haju ei lähde vaatteista 40 asteessa. Pitää pestä 60 asteessa. Ja kone välillä vaikka tyhjänä pyörittää pesuaineen kera 90 asteessa.
Hajustetut pesuaineet haisee hirveälle ja saan siitä hajusta astmakohtauksen🤢
Puhdas pyykki EI HAISE MILLEKKÄÄN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet eivät linkoudu riittävän kuiviksi. Osta 1200 kierrosta minuutissa linkoava kone, niin LUPAAN, että pyykkisi on raikasta.
Jos pyykki on märkää, kun sen ripustaa, se alkaa haista, vaikka mitä tekisi. Tai haisee jo koneesta otettuna.Joo mä luulen että tää on se syy!!!!! Kone jättää liian märäksi vaatteet. On joskus jopa litimärkiä. Ollaan mietitty joko pesukonetornin tai kuivaava pesukone. Onko suosituksia?
Ap
Minulla on nyt pesukone+kuivausrumpu tornina, mutta hetken jo suunnittelin kuivaavan pesukoneen ostoa, kun harmitti kuivausrummun viemä huonetila muutenkin ahtaassa kylpyhuoneessa.
Sitten tajusin, että kuivaava pesukone on käytettävyytensä kannalta rajoittuneempi kuin nykyinen systeemini. Kuivaava pesukone on todellakin varattu myös pyykin kuivaamisen ajan, ja joutuisin muuttamaan pyykinpesutapojani melkoisesti. Minä nimittäin pesen nykyään monta koneellista peräjälkeen, sillä kerään pyykkejä joitakin päiviä saadakseni mahdollisimman täysiä koneellisia. Yleensä pyykit ovat ehtineet kuivua kuivausrummussa sillä aikaa, kun uusi koneellinen pyykkiä on puhtaana ja tarvitsevat kuivaamista. Sitten voinkin tyhjentää kuivausrummun ja täyttää sen märällä pyykillä. Sillä aikaa, kun uusi koneellinen pyykkiä pyörii pesukoneessa ja toinen kuivausrummussa, voin laskostella puhtaat, kuivat pyykit kaappiin.
Eri
Tekniikan maailma lehden testivoittaja AEG kuivaava pesukone?
Onko ne nyt niin huonoja?
Ap
Minulla on nyt pesukone+kuivausrumpu tornina, mutta hetken jo suunnittelin kuivaavan pesukoneen ostoa, kun harmitti kuivausrummun viemä huonetila muutenkin ahtaassa kylpyhuoneessa.
Sitten tajusin, että kuivaava pesukone on käytettävyytensä kannalta rajoittuneempi kuin nykyinen systeemini. Kuivaava pesukone on todellakin varattu myös pyykin kuivaamisen ajan, ja joutuisin muuttamaan pyykinpesutapojani melkoisesti. Minä nimittäin pesen nykyään monta koneellista peräjälkeen, sillä kerään pyykkejä joitakin päiviä saadakseni mahdollisimman täysiä koneellisia. Yleensä pyykit ovat ehtineet kuivua kuivausrummussa sillä aikaa, kun uusi koneellinen pyykkiä on puhtaana ja tarvitsevat kuivaamista. Sitten voinkin tyhjentää kuivausrummun ja täyttää sen märällä pyykillä. Sillä aikaa, kun uusi koneellinen pyykkiä pyörii pesukoneessa ja toinen kuivausrummussa, voin laskostella puhtaat, kuivat pyykit kaappiin.
Eri