Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten uskaltaisin mennä videovuokraamoon?

Vierailija
18.07.2014 |

Pelkään sosiaalisia tilanteita. Etenkin näitä mihin harvemmin joutuu. Tekee hirveästi mieli katsoa joku uusi leffa tänään, mutta en ole käynyt moneen vuoteen videovuokraamossa. En tiedä onko mun tiedot säilyny makuunissa? Siis osoitetiedot yms. Pitääkö mun sanoa nimi kun vuokraan vai käykö tuolla jos näyttää ajokorttia? Kerran joku myyjä (r-kioskilla) alko kovaan ääneen päivittelemään että"mikäs tyyppi sinä olet ei täältä löydy sun tietoja, eiku löytypäs, oho onko sulla jääny viime vuonna palauttamatta joku leffa, sulla on lainauskielto" alko ahdistaa :( eikä tuo edes pitänyt paikkansa, sekoili nimissä kun mulla on niin yleinen nimi. Älkää naurako mulle kun tälläistä pelkään. Mietin nyt pystynkö lähteä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuunilla on myös nettivuokraamo, käytä sitä.

Vierailija
2/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso netistä joku leffa. Youtubestakin löytyy.

Tilaa viaplay tai netflix tai hbo, näitähän riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 19:25"]

Katso netistä joku leffa. Youtubestakin löytyy.

Tilaa viaplay tai netflix tai hbo, näitähän riittää.

[/quote]

eikä, vaan meet sinne vuokraamoon! sos tilanteiden pelkoon vihoviimenen keino on pitää sitä jonain suojamuurina

Vierailija
4/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sulle peukkuja. Ajattele, että voitat pelkosi ja saat palkinnoksi viettää leffaillan. Pitäis mun mielestä riittää et näyttää ajokortin tjsp ja kyl niiden tarvittavien tietojen pitäis säilyä siellä kai. Se tilanne on muutamassa minuutissa ohi ja sitten voit keskittyä siihen leffaan. Tsemppiä!

Vierailija
5/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vain. Auttaisko jos vähän suunnittelet etukäteen mitä teet/sanot? Nykyään ainakin Makuunissa ne pyytävät ajokorttia. Kun olet löytänyt kiinnostavan leffan, mene sen kanssa tiskille, moikkaa ja ojenna ajokorttisi (tai vaikka ajokortti JA vuokraamon klubikortti jos sulla on sellainen) ja kysy heti alkuun, että "onkohan mun tiedot vielä teillä, kun en ole pitkään aikaan käynyt?". Sitten se työntekijä tsekkaa löytyykö tiedot. Jos löytyy niin varmaan tarkistaa yhteystiedot. Jos ei löydy, niin varmaan pyytää yhteystiedot vaan uudelleen.

Se on totta, että välttäminen vaan pahentaa pelkoa ja tekee tavallisista asioista mörköjä, jollaisia niiden ei tarvitse olla. Tsemppiä!

Vierailija
6/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että! Mullakin on vähän paniikkihäiriötä tai jotain, esiintymään en pysty ollenkaan esim. luokan edessä, pienelle porukalle taas kyllä, mut ilman sitä kouluaspektia.

Vastaavassa tilanteessa heitän itse ihan läskiksi, siis tyyliin miten tässä kuuluu käyttäytyä kun en ole aikoihin käynyt? Haluuks mun henkkarin? Onko tää kantiskortti viel voimassa?

Vierailija
7/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuu kertomaan miten meni? :) Saako kysyä missä asut?

Vierailija
8/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja jos se myyjä sanoi jotain että "mikäs tyypi sä oot" niin se myyjä oli vähän outo ja tökerö. Et sinä :)

5 (joka oli myös 7)

Vierailija
9/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kirjoitti hyvät neuvot. Mikään, mitä sä siinä kassatilanteessa tuut sanomaan tai tekemään, ei oo outoa. Kaikki menee hyvin. Niiden kassahenkilöiden työ on tietää miten siinä tilanteessa pitää toimia kun sä et menekään siihen asiakaskortti ojossa, ei sun.

Jos vielä jänistyttää ja voit katsoa netistä leffaa, niin makuunilla on nettipalvelukin: (en kyllä oo itse kokeillu)

http://www.makuuni24h.fi/

Vierailija
10/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle! Hyvät neuvot täältä jo sait. Itse olen myös kärsinyt sos.tilanteiden pelosta, mutta otin itseäni niskasta kiinni ja olen selvinnyt isommistakin haasteista.

Kannattaa miettiä, mitä teet seuraavaksi. Eli esim. Menen autoon, ajan parkkipaikalle, kävelen sisälle, valitsen leffan yms yms. Eli et jo autossa mieti sitä tilannetta kassalla.

Vierailija
11/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos videovuokraamo tuntuu liian rankalta, käy kirjastosta lainaamassa joku elokuva. Oon ollut kirjastossa töissä ja siellä käy paljon asiakkaita, jotka jännittävät pahasti noita asiakaspalvelutilanteita (kaikkea aineistoa ei voi lainata automaatilla ja esim. varaukset haetaan palvelutiskiltä). Vaikka miten sekoilisit sanoissasi tai et uskaltaisi sanoa muuta kuin moi ja paiskaisit kirjastokortin ja leffan tiskiin, kukaan ei muista sitä minuutin kuluttua, koska siihen ollaan niin totuttu. Voi tosin olla, että videovuokraamossa on ihan sama juttu.

Jos asiakaspalvelija sanoo jotain outoa tai typerää, se ei ole sun häpeäsi vaan hänen ammattitaidottomuuttaan.

Vierailija
12/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! Lähden nyt ajamaan makuuniin, toivottavasti pääsen elävänä takaisin :D ap

Vierailija
13/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni, loistavaa :) Tuu kertomaan kuulumiset ennen leffailtaa :)

5

Vierailija
14/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni?

Vierailija
16/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffa vuokrattu! Itkettää melkein..siksi että jos olisin tiennyt ettei se tuon kummoisempi juttu ole niin olisin vuokrannut leffoja paljon useammin! Ahdisti kyllä leffaa valitessa ja katselin millainen myyjä kassalla on. Nuori ja kiltinoloinen tyttö siellä seisoi. Viimein sitten uskaltaiduin kassalle kun olin muka valinnut leffaa niin kauan. Tervehdin, tyttö pyysi henkkarit ja sitten maksoin ja lähdin :D mitään tietoja ei tarvinnut kassalle kertoa kun ilmeisesti ne siellä muistissa oli. Huh! Kiitos vielä teille, nää viestit oikeasti rohkaisi mua lähtemään. Kurjia tälläiset pelot.

17/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa!!!!! Hyvä sinä!!! Ja ensi perjantaina uudelleen :)))))

Vierailija
18/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap^

Vierailija
19/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa. Huomenna kun palautat, niin vuokraa taas uusi :D Mukavaa leffailtaa!!!

Vierailija
20/22 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähyvähyvä! :) Kannattaa vahvistaa noita positiivisia kokemuksia ja rikkoa omia rajoja juuri tuolla tavalla. Rentouttavaa leffailtaa!

5