Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko teinienne tosiaan loisia koko loman??

Vierailija
18.07.2014 |

Meillä 13- ja 15-vuotiaat tytöt, joille joka päivä järjestetty kotihommia n. 4 tunnin edestä. Kavereille tai menoihin ei lähdetä ennen kun nämä on tehty. Ei ole purnattu vastaan vaan nuoret tajuavat jo nyt ahkeruuden päälle. Koulu on lapsen työ, ei tee hyvää lorvia koko kesää, menee rytmit sekaisin. Uskomatonta, että työkykyiset nuoret makoilevat kuukausikaupalla, pyörivät missä sattuu ja roikkuvat koneella aamuun. Ymmärrän, että kesätöitä on nyt vaikea saada mutta vanhemmilla on mielestäni velvollisuus sitten laittaa hommiin. Meilläkin odottaa ruoka pöydässä ja talo siistinä kotiin tullessa :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä annan, sillä niin olen tehnyt itsekin. 16v alkaen olin sitten töissä. Tunnistan kyllä tuon ärtymyksen tunteen, joka lorvailusta tulee kun itse joutuu olemaan töissä, mutta se on kuulkaas hirmuisen tärkeää myöhemmän mielenterveyden kannalta, että lapset saavat olla lapsia, eivätkä aikuisten velvollisuudet paina liian aikaisin. 

Vierailija
22/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 19:11"]

Jotain tekevät kesälläkin, mutta ei sentään ap:n työleirin vertaa ;) Nurmikonleikkuu kerran viikkoon, siitä saa 20e taskurahaa ja teinit ajavat sen yleensä puoliksi. Molemmilla yksi ruuanlaittopäivä viikossa jolloin siis tekevät haluamansa lämpimän ruuan koko perheelle, astianpesukoneen tyhjentävät vuoroaamuina.

.

[/quote]

Meillä kuuluu tiskikoneen täytöt ja tyhjennykset teineillä ihan normaaleihin jokapäiväisiin hommiin myös kouluaikoina. Samoin ruuan laittaa se, joka ensimmäisenä ehtii tai erityisesti haluaa. Imuroinnit, koiran ulkoilutukset yms kuuluu kaikille perheenjäsenille eikä kesäaika poikkea mitenkään talviajasta. Tenien työtä on koulunkäynti,  minun työtäni on työssäkäynti. Koti, kotityöt ja koira on meidän kaikkien saman katon alla asuvien yhteisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan lorvia. Onpahan sitten kivoja kesiä, joita voi aikuisena muistella, kun tekee kymmenen vuotta pätkätöitä eikä saa kasaan kuin pari viikkoa lomaa. Tai opiskelijana, kun joutuu olemaan kaikki vapaapäivät kesäisin ja viikonloppuisin töissä, että riittää rahaa elämiseen. Lasten kuuluu saada lomailla.

Vierailija
24/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma on lomaa, hei. 15-v nyt toki voi mennä jo töihin jos sellaisen sattuu saamaan ja se on hieno juttu mut mun mielestä yläasteikäisiä ei kyl viel pitäis pakottaa. Normaalit kotitaloushommathan kuuluu kaikille ja niitä pitää yleensä tehdä arkenakin itse kunkin.

Vierailija
25/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 19:11"]

Jotain tekevät kesälläkin, mutta ei sentään ap:n työleirin vertaa ;) Nurmikonleikkuu kerran viikkoon, siitä saa 20e taskurahaa ja teinit ajavat sen yleensä puoliksi. Molemmilla yksi ruuanlaittopäivä viikossa jolloin siis tekevät haluamansa lämpimän ruuan koko perheelle, astianpesukoneen tyhjentävät vuoroaamuina.

.

[/quote]

Meillä kuuluu tiskikoneen täytöt ja tyhjennykset teineillä ihan normaaleihin jokapäiväisiin hommiin myös kouluaikoina. Samoin ruuan laittaa se, joka ensimmäisenä ehtii tai erityisesti haluaa. Imuroinnit, koiran ulkoilutukset yms kuuluu kaikille perheenjäsenille eikä kesäaika poikkea mitenkään talviajasta. Tenien työtä on koulunkäynti,  minun työtäni on työssäkäynti. Koti, kotityöt ja koira on meidän kaikkien saman katon alla asuvien yhteisiä.

[/quote]

Just näin meilläkin. Peruskotihommat kuuluu kaikille, ne on huolenpitoa yhteisestä kodista.

Vierailija
26/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 19:06"]

Lukion viimeisellä, kirjoittaa syksyllä 3 ainetta niin aika menee osittain lukemisessa ja se saa riittää.

[/quote]m

siis häh? Lukion kolmannella ja sä annat vaan lorvailla. mistä näitä idioottivanhempia oikein tulee?

Kai annat joka päivä ison rahatukun myös? ja kun lähtee omaan elämää, muista käydä siivoamassa

hänen kotinsa ainakin kerta viikkoon. kysykää viellä mistä uusavuttomuus johtuu...

Vierailija
27/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ap saa lomansa kulumaan, jos molemmat teinit tekee kotitöitä 4 h/lomapäivä ja  ap aikuisena tietenkin 8h/lomapäivä. Ei pakastintakaan kannata joka päivä sulattaa ja jalkalistojen puhdistus hammasharjalla taitaa jäädä ainoaksi työksi, mitä ap lomapäivinään puuhailee. Sillä aikaa lapset tekee ruuat, pesee pyykit, imuroi jne.

Lomalla ei lorvita, ei lapset eikä aikuiset.

Vierailija
28/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 18:53"]

Mistä tuo alapeukkukasa ilmestyi?

[/quote]

Amatöörimaista peukutusta. Kokeneemmat osaavat laittaa niukasti peukkuja ja täten muokata ilmapiiriä suotuisemmaksi. Tuollainen peukkumäärä paljastuu heti manipuloiduksi. 

Mielestäni on lasten hyvä tehdä töitä kesällä ja erityisesti pitää jonkinlainen päivärytmi. Mitään tuollaisia tiukkoja rajoja en kuitenkaan laittaisi.

Vierailija
29/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorvailua ehdottomasti! Siihen vähän matkustelua ja muuta kivaa ajanvietettä.

Niin minäkin teen. Miksi lapsen pitäisi rehkiä?

Vierailija
30/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla ollut aina joku pieni kotiaskare ja sen he tekevät aina. Roskien tyhjennys ja tiskikoneen täyttö ja tyhjennys. Vuoroviikkoina nämä tekee ja ympäri vuoden.

Ja iltaisin siivotaan lelut paikalle, jotta koti pysyy siistinä.

Nämä kun tekevät, saavat viikkorahansa.

Vierailija
31/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti ei ole työleiri,lapseni ovat jo täysi-ikäisiä, ei ikinä heidän ole tarvinnut tehdä omaa osaansa talon töistä.Ovat saaneet levätä pitkän kouluvuoden jälkeen. Molemmat kunnollisia ihmisiä, muistelevat omaa lapsuuttaan ja huoletonta kesää. Hirveää patistaa lapset raatamaan. Itse tykkään kotitöistä, teen ne mieluiten itse. 

Äiti40+

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän