Syötkö kaksi lämmintä ateriaa päivässä?
Kommentit (10)
En syö kahta lämmintä ateriaa edes viikossa. En erityisemmin pidä lämpimästä ruuasta.
Harvoin. Ei töissä ollut aikaa. Raskaana ollessa söin ihan vauvan takia.
Joo yleensä, syön siksi kun on nälkä. Ja olen alipainoinen, niin se on vähän "pakko" syödä :)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 17:12"]
Harvoin. Ei töissä ollut aikaa. Raskaana ollessa söin ihan vauvan takia.
[/quote]
Mistä se vauva tiesi oliko ruokasi lämmintä vai kylmää?
En syö ns. "kunnon ateriaa" kahta kertaa, eli vain yksi ateria, yleensä lämmin ruoka. Kasvuiässä kyllä söin eli koulun lounas ja kotona ruoka. Näin aikuisena yksi riittää ihan hyvin. Teen aika raskasta työtäkin ja silti pärjää yhdellä. Syön myös aamupalan, iltapalan ja jonkun välipalan jossain välissä. En oikein ymmärrä näitä jotka syö kaksikin lämmintä ruokaa päivässä. Miksi??
Kyllä syön, koska lämpimät ateriat pitävät nälkää omalla kohdalla parhaiten. Muussa tapauksessa tulisi varmasti naposteltua enemmän ja syötyä epäterveellisemmin. Ruuanlaitto ja uusien reseptien kokeilu on myös mielestäni kivaa.
eipä kyllä tule syötyä... monesti ei kyllä sitä yhtäkään kun pidän ruokaisista salaateista (kaloreita niihinkin saa esim. pähkinöillä, oliiviöljyllä ja avokadolla ;)). en kyllä ikinä jaksais mitään pottuja vedellä kahta kertaa päivässä, koko ajan sais olla kokkaamassakin...
Joo, laihdun muuten, näin saan painon pidettyä edes melkein normaalipainon puolella, mikä etenkin nyt raskaana on tärkeää. Refluksitaudin vuoksi en pysty mättämään mitään ihan valtavaa kasaa ruokaa kerralla niin 2 pienempää ateriaa ja välipalat toimii mulla paremmin.
Toki joskus toinen "lämmin" ateria on ruokaisa kylmä salaatti, mut kuitenkin jotain valmistettua ruokaa, jossa joku proteiininlähde mukana ja yleensä myös pastaa, riisiä tms. Itseasiassa tavallisesti syön 3 lämmintä ateriaa päivässä, jos myös puuro lasketaan.
Välipalapainotteisesta ruokavaliosta on mun ainakin vaikea saada tarpeeksi proteiinia ja toisaalta suolan ja sokerin määrät helposti nousee pilviin.
Ennen en ole syönyt kuin kerran, mutta nyt raskaana tulee syötyä kahdesti. Lämmin ruoka tuntuu pitävän pahoinvoinnin paremmin poissa.
koska on nälkä