Mies ,leipooko vaimosi päivittäin vai viikottain
Kommentit (26)
Leipomiskieto:Meillä laihdutetaan,ettei tarvitse ostaa uusia kesä vaatteita.
Minä leivon vaimontorttua päivittäin
Viime viikolla leipoi Runebergin tortut
Vierailija kirjoitti:
ei nämä tämän päivän suominaiset
Miksi et itse leivo, suomimies?
Vai käykö suomimiehet edelleen tukkimetsässä kaatamassa käsipelillä talouspuut kirveellä? Kalastaa ja metsästää ruuan perheelleen? Elättää perheen ja vaimo on kotona
Eikun sehän on vaan näiden palstan inkeleiden mielestä naisten velvollisuus olla " perinteisiä", eli leipoa, pyykätä, siivota ja kokata ja hoitaa lapset jaolla nyrkin ja hellän välissä mutta kuitenkin pitää olla moderni, eli käydä töissä ja maksaa puolet menoista 👍
Ei vaimo leivo. Itse leivon viikottain vähän vaihdellen, leipää, sämpylöitä, pullaa, pizzoja jne.
Korvapuusteja tulee tehtyä ehkä parin kuukauden välein.
Vierailija kirjoitti:
Mites sinulta onnistuu itseltä kotityöt? Vai kuka ne tekee? Kato kun noi ei ole "naisten hommia".
Jos haluat koskus saada sen naisen ja pillua, niin kannattaa aloittaa siitä, että pystyy edes kotihommat tekemään
Ei vaimoni vaan mieheni. Hirveän ahdasmielistä ajattelua sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Minkä maalaiset leipoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai käykö suomimiehet edelleen tukkimetsässä kaatamassa käsipelillä talouspuut kirveellä? Kalastaa ja metsästää ruuan perheelleen? Elättää perheen ja vaimo on kotona
Eikun sehän on vaan näiden palstan inkeleiden mielestä naisten velvollisuus olla " perinteisiä", eli leipoa, pyykätä, siivota ja kokata ja hoitaa lapset jaolla nyrkin ja hellän välissä mutta kuitenkin pitää olla moderni, eli käydä töissä ja maksaa puolet menoista 👍
Tuohon aikaan ei rahvaalla ollut varaa leipoa nisua viikontaiteilija puhumattakaan että olisi nisua päivittäin leiponut. Kyllä oli munat, voi ja msito sen verran kalliita. Vaikka olisi ollut omavarainen, niin tuollainen kallis myytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki teen puut perheelle, kalastan, metsästän ja rakennan. Toki käytän moottorisahaa ja sähkötyökaluja.
Mutta kyllä vaimollakin ihan nykyaikaiset laitteet on keittiössä.
Mikä sinun ongelmasi on?
Vierailija kirjoitti:
Ei vaimo leivo. Itse leivon viikottain vähän vaihdellen, leipää, sämpylöitä, pullaa, pizzoja jne.
Korvapuusteja tulee tehtyä ehkä parin kuukauden välein.
Meillä myös mies leipoo, koska hän haluaa.
Hän tekee useammin myös ruokaa.
Välillä tehdään yhdessä.
(Kotityöt jakautuvat ja se tekee, kuka osaa/haluaa)
Ehkä kerran kuussa.. Ite en kyllä syö mitään pullia, toivonkin että alkaisi tekemään olutta.
Tärkeintä on että vaimo pesee pyykit ja siivoa käy kaupassa .tekee lumityöt ja kesällä ajaa nurmikon..olen tyytyväinen jos leipoo kerran viikossa.
Minä leipoisin jotain vaikka joka päivä, kun tykkään siitä. Leipominen on myös hyvä stressinpurkukeino. Muutama vuosi sitten oli tosi stressaava jakso elämässä, leivoin usein ja lihoin varmaan yli kymmenen kiloa lyhyessä ajassa. Ne leipomukset kun pitää syödäkin.
Kerran pari viikossa leivon leipää yms.
Leivon lähinnä muutaman kerran vuodessa, enkä liene ainoa. Leivonta ei ole kaikkien juttu.
Mihin ne päivittäin leivottavat pullat menee? Minä leivon 2-3 kuukauden välein, vasta sitten kun edelliset on syöty.
Miksi naiset täällä huutelee,tämä oli miehille