Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

USkaltaisitko päästää alle 4-vuotiaan yksin ulos?

Vierailija
18.07.2014 |

Lokakuussa täyttää 4 vuotta. Asumme omakotialueella, jossa paljon lapsia. Tunnemme kaikki lähinaapurit ja lapset. Uskaltaisitko tällaisessa tilanteessa päästää lapsen hakemaan kaveria ulos naapurista? Uskaltaisitko antaa leikkiä pihalla kahdestaan ilman valvontaa? Kaveri on vuotta vanhempi, ovat tyttöjä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:36"]En päästä edes kuukauden alle 5-vuotiasta yksin omalle pihalle leikkimään, vaikka ikkunasta pystyy valvomaan. Ikinä ei tiedä, milloin unohtaa ettei pihalta saanutkaan lähteä... Ensi kesänä varmaan voi jo olla siinä itsekseen, mutta yhtään nuorempana en uskaltaisi.

[/quote]

Itse kyllä kävelin yksin eskariin ja 5v leikittiin lähimetsissä niin ettei vanhemmat nähnyt. Ikinä ei ongelmia. Lapsia pitää opettaa liikkumaan.

Vierailija
22/26 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin päästää o.akotitalossa omalle pihalle. Asumme itse kerrostalossa poika täyttää 4 marraskuussa. En ole uskaltanut päästää ulos isosiskojensa 8v ja 7v kanssa,vaikka siskot haluaisivatkin kovasti ja lupaavat vahtia.

Tytöt ulkoili itsestää kun olivat 3v ja 4v mutta silloin asuimme rivarissa jossa ei ollut autotietä lähellä ja leikkipaikka kahden talon välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:36"]En päästä edes kuukauden alle 5-vuotiasta yksin omalle pihalle leikkimään, vaikka ikkunasta pystyy valvomaan. Ikinä ei tiedä, milloin unohtaa ettei pihalta saanutkaan lähteä... Ensi kesänä varmaan voi jo olla siinä itsekseen, mutta yhtään nuorempana en uskaltaisi.

[/quote]

Itse kyllä kävelin yksin eskariin ja 5v leikittiin lähimetsissä niin ettei vanhemmat nähnyt. Ikinä ei ongelmia. Lapsia pitää opettaa liikkumaan.

[/quote]

No ei ole vielä vuoteen menossa eskariin, ensi kesänä ehtii hyvin harjoitella. Tästä kun lähtee pihasta, niin siinä on parkkipaikka ja sen jälkeen autotie, joten mieluummin jätän riskin ottamatta. Lapsi ehtii kyllä liikkua itsekseen isompanakin.

Vierailija
24/26 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:39"]

[/quote]

[/quote]

No ei ole vielä vuoteen menossa eskariin, ensi kesänä ehtii hyvin harjoitella. Tästä kun lähtee pihasta, niin siinä on parkkipaikka ja sen jälkeen autotie, joten mieluummin jätän riskin ottamatta. Lapsi ehtii kyllä liikkua itsekseen isompanakin.

[/quote]

Niin, ja tosiaan ei tulisi mieleenkään laittaa lasta menemään eskariinkaan yksin. Olen järjestänyt työni niin, että pääsen viemään ja hakemaan kouluunkin ainakin pari ekaa vuotta. Jokainen tietysti tavallaan, me teemme mieluummin näin kun kerran ei ole mikään pakko laittaa lasta kulkemaan yksin. Monessa muussa maassa tämä on ihan yleinen käytäntö, Suomessa vaan on joku ihme tapa yrittää itsenäistää lapset mahdollisimman nuorina.

Vierailija
25/26 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin päästää hiukan vanhemman (5-6v) lapsen kanssa omalle tai kaverin pihalle ilman valvontaa. Testaisin kerroilla (vaikka ikkunasta kurkkien) että pysyvät sovitulla alueella. Itse en päästäisi vielä kulkemaan teille.

Vierailija
26/26 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Halunnut mennä eskariin yksin. Muistan vielä kun pyysin sitä äidiltä (joka oli muuten hoitovapaalla, olisi kyllä kävelyttänyt). Myös oma poika kiinnostunut nyt 3.5v iässä itsenäisestä olemisesta ja liikennesäännöistä, suunnistamissta yms. Niitä on harjoiteltu, lapset on erilaisia.