Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasitettu parveke

Vierailija
14.07.2021 |

Muutan ensi kuussa asuntoon, jossa on iso lasitettu parveke viidennessä kerroksessa! Olen siitä innoissani :) Haluan kysyä muutaman asian.
Onko parvekkeella kylmä talvella? Voinko laittaa työpyöytäni parvekkeelle, onnistuuko vaikka opiskelu siellä? Viihdyttekö paljon parvekkeella?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä pakkasilla voi kovin pitkään olla. Eivät ne lasit pakkaselta suojaa. Omalla parvekkeellani lasien raoista sataa luntakin sisään, kovalla pyryllä.

Vierailija
2/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä töitä, kunhan hankit infrapuna lämmittimen parvekkeelle ja voit pitää myös parvekkeen ovea auki sisälle, jolloin parveke lämpenee, muiden kustannuksella. Lämpölasku jakaantuu kaikille asukkaille tasan ja tuon aiheuttamasi lisälaskun maksavat käytännössä muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukava kesällä. Lämpö noin 50 astetta.

Vierailija
4/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lasitetulle parvekkeelle voi ottaa vaikka vuokralaisen talveksi kun hommaa pienen lisälämmittimen.

Vierailija
5/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero ulkoilmaan vain pari astetta.

Kätevä se on kuitenkin.

Vierailija
6/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lasitetulle parvekkeelle voi ottaa vaikka vuokralaisen talveksi kun hommaa pienen lisälämmittimen.

Mulla oli tänään 65.....

Vierailija
7/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa sinne infrapunalämmittimen.

Vierailija
8/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä ja syksyllä kiva. Kesällä ja talvella ei.

Vierailija
9/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon mihin ilmansuuntaan se parveke on.

Vierailija
10/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen, mutten koskaan ole siellä vaikka olen sisustanutkin sen kivaksi. Liian kuuma kesällä.

Vierailija
11/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne erityiset kivat kun ne huurtuu talvella niin, ettei läpi näe, sitten on pimeässä kämpässä kiva asua.

Vierailija
12/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli se 65, pieni parveke etelä - länteen. Aurinko tulee siihen klo 12 jo on sit laskuun asti... Ylin kerros, kulmahuoneisto, ihan kamalaa. Ei voi haaveillakaan esim. kukista. Keväällä ja syksyllä on kiva.

Vierailija
13/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä siirretään lasit tietenkin sivuun. Meillä Kalasatamassa talvehtii parvekkeella hyvin mm.pelargoniat ja havut. Syödään parvekkeella myös talvella, tarvittaessa apuna on kaasulämmitin.

Vierailija
14/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivan lämmintä, paitsi hellepäivinä. 

Kyllä on välillä aika mukavaa oleskella.

Vierailija
15/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne talvella kätevät kun pitävät lumen pois parvekkeelta

Samoin sateen ja tuulen.

Syksyisin kiva tehdä tunnelmaa.

Kesällä pakko pitää auki muuten muuttuu saunaksi.

Paitsi jos ei aurinko porota.

Vierailija
16/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette aukaise niitä laseja kesällä? Ainakin meidän talossa kaikki ovat avanneet lasit ja silloinhan on avoparveke!

Vierailija
17/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette aukaise niitä laseja kesällä? Ainakin meidän talossa kaikki ovat avanneet lasit ja silloinhan on avoparveke!

No kaikkia laseja ei välttämättä saa auki. Mulla aukee kaksi niistä. Eikä se silti ole viileä paikka näillä helteillä.

Pakkasella lattia jäätyy todella liukkaaksi.

Vierailija
18/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli se 65, pieni parveke etelä - länteen. Aurinko tulee siihen klo 12 jo on sit laskuun asti... Ylin kerros, kulmahuoneisto, ihan kamalaa. Ei voi haaveillakaan esim. kukista. Keväällä ja syksyllä on kiva.

Mulla just kiikarissa asunto jossa parveke noin. Taidan jättää väliin. Eikä siis mitään auta sälekaihtimet / verhot niissä lasituksissa?

Vierailija
19/19 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas negatiivista porukkaa. Meillä parveke on ylimääräinen huone, ovi on auki suunnilleen toukokuusta syyskuun loppuun. Keskipäivällä näillä helteillä parvekkeella toki on aika kuuma, mutta meillä on joka lasissa verhot ja kaikki lasit raollaan, niin on vain tunti pari kun siellä ei viitsi olla. Syödään usein parvekkeella, kissat rakastaa sitä ja mulla on siellä oma pieni puutarha. Näillä keleillä myös nukun parvekkeella, ihana nukahtaa sinne kun iltaisin on raikasta. Syksyllä parasta kun voi sytyttää kaikki lyhdyt ja tunnelmavalot, kääriytyä vilttiin ja vaikka lukea kirjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan