Miksi ajatellaan, että ulkonäöstään huolehtiva on pinnallinen, verkkareissa kulkeva taas aito?
Mammoilla tuntuu olevan kovasti tiukat normit siitä, mikä on suotavaa ja mikä ei. Toki tiettyyn pisteeseen " laittautuminenkin" hyväksytään ja on jopa suotavaa, mutta kertokaapa, mikä sitten on liikaa ja kuka tämän rajan saa määritellä?
Entä miksi ajatellaan, että verkkareissa kulkeminen, meikkaamattomuus tms. tekee ihmisestä jotenkin aidomman tai syvällisemmän? Sanotaan, että silloin on " oma itsensä" . Normit ovat kyllä tiukat tännekin suuntaan: liiallinen rytkyily tekee ihmisestä pummin.
Mistä lähin ihmisen aivotoiminnan taso on ollut määriteltävissä vaatteiden perusteella?
Kommentit (21)
että verkkareissa kulkeva on tyhmä, huonosti koulutettu, köyhä, vetää röökiä ja juo liikaa...
että näissä keskusteluissa " laittaitumisella" tarkoitetaan usein sitää että vedetään päälle pinkeä vaaleanpunainen/mustaa pitsiä oleva toppi ja yhtä pinekeät farkut, Vedetään tukka tupeeratuklle pissisponnarille ja vedetään pinkkiä huulipunaa ja sinistä luomiväriä naaman täydeltä. Ja kyllä, sillä tavalla ei onnistu näyttämään sivälliseltä tai ajattelevalta, vaan lähinnä prostituoidulta.
Verkkarit on ihan ok ulkoillessa tai kun pitää kirjoittaa mukavasti.
Edustusvaatteet on sitten erikseen eri tilaisuuksia varten.
Minä lopetin mammakahvitteluissa käynnin, kun sain aika ilkeitä katseita ja ihme kommentteja omasta habituksestani. Laittaudun mielelläni ja kahvitteluun laitoin päälle lannefarkut, korkkarit ja topin. Lisäksi hiukset on laitettu ja aina leikattu hyvin plus ehostusta. Taisi käydä näiden " vedän ylikasvaneet hiukseni ponnarille ja peitän laardini verkkareilla ja olen aito äiti" -ihmisten tunnolle aika pahasti...
coecahill:
Kai " aina" on ollut uskomus, että kauneus ja äly eivät mahdu samaan päähän... oisko se tässäkin pelissä?
Minä väitän: kateudesta! Kauniit ovat päässeet elämässä näennäisesti helpommalla, jolloin muiden on pitänyt korostaa itsessään jotain muuta eli älyä. Älköön nyt kukaan hypätkö tästä seinälle - ei voi yleistää.
Mulla on elämässä henkiset arvot etusijalla ja ystäväpiirini koostuu samoista asioista kiinnostuneista. Ja kaikki meikkaamme ja olemme turhamaisiakin. Mutta ulkonäkö, varsinkaan muiden ihmisten ulkonäkö, ei silti ole meille pääasia elämässä eikä edes tärkeimpien joukossa. Pinnallisuutta onkin mielestäni se, että tuomitsee muut ihmiset heitä tuntematta pelkän ulkonäön mukaan, tai oma identiteetti rakentuu ulkonäön varaan.
pitäs olla harmaa hiiri eikä erottua edukseen missään.
Ihan minun " oikeassa elämässä" ystävät ja tuttuni ajattelevat vähän eri tavalla.
Vierailija:
Pinnallisuutta onkin mielestäni se, että tuomitsee muut ihmiset heitä tuntematta pelkän ulkonäön mukaan, tai oma identiteetti rakentuu ulkonäön varaan.
silloin verkkarityyppi voi olla yhtä paljon tai enemmänkin pinnallinen kuin laittautuja.
Itse ajattelen, että rytkyissä kulkevalla menee jotenkin huonosti.
Mrs_Starlight:Minä väitän: kateudesta! Kauniit ovat päässeet elämässä näennäisesti helpommalla, jolloin muiden on pitänyt korostaa itsessään jotain muuta eli älyä. Älköön nyt kukaan hypätkö tästä seinälle - ei voi yleistää.
[/quote]
Tosin väitän että monessa asiassa kauniit naiset pääsevät helpommalla kuin rumat. Esimerkiksi jo liikkeessä/ravintolassa miespuoliset asiakaspalvelijat palvelevat kauniimpia naisia ensin, minä saan rumana odotella kauemmin. En kyllä kulje verkkareissa:D enkä ole pahansuopa kauniille ihmisille. Kateellinen kylläkin. Ja mikä tätä vaivaa kun kokoajan herjaa linkityskieltoa tms!!
on aika ongelma nyt tämän kanssa, ei suostu lähettämään mitään ja vetää kaiken pötköön...
töissä ym. virallisemmissa yhteyksissä pukeudun aina siisteihin ja edustaviin vaatteisiin. Leikkipuistossa rennompiin ulkoiluvaatteisiin ja täälläkin parjattuun navettahuiviin! :D Meikkaus on jokapäiväinen harrastus.
Noin, näytitpä fiksuutesi ja siksipä sinua varmaan arvosteltiinkin. Tässä näemme yhden johon sopii vallan mainiosti, että kauneus ja järki ei mahdu samaan päähän.
Kukaan oikeasti fiksu ihminen ei alennu arvostelemaan muita ihmisiä, olivat he minkälaisia tahansa!
Taisi käydä näiden " vedän ylikasvaneet hiukseni ponnarille ja peitän laardini verkkareilla ja olen aito äiti" -ihmisten tunnolle aika pahasti...
[/quote]
Vierailija:
Noin, näytitpä fiksuutesi ja siksipä sinua varmaan arvosteltiinkin. Tässä näemme yhden johon sopii vallan mainiosti, että kauneus ja järki ei mahdu samaan päähän.
Kukaan oikeasti fiksu ihminen ei alennu arvostelemaan muita ihmisiä, olivat he minkälaisia tahansa!Taisi käydä näiden " vedän ylikasvaneet hiukseni ponnarille ja peitän laardini verkkareilla ja olen aito äiti" -ihmisten tunnolle aika pahasti...
Vierailija:
Kukaan oikeasti fiksu ihminen ei alennu arvostelemaan muita ihmisiä, olivat he minkälaisia tahansa!
katsonut niitä laardiperseistä pitkin nenän vartta arvostellen, niin kuinka sinut olisi pitänyt ottaa vastaan? Ilosta kirkuen ja halienko?
Yleensä metsä vastaa, kuten sinne huudetaan.
Ja tuo tekstisi kyllä paljasti sinusta aika paljon.
Sitten sainkin ihme kohtelua osakseni ja kieltämättä harmittaa edelleen.
että kyllä se konflikti olisi tullut verkkareissakin.
Kyllä siinä vain on eroa, millaisissa vaatteissa menee mammakahvilaan. Ns. verkkarimammaa lähestytään helpommin kuin laittautunutta.
Koettu on, useita kertoja.
Kai " aina" on ollut uskomus, että kauneus ja äly eivät mahdu samaan päähän... oisko se tässäkin pelissä?