En laita penniäkään uuden lastensairaalan hyväksi.
Aluksi sanon, etten todellakaan ole mikään lastenvihaaja. Itsellänikin on lapsia ja serkku on joutunut käymään aikanaan lapsensa kanssa juuri lastensairaalassa. Minusta vain on täysin väärin, että kansalaisilta kerätään rahaa kohteeseen, joka valtion tulisi kustantaa. Samaan aikaan rahaa riittää kyllä ihan ulkomaille asti lähetettäväksi, mutta ei Suomeen lasten hyväksi. Tämä vain on kaikkia liikuttava asia, jonka avulla ollaan keksitty laittaa kansalaiset maksumiehiksi. Rakennetaan muitakin kalliita rakennuksia, mutta ne meneekin valtion pussista. Suomen valtion käytäntö on niin mätä, että mädäntykööt vain lisää makaamalla lastensairaala kokonaan. Mielenkiintoista olisi tietää tullaanko tulevaisuudessa järjestämään enemmänkin tällaisia keräyksiä kansalaisten rahoista, jotta valtio säästäisi.
Kommentit (60)
Olen kanssasi täysin samaa mieltä!
Kukakohan alunperin keksi edes, että valtio maksaa vain sen verran kun sitä huvittaa ja loput rahat tulee lahjoituksina?
En minäkään laita. Näkyyhän tuo saavan rahoituksen jo muutenkin.
Jos riittävää rahaa ei saastaisiksi keräyksellä, maksaisiko valtio vai viivästyisikö rakentaminen? Entäs jos keräysrahoja tulee liikaa, menevätkö ne politikkojen palkkoihin vai mihin?
Mielestäni tämä ULS2017 näyttää hyvin sen että jos päättäjillä ei ole kiinnostusta lasten hyvinvointiin niin kansalla on (muistattekos osasto 10 keräyksen v. 1982). Olkaamme ylpeitä edes siitä! Suomalaisten päättäjien välinpitämättömyys on häpeällistä ja sitä pitäisi saada kuuluttaa mediassa äänekkäämmin. Siitä pitäisi kertoa myös ulkomailla missä Suomen ihanuutta hehkutetaan. Nyt ollaan keskitytty keräyksen lyttäämiseen.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että toivottavasti samanlaisia keräyksiä ei tarvita enää. Muistakaa äänestää oikein!
Ne keräysrahat eivät edes mene sairaalalle, vaan ruotsinkieliselle säätiölle.
Samaa mieltä kuin ap. Yhteiskunnan tehtävä on huolehtia ja MAKSAA lastensairaala. Vaikka se olisi mistä urheilusta ja taiteesta pois. Harrastan kyllä hyväntekeväisyyttä muuten, mutta tässä on rajani - ihan periaatteessa.
Monilla tuntuu olevan päinvastainen periaate kuin minulla, mutta minä en osallistu mihinkään keräykseen, jonka tuotto menee jonkin kotimaan asian puolesta. Täällä kuitenkin kaikilla on hyvä olla suhteessa siihen, mitä Afrikassa on. Sotaveteraanitkin kylpee rahassa. Minun viisieuroinen saattaa ulkomailla taas estää jonkun lapsen kuolemisen nälkään.
En tule koskaan saamaan lapsia, joten miksi lahjoittaisin senttiäkään lastensairaalalle? Ei kosketa minua, joten en lahjoita.
Montako viestiä ap on jo tähän kirjoittanut..
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 12:35"]Montako viestiä ap on jo tähän kirjoittanut..
[/quote]
Yhden, jossa pyysin anteeksi kirjoitusvirheitäni.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 12:35"]Montako viestiä ap on jo tähän kirjoittanut..
[/quote]
Mikäs sun ongelmasi on tänään? Haluatko avautua?
Minä taas en ymmärrä, miksi tästä Helsingin lastensairaalasta on tehty numero pelkästään? Näkisittepä tilanteen Turussa. Aivan yhtä sairaita lapsia, vanhanaikaiset tilat ratkeilee liitoksistaan, on hometta jne..
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 12:33"]
Monilla tuntuu olevan päinvastainen periaate kuin minulla, mutta minä en osallistu mihinkään keräykseen, jonka tuotto menee jonkin kotimaan asian puolesta. Täällä kuitenkin kaikilla on hyvä olla suhteessa siihen, mitä Afrikassa on. Sotaveteraanitkin kylpee rahassa. Minun viisieuroinen saattaa ulkomailla taas estää jonkun lapsen kuolemisen nälkään.
[/quote]
Vähän off-topic mutta mistä sait päähäsi veteraanien kylpevän rahassa? Minusta heistä pidetään aika häpeällisen huonoa huolta, varsinkin kun heitä on jäljellä niin vähän ja kohta kuolevat kumminkin, ettei kohtuullisista avustuksista tulisi minkäänlaista oikeaa summaa. Ottakoot minun puolestani "taiteesta" ja aikuisten harrasteluista ne rahat ja anatakoot veteraaneille.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 12:38"]
Minä taas en ymmärrä, miksi tästä Helsingin lastensairaalasta on tehty numero pelkästään? Näkisittepä tilanteen Turussa. Aivan yhtä sairaita lapsia, vanhanaikaiset tilat ratkeilee liitoksistaan, on hometta jne..
[/quote]
D44, Hesa on Suomen ainoo kaupunki! Ketä muodikasta hipsteriä tai sexyä räppäriä nyt kiinnostaisi lapset jossain Turun metsissä!
Sairaala on taatusti ylihinnoiteltu ja loput rahat menevätkin valtiolle. Hups.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 12:33"]
[/quote]
Vähän off-topic mutta mistä sait päähäsi veteraanien kylpevän rahassa? Minusta heistä pidetään aika häpeällisen huonoa huolta, varsinkin kun heitä on jäljellä niin vähän ja kohta kuolevat kumminkin, ettei kohtuullisista avustuksista tulisi minkäänlaista oikeaa summaa. Ottakoot minun puolestani "taiteesta" ja aikuisten harrasteluista ne rahat ja anatakoot veteraaneille.
[/quote]
Varmaankaan itse veteraant eivät kylve rahassa mutta sillä sotaveteraanijärjetöllä, joka järjestää kaikkia keräyksiä ja myy kaikenmaailman mottimerkkiä ja muuta vetaraanien hyväksi, omistaa melkoisen omaisuuden. Taitavat siellä järjestöpölhöt vaan odotella että viimeisetkin vetaraanit kuolee pois niin pääsevät sitten mälläämään itse.
No mutta. Eikös se nyt av-mammojen ja wb-porvareiden sydämiä lämmitäkään tämä kokkari-politiikka. Alas kallis hyvinvointiyhteiskunta ja tilalle "paremminvointiyhteiskunta", jossa jokainen on oman onnensa seppä ja kaiken saa, jos vain oikein haluaa. Eikä missään tapauksessa pidä olla valtiota joka asiassa apuun huutamassa. Verot alas, jos infrastruktuuri hajoo ja rappeutuu, niin eihän se rikkaita haittaa ja köyhien penskat saa tulla toimeen miten taitavat, wt:tähän ne vain ovat.
Hyväntekeväisyydellä ne tulee tulevaisuudessa suuretkin laivat seilaamaan. Rikkaat antavat armopaloja ja pääsevät taivaaseen, kun ovat niin hyväsydämisiä, että köyhien äpäristä noin välittävät.
Anteeksi kirjoitusvirheet.
Ap