Miksei kukaan puhu enää säästä, miten olette tarenneet tänään?
Kommentit (25)
Järvenpäässä on nyt 32 astetta, onkohan jossain ollut kuumempaa tänään?
Hävettää. Pyörryin ostosreissulla ja mulle tilattiin anbulanssi.
n53v
Vierailija kirjoitti:
n53v
Siis ambulanssi. Vieläkin on vaikeaa.
Kuuma yö edessä, Hgissä ennusteen mukaan on alimmillaankin kuin olisi 24.
Vierailija kirjoitti:
n53v
Oikeesti? Kuumuuden takiako?
Moi ap, minkätyyppistä työtä teet? Mä oon sairaseläkkeellä ja kotona tosi paljon kun olen liikuntarajoitteinen. Haaveilen kesäyön kävelyistä mutta sen sijaan istun parvekkeella ja katselen ohi kulkevia ihmisiä kateellisena. Olen huomannut että päätä ei enää särje edellisiin kesiin verrattuna, kun olen alkanut syödä säännöllisesti ja tarkkailla nestetasapainoa. Voin selvästi paremmin vaikka kärsin kuumasta.
Tänään heräsin iltapäivän puolella ja tajusin että partsinovi ja ikkunat levällään! Yeensä suljen ne aamulla ja avaan vasta 21-22. Sisällä nyt 30, yleensä 28.
Vierailija kirjoitti:
Moi ap, minkätyyppistä työtä teet? Mä oon sairaseläkkeellä ja kotona tosi paljon kun olen liikuntarajoitteinen. Haaveilen kesäyön kävelyistä mutta sen sijaan istun parvekkeella ja katselen ohi kulkevia ihmisiä kateellisena. Olen huomannut että päätä ei enää särje edellisiin kesiin verrattuna, kun olen alkanut syödä säännöllisesti ja tarkkailla nestetasapainoa. Voin selvästi paremmin vaikka kärsin kuumasta.
Tänään heräsin iltapäivän puolella ja tajusin että partsinovi ja ikkunat levällään! Yeensä suljen ne aamulla ja avaan vasta 21-22. Sisällä nyt 30, yleensä 28.
Oon sijaisena siivoomassa ihmisten kuumia asuntoja ja kiva kun tämmöset työt osui just tälle hellekaudelle. Joo kesäyön kävelyt on kyllä ihania, mutta tuntuu, että nyt on yölläkin liian kuuma.
Ihan ok on kotona ollessa. Yöllä oli suljettava taas ikkuna kun oli niin kylmä.
Ulkona on 24 tällä hetkellä, yöllä saattaa painua taas 13 asteeseen, joten ympärivuorokautisesti ei tarvitse kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok on kotona ollessa. Yöllä oli suljettava taas ikkuna kun oli niin kylmä.
Ulkona on 24 tällä hetkellä, yöllä saattaa painua taas 13 asteeseen, joten ympärivuorokautisesti ei tarvitse kärsiä.
Hyvähän se siellä on jossain Lapin perukoilla. Täällä Turussa oli viime yön alin lämpötila 22 astetta ja kämpässä 30 astetta heti aamulla!
Nukuin varmaan puolen tunnin pätkissä, sisällä +27. Lopulta menin telttaan nukkumaan mutta sitten häiritsi linnutn
Otan osaa niille ihmisille, jotka joutuvat nyt olemaan töissä maskit naamalla.
Äsken jouduin ajamaan pyörällä kaksi kilometria apteekkiin hakemaan lääkkeeni ja nyt olen ihan uupunut.
Täällä on enää 18 astetta. Pitää vaihtaa shortsit farkkuihin sitten kun pukee. Tässä on vielä aamu kesken kylpytakki päällä.
Ihan jees.
Sisällä lämpö 23 viilennyslaitteen ansiosta. Voi että mä rakastan tuota ja olen onnellinen kun satsasin, vaikka kauan sitä makselinkin. Nukuin hyvin ja jaksaa touhuta.
Muutaman kerran käynyt parvekkeella kastelemassa kasveja, oikein pölähtää vasten kasvoja se kuuma lämpöaalto kun avaa oven. En tosiaan tajua miten ihmiset tuosta nauttii.
Itse en aio ulos tänään kun luvattiin 33 astetta, odotan vaan että viilenee ja pääsen taas ulos lenkille.
Sisällä on 29,5 astetta. Yöllä ulkona tuntui jo viileälle vaikka lämpötila oli sielläkin keskiyöllä jotain 25 astetta. En saanut nukuttua kun oli kuuma, torkahtelin vain hetkiksi. Pidin partsin ovea auki mutta viereinen motari on todella meluisa läpi yön, sekin esti nukkumasta kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Nukuin varmaan puolen tunnin pätkissä, sisällä +27. Lopulta menin telttaan nukkumaan mutta sitten häiritsi linnutn
Linnut on kyl hirveitä kailottajia aamuyöstä. Meidän kerrostalon edessä lentelee aamuisin lokkeja. Mä valvoin koko yön kun oli niin kuuma sisällä 29. Pitäis varmaan kysyä tutuilta voiko niitten omakotitalon pihaan leiriytyä teltan kaa yöksi. Tuntuu vaan niin turvattomalta jos vaikka hirvi tai peura talloo teltan.
Me hellehullut nautitaan ja ulkoillaan niin ettei ehdi edes tänne av:lle kirjoitella. Kerrankin mukava kesä.
Mulla on ahdistuneisuushäiriö. Se pahenee stressissä. Kuumalla ilmalla voi yhtäkkiä tuntua ettei saa kunnolla happea. Pitää ihan läppästä itteä ja sanoa mielessä että happea riittää kyllä, se ei voi loppua kesken vaikka ikkunat on kiinni. Kauhea tunne.
Vierailija kirjoitti:
Me hellehullut nautitaan ja ulkoillaan niin ettei ehdi edes tänne av:lle kirjoitella. Kerrankin mukava kesä.
Hitsi mä oon kade. Mä oon odotellu jo monta viikkoa että kroppani tottuisi kuumaan. Kun niinhän sanotaan että kestää aikansa kun tottuu. Millon mä totun? ARGH!!!
Huh huh hellettä.